We're sorry, but the flight is full

Super rapport til nå....og benplassen var ihvertfall bra på klapp ;)

Fikk du testet QC3ene på vei hjem?

Jeg kjøpte disse etter 7 timer på US Air OSL-PHL, og det gjorde flightene mine lettere. En av mine beste investeringer, slipper å høre på ting som skjer rundt meg :cool:

Kul rapport, hadde vært artig med ID Billetter, og bare reist å sett hvor du ender opp :)

Som vanlig når man er på ferie så må man hjem igjen også og vi hadde trålet nettet etter best mulig reiserute hjem og det så ut som om det var Lufthansa som skulle få æren av å ta oss hjem, i biz!
Troppet opp på flyplassen med passe lite tid tilgode. Karen i biz check-in skranken sa at det var gode muligheter til å komme med, men kunne ikke gi oss seter enda. Han kunne deriomt sende bagasjen gjennom til CPH. Gjennom security og passkontroll før vi sa hade til pappa, som skulle tilbake til Kreta, via Zurich og Athen.
Da vi kom til gaten derimot, så viste det seg at det slettes ikke var så god plass som vi fikk vite i check-in. Fikk beskjed om å vente til alle med ordentlig billett hadde gått ombord, før de klarte å skaffe to ordentlige seter og to klappseter.

LH463 MIA-FRA B747-400 D-ABVL
Søsknene min fikk æren av de ordentlige setene, mens jeg og mamma ble plassert på klapp. De fant senere et ledig sete som jeg generøst lot mamma ta. Midtsete på LH sine 747? Nei takk!

Ble først plassert ved den ene overwing exiten, men etter take off ble jeg flyttet bak, som er ganske kjekt, så sitter jeg å sitte rett overfor en person og stirre hani øya hele turen.'

IMAG0021.jpg

Godkjent beinplass her.

Servering ble satt igang, først snacks og drikke, og etter å ha hørt mye snakk om den her på forumet måtte jeg prøve en Warsteiner, når man først er gammel nok og det er gratis.

IMAG0023.jpg

Litt annerledes enn annet øl jeg har smakt (som er et ganske begrenset utvalg) men godkjent. Den ble servert i boks.

IMAG0024.jpg

Kjøtt, brun saus, potetmos og grønnsaker ble servert (var et annet alternativ også men det har jeg glemt hva var) og gikk ned på høykant. Godt sjokoladekakestykke til dessert.
Det som er kjekt med klapp bak er at man har et ganske stort bord, i form av nødutgangsklie. Ulempen med dette setet er at det er fire lavatories bak her, noe som gjør det litt folksomt til tider.

IMAG0024.jpg

Litt sjokolade jeg fikk med fra SWISS.

På turen hjem hadde jeg også fått lov til å låne et par splitter nye BOSE QC3 av Someone og jeg så fram til å prøve de. Jeg hadde god sikt til en av skjermene i taket, men da det ikke er noe lydutgang ved klappsetet ble det til at jeg måtte stå for lyden selv. Kvalitetsforskjellen mellom det du får utdelt og mitt AKG headset er stor. Ikke like stor forskjell mellom AKG og BOSE QC3, men da sistnevnte har aktiv støydemping blir forskjellen alikevel stor. Man slipper å overdøve flysuset med musikk, da BOSE fjerner flysuset, og man sparer både hørselen og batteriet på musikkavspilleren. Det ble til at jeg satt med de på under mesteparten av flyturen og hadde passelig lyst på et par selv, dog ville jeg valgt QC15 tror jeg. Da jeg ikke hadde noe lyd til filmen drepte jeg tid med å lese. Da jeg hadde lest ut det jeg hadde av lesestoff så prøvde jeg å få meg litt søvn.
Ikke veldig lett de klappsetet ikke er veldig behagelig, men med musikk på øret sovnet jeg over Irland et sted.

Våknet i det de begynte med frokostserveringen, da hadde vi akkurat kommet inn over England så ble ikke mange minuttene med søvn på meg.
Frokosten bestod av omelett, frukt og gress, sistnevnte lot jeg ligge.

IMAG0029.jpg

Setet mitt.

Før landing ble jeg flyttet til det samme setet jeg hadde under take off, da jeg ikke kunne sitte alene ved nødutgangen. Myk landing og mens vi taxet til gate så jeg blant annet et stk Condor med "Wir lieben Fliegen" og LH sin retrojet.

Etter at jeg hadde kommet av flyet og sto å ventet på resten av gjengen så jeg også et fly malt med dragehodet.

IMG_3101.jpg

Thai sin retrojet kan så vidt skimtes gjennom skitne vinduer med gjenskinn.

Da bagasjen var sendt til CPH var det bare å møte opp ved gaten til CPH flighten hvor de to yngste ble plassert på klappsete denne gangen, mens jeg fikk et midtgangsete.

LH3070 FRA-CPH A321-100 D-AIRC

Behagelige seter og god beinplass ombord i Airbus'en. Hvorfor kan de ikke ha det sånn i 747'ene også? Lite og fortelle fra denne flighten, var rimelig trøtt så sovnet kort tid etter avgang og våknet idet vi tok rullebanen i CPH.

Da gjenstår det å se, kommer vi oss hjem tilslutt også?

Fin rapport, men er det egentlig lønnsomt å fly på ID når det blir sånn?

Det er jo ikke SÅ dyrt å kjøpe vanlige billetter lenger hvis man begynner å følge med prisene noen mnd før.

Som vanlig i CPH var det litt venting på bagasjen, men siden vi fikk priority tag i MIA så var koffertene våre blant de første på båndet. Det var også noe av problemet, vi fikk bare koffertene, ikke golfutstyret som ble sendt som spesialbagasje. Jaja, bort i luken for å rapportere og gi beskjed om å sende det til TRF. Da vi prøvde å sjekke inn til TRF derimot så viste det seg å være ganske så fullt, enten så hadde mange kjøpt billett i siste øyeblikk eller så var det byttet fra en Q400 til én -300. Måtte jo prøve så kom oss igjennom, fikk oss noen franske hot dogs og sovnet av. Heldigvis hadde ikke alle sovnet så ble vekket til boarding bare for å få beskjed om at det var helt fullt. Trøtte, slitne og lei av å reise så var det i det minste et lyspunkt at vi slapp å gå gjennom hele bagasje og check in prosessen på nytt og kunne heller gå i transferdesken for å prøve oss til OSL.

Litt mer venting/soving før boarding til OSL endelig skulle begynne. Trodde man. Viste seg at maskinen hadde vært i nærkontakt med en fugl og måtte sjekkes for skader. Dette førte til en forsinkelse på halvannen time før passasjerene fikk lov til å gå ombord, oss inkludert.

SK1470 CPH-OSL B737-700 LN-RNO

I tillegg til lettelsen av å vite at vi kom oss hjem så oppdaget jeg også at det var godkjent beinplass ombord i maskinen. Kapteinen kom på lufta og forklarte om grunnen til forsinkelse, at han vill fly så fort som mulig, samt hva passasjerer som nå hadde veldig kort connection time skulle gjøre. Siste delen ble gitt om igjen ved ankomst på OSL.
Begivenhetsløs flight, satt bare å slappet av uten noen forsøk på å verken sovne eller holde meg våken.

IMG_3104.jpg
Gikk ut bak hovedsakelig for å få litt nærkontakt med flyet.

IMG_3105.jpg

Solnedgang på OSL.

Da telefoner ble skrudd på igjen tikket det inn en SMS fra Widerøe om at bagasjen vår var på Torp og hadde kommet med den WF flighten vi ikke gjorde. Like så greit egentlig, da slipper man å drasse med kofferter på toget.
Ble en kombinasjon av tog og buss hjem, da det var noe "arbeid" mellom Asker og Holmestrand. Prøvde å la være å sove på toget, men i en mørk buss ble det rett og slett for vanskelig.

Så da kom man seg hjem tilslutt, temmelig slitne etter det som skulle være en slappe av ferie.

Fin rapport, men er det egentlig lønnsomt å fly på ID når det blir sånn?

Det er jo ikke SÅ dyrt å kjøpe vanlige billetter lenger hvis man begynner å følge med prisene noen mnd før.

Nå vet ikke jeg hvor mye billettene koster, men det ble mumlet fra høyere hold om at det fristet litt å kjøpe ordentlige billetter neste gang. Et annet problem med å kjøpe ordentlige billetter er feriesystemet pappa har i SAS, som gjør det litt vanskelig å planlegge fram i tid.

skittles...mmmmmm!

Derfor jeg kjøpte med en liten pose på rundt kiloet hjem... :colgate:

Litt av spenningen er jo å reise ID. Har man tatt ut nok backup-billetter (og
sikret seg via-via), så går det jo alltids.
Spenningen blir jo alltid ... hvor havner man, og hva reiser man på, hvem reiser man med? Men, man vet jo også hvor man står på lista også.

Henshaw; feriesystemet i SAS er ikke så ille - eller man kan si at mange mange andre bedrifter har også like ille feriesystem?

Det finnes jo også mange kampanjer (synlige s.s ikke synlige). Har man noen gode kontakter (eller tolmodighet), kan man jo plutselig finne noen greie priser.

Reiser man ZM/ZH-fare, så er gjerne kampanjebillettene bare noen hundrelapper dyrere.

Vet ikke hvordan feriesystemet hos SAS virker, bare hørt at pappa klager på det, og mye annet i SAS.

flott rapport!herlig....men er det utvaskede jeans jeg så??lekre nye vans men dog...
jeg er en gammel dame som har stått igjenn så det holder rundt omkring...dress code gjelder fortsatt...jeans,sneakers(incl. vans) etc etc gjelder nok forts. NO NO NO!
man føler seg som en dust når man kler seg i følge dress code og de fleste andre reiser i shorts og sandaler...MEN jeg lover deg at det hjelper på å komme med! spesielt med amerikanske selskap...

Dresskoden er naa langt mer avslappet enn den var foer. Noen selskaper tillater faktisk jeans, selv om man da ikke kan paaregne aa bli oppgradert. Innenlands er imidlertid ikke det noen issue uansett, ettersom F alltid fylles av oppgraderte elite-pax..... ;)

Mitt standardutstyr er skjorte og cargopants - jeg foretrekker aa ha mine viktigste eiendeler (pass, lommebok, telefon) i lommene under takeoff og landing i tilfelle man maa ut i en fart ...

Er et par beige jeans jeg har på meg på vei over og beige chinos jeg har på vei hjem.
Har alltid kledd oss litt ordentlig når vi skal reise.

Back