Etter en fin og varm kortuke i Ft. Lauderdale var det tidlig Fredag 21/6 klart for å sette snuten mot New York. Vi valgte å dra avsted tidlig, UA1293 hadde avgang 8:00am, så det ble taxi avgårde noen minutter over 6:00.
Ankom FLL omkring 6:30 og det var liten eller ingen kø på Premier-skranken og innsjekk til EWR var gjort in notime. Det er annerledes i sikkerhetskontrollen, der får man virkelig se hvor mange som faktisk benytter seg av PremierAccess og som har Status i USA, dog ikke verre enn at man var igjennom før 7:00.
De er glade i å tegne alle disse totalt latterlige tegnene sine på BP borti der
Satt noen meter fra gateområdet og de startet åpenbart boarding uten å annonsere, null stress, gikk uansett i Group1 Lane og mannen bak desken satt på sperrebåndet for Group5 og hjalp uten å nøle

Stinn brakke og på US Domestic kan man fint sitte å bare studere folk, jeg satt på 2A og hadde det artig nok med å høre på telefonsamtalen til han på 1A (Lignet urovekkende på han CakeBoss karen fra Hoboken på TLC, haha!) og han på andre siden av midtgangen uten sko og sokker.
Sokker eller ei, dyttet godt før rute og tok av rett østover før vi svingte retning nord. Det ble ifra cockpit informert om at vi skulle fly over land pga. endel CB's som lå igjen fra natten langs kysten mot South Carolina.
Spiste frokost mens vi passerte Orlando og lå side-ved-side med company ifra KMIA.
Fløy forbi EWR på vestsiden før vi landet på 22L ontime, ikke noe problem med ledig stand på denne tiden og mens landing foregikk omkring 10:00am var vi på hotellet allerede 11:20. Når det kommer til oppholdet på Manhattan så tror jeg bare jeg setter igang bildefres volume 1, så kan vi begynne med utsikten ifra hotellbaren (Empire Hotel):
Vi måtte få med oss femte kampen i NHL sluttspillet og det ble en skikkelig Irsk Pub på 57st, har forsåvidt vært der før ilag med Mr SQ777