Visum Laos

LN-FHU

Superflyer
Noen her som har erfaring med visum i Laos ?
En kompis skal dit -de får utstedt 15 dager visum ved innreise , men skal være der i en mnd.... Er det mulighet for fornyelse hvis han (og lillegutten) reiser ut av landet på "ferie"....f.eks stikker en dag til Thiailand....

Jeg var i Laos i januar 2010, og fik (som dansk statsborger) visum i 30 dage ved indrejse. Men der er ikke noget problem i at slå et smut ind i et naboland, og så vende tilbage senere samme dag. Alternativt kan man "købe" forlængelse, jeg mener det koster USD4 pr dag, men er ikke helt sikker.
Priserne på visum er i øvrigt forskellige fra land til land. De lande, der har ambassader i Laos (Tyskland, Sverige, Frankrig mv) får visum billigere end de som ikke har (Danmark, Norge...).
Visum som for danske statsborgere kostede vist USD30 + USD1 hvis du ikke medbringer pasfoto, og +USD1, hvis man ankommer uden for "kontortid", vistnok 08-16.

Følgende tekst står i Timatic, flyselskapenes system for pass- og visumkrav:

Passport required
- Passport and/or accepted passport replacing documents must
be valid for at least 6 months.

Visa required.

Visa Issuance:
- On arrival: if required, nationals of Norway can obtain

their visa on arrival at Vientiane International Airport,

Luang Prabang, Pakse and Warray Airports for a max. stay of
30 days (one extension possible) provided:
- holding a return/onward ticket and all documents required

for their next destination; and

- has a contact (individual person or organisation) based in

Lao People's Dem. Rep.; and
- has confirmed hotel reservation in Lao People's Dem. Rep;

and
- has1 photograph size 3 x 4 cm.
Fee: USD 30.-.
Ser altså ut til at 30 dager er greit.

Hei,

skal reise til Laos i julen.

Vet jeg kan få VOA på flyplassen Luang Prabang, eller sende passet til Stockholm.

Noen som har noen erfaring fra VOA i LP? Pleier det å være en enkel greie, eller er det best å sende passet til ambassaden i Stockholm?

Var i Luang Prabang i fjor, ankom med fly fra CNX. Visum fikset på 2 minutter[emoji106] Om du ikke har USD for hånden, går det bra med Thai baht også.

Back