We're all United! Oslo - Florida - NewYork 2013!

Thomas

ScanFlyer Rusty
'Så va' det på'an igjen.. duh duh duh duuuh duh...' :lol:

Det er enda noen timer til avreise, men med full arbeidshelg på Gardermoen er det vel bare å begynne å planlegge sommerens tripreport. Turen går som de siste 2 årene først til Ft Lauderdale også til New York. På fjorårets tur slo man virkelig på stortromma og valgte KLM fra Oslo til John F. Kennedy, og JetBlue derifra ned til FLL - det var en artig affere i BizLight, men i år tror jeg vi holder oss til skikkeligBiz og United via Newark :p
Dette vil nok i all hovedsak bli en slags bilderapport, nå som iPhonen endelig har fått en Photobucket App som gjør at man kan laste opp bilder uten bruk av PC/MAC.

17/6-2013

OSLEWRFLL.jpg

Avreise Oslo med United #39 OSL-EWR klokken 11:25, virker til via gode kontakter at kjerra er rimelig full og at Biz WL prosjektet står litt og vaier på snora, uansett ser det ut til å bli en relativt behagelig tur uansett med seter i Economy Plus og ledig midtsete :)

UA39.jpg

La inn god tid i transfer på Newark siden mentaliteten der borte er litt, life is like a box of chocklolate, you never know what you're gonna' get :p
Endte opp med UA1292, en 737-900 som router EWR-FLL klokken 7:31pm (for og være pinlig nøyaktig) Det er enn så lenge god plass i C, men har vel erfart før at 90% av alle fritidsreisende i USA har enten Gold eller Platinum så det fylles nok sikkert fort opp med Hawaiiskjorter og slipper's!

UA1292.jpg

Når vi ankommer FLL omkring 22:30-tallet samme kveld går turen med transport til The one and only Trump Resort på Sunny Isles i Ft Lauderdale. Dette blir fjerde oppholdet og selv med et relativt høyt innslag av rike russere og cowboys fra Dakota/Iowa så er servicen, rommene, poolen og den private stranden helt strålende i mine øyne - nok å hvile øya på også! :cool:

TrumpPool.jpg

TrumpPool2.jpg

Så er det bare å henge tight folkens, den blir løpende oppdatert både med turen ned til Florida, oppholdet, turen opp til New York samt oppholdet der!

Snaijks! :colgate:

Gleder meg til å lese mer! Var selv på dette Trump hotellet to ganger i fjor, siste gangen ble vi oppgradert til en monster suite, særdeles greit hotell :-)

Photobucket-appen er genial! Ser frem til fortsettelsen, og spesielt til bilder fra NYC. Har selv et opphold der om noen måneder, så litt abstinensfremkallende bilder er bare velkommen ;)

God tur Thomas, abstinens her.. Prøvde å lekebooke 39 på mandag.. Ikke mulig... Nå kunne vel uA noen dager i uka ha flight nr. 2 igjen..

Ser fram til det, følger etter mtp destinasjoner om 2 1/2 uke så dette blir vel noe som får meg til å se fram til det enda mer

Nå satt jeg meg godt tilrette med kaffen da jeg så overskriften, så er det bare en teaser...! :p God tur! Gleder meg til oppdatering :)

Hehe nuvel - får håpe du ikke blir skuffet :)

Ellers gjorde jeg vel en brøler av dimensjoner da jeg skulle sjekke min ESTA-status. Inn på Google i all hast, søkte opp ESTA og gikk inn på den første å beste siden jeg fant, nemlig www.esta-america.org. Vel inne på siden skjønte jeg svært lite og den lignet overhodet ikke på den vanlige siden jeg pleier å sjekke status på. Vel vel, jeg kjørte igjennom hele makkverket - ESTA må man jo ha - og sveipa kortet, fikk beskjed om at kontoen ville bli trukket 79$ iløpet av 24-48 timer!

Etter at lyspæra var slått på, fant jeg dog den vanlige siden: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ og fikk der søkt opp min gamle ESTA som er gyldig tom. Feb2014.
Det store spørsmålet er dog, hva i alle dager er den første siden der, og hvorfor krever de 79 og ikke 14$ slik alle andre, selvom de oppgir 14$ som fee?

Shyte!

Det er den kommersielle varianten. Dukker opp som egen sak i VG/DB/Aftenposten med jevne mellomrom når pensjonister har blitt lurt ;)

Haha, den er grei! :p
Jeg får prøve å ta kontakt med de da, å se hvor medgjørlige de er.

Edit:

Dear Sir/Madam,

We have canceled your US Travel Authorization processing request.

The credit card transaction has been canceled and you will not be charged for our services.

Regards,

Customer Service Dept.

ESTA-america.org
Web: www.esta-america.org
Email: info@esta-america.org

Tjaaaah...

Last edited:
Etter og ha blitt lurt til de grader av ESTA-America.org var det tid for å sjekke inn online, fikk SMS fra United om jeg heller ville sitte på rad 21 enn 11 siden flighten er stinn. EE er i utgangspunktet crewrest så vi får håpe at det blir ledig midtsete og at 2P'n havner i C :)

Nu er det vel bare å pelle seg hjem fra jobb, finne dusjen og sengen før det bærer på en drøyt 16 timers utflukt mot varmar' strøk.

Haha, vi ER jo selveste Urbane Totninger :)

Vel fremme i Florida som melder om 31 grader klokka 8:45 om morran.
281F7263-7667-40B9-A549-F16E5991CE8D-168-000000079CF76566.jpg

1070DC07-0BD5-458A-92EC-127D0EA61E3E-168-00000007C494842C.jpg

B6B15967-BC72-40BB-BFDB-E25FCAA347FA-168-00000007B81394E9.jpg

Grei benplass ombord i UA sine 737-900, men mangel på både IFE og WIFI var skuff!

A97482C2-D9AD-4361-BDBD-AD51A896E082-168-00000007D30AC451.jpg

Dagens frokost veier dog opp! :)

98D28D22-824D-4314-9749-82C7DC961A22-168-00000007E3A3812F.jpg

Hehe nuvel - får håpe du ikke blir skuffet :)

Ellers gjorde jeg vel en brøler av dimensjoner da jeg skulle sjekke min ESTA-status. Inn på Google i all hast, søkte opp ESTA og gikk inn på den første å beste siden jeg fant, nemlig www.esta-america.org. Vel inne på siden skjønte jeg svært lite og den lignet overhodet ikke på den vanlige siden jeg pleier å sjekke status på. Vel vel, jeg kjørte igjennom hele makkverket - ESTA må man jo ha - og sveipa kortet, fikk beskjed om at kontoen ville bli trukket 79$ iløpet av 24-48 timer!

Etter at lyspæra var slått på, fant jeg dog den vanlige siden: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ og fikk der søkt opp min gamle ESTA som er gyldig tom. Feb2014.
Det store spørsmålet er dog, hva i alle dager er den første siden der, og hvorfor krever de 79 og ikke 14$ slik alle andre, selvom de oppgir 14$ som fee?

Shyte!

Hehe, been there done that, og jeg er ikke pensjonist, iallefall ikke ifølge den Norske stat:old. God ferie videre

Back