Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Du får ikke noe bedre BILDE enn dette:
http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/data/VAG_1273576547.png
Så de områdene som det er slått rød ring rundt på bildene du linker til er områder det ikke flys for øyeblikket?
- Flyplassen stenger klokken 7 og vil være stengt fram til midnatt, sier en talsmann ved Keflavik.
Passasjerene trenger derimot ikke engste seg. Flyavgangene er nemlig framskyndet slik at de som skulle reise fredag, kan reise tidligere.
Ryanair, the UK’s largest passenger airline today (Monday, 17th May) called for an end to the VAAC Volcano Concentration Charts which have over recent weeks used computer generated models to chart large black clouds over much of Ireland and the UK which don’t exist.
...
In recent weeks Ryanair has repeatedly called for the UK to move to the US system of volcano monitoring under which a substantial “danger zone” with a radius of 60 miles is established around an erupting volcano. Outside of this “danger zone”, airlines are free to fly as long as there is no visible ash presence. Airlines then comply with manufacturer guidelines, should they notice any ash particles on either the fuselage or engines of aircraft after landing.
Og så er FR lei aske-prognoser m.v.
http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-calls-to-end-current-vaac-system
Det bryr ikke FR seg om....En slik løsning vil jo dessuten stenge Icelandair sine operasjoner fra et askefritt Keflavik (så lenge det blåser sønnavind).
Jeg har heller lyst at lit seriøs analyse skal styre om flyet tar av, enn FR sine økonomer sine ønsker om å få flyene i luften, da de har vist de er et selskap som setter sin egen inntjening over det meste.
In recent weeks Ryanair has repeatedly called for the UK to move to the US system of volcano monitoring...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.