Vulkanutbrudd på Island (hovedtråd - fly og operative forhold) 2010

Status
Not open for further replies.
Re: Vulkanutbrudd på Island

Norwegian ble første selskap som la ut informasjon på websidene sine. Riktignok ikke mye, men 22:30 var de ute med litt informasjon.

Men nå gikk det akkurat opp et fly fra TOS hørte jeg, propell var det ihvertfall, så da var det vel en WF-maskin. Hvordan kan det ha seg at WF får fly dersom flyrommet er stengt?

Var nok det til Lakselv... :)

ENGM 911 - ja det er "fullt" på gate i Tromsø og et Norwegianfly står så vidt jeg kunne se borte med Widerøeparkeringa.

Klar over det - kan være noe sa jeg, jeg sa ikke at det var WF ;)

Lufttransport kan fly VFR.. :)

Menneh, Stavanger AoR er ikke stengt enda, først fra klokken 0100 loc

NEW TODAY WEF 1004142300 TIL 1004151200EST
DUE VOLCANIC ERUPTION IN VOLCANO EYJAFJOLL ENSV AOR IS REGARDED AS
CONTAMINATED AREA, NO IFR CLEARENCE WILL BE ISSUED DURING PUBLISHED
PERIOD
LOWER LIMIT: SFC UPPER LIMIT: UNL : NOTAM ENAV/0112/10

- Basert på den informasjonen vi har nå, vil luftrommet over hele Norge stenges i natt, sier områdesjef Jens Petter Duestad i Avinor til Nettavisen rett før klokken 23.00.

-Passasjerer trenger ikke møte opp:
Beskjeden gjelder SAS-passasjerer som skal ut og fly med SAS i Norge i tidsrommet mellom 04.00 og 14.00 torsdag. Vikse understreker at det kan komme endringer, og oppfordrer reisende til å følge med i media.

http://www.nettavisen.no/reise/article2882921.ece

Skal fly Osl-Agp i morgen tidlig 9.55 noen grunn for bekymring?

Ja ser sånn ut :(

Last edited:

Blir spennende å følge utviklingen utover dagen imorgen. Kanskje jeg slipper :crowded til Riga imorgen kveld.

Kanskje vi skulle kreve islendingene for det beløpet nordmenn og norske selskaper taper på dette, det er jo tross alt deres vulkaner som har utbrudd! (ikke spør hvor jeg henta logikken fra)

Edit: For øvrig lurer jeg på om dette får konsekvenser for de norske rutene mine i Airline Mogul

flytider på osl.no virker overopphetet :P noen som har tips om andre kilder?

flytider på osl.no virker overopphetet :P noen som har tips om andre kilder?

Pt. tror jeg ikke du får noe eksakt for morgendagen. Det jobbes nok på spreng i kulissene for å kartlegge og planlegge.

oh boy. Ser ut som det ser mørkt for meg (SVG-OSL)i morgen formiddag. Slik det ser ut nå, tar vi bilen. Hva vil Norwegian tilby? Dumt å ta bilen siden vi har bilett hjem på søndagen. What to do, what to do.

blir en topp-dag på jobb imorgen. glede... takk gud for snart-helg.
synd for alle passasjerer og pakker dette berører.

Status
Not open for further replies.
Back