Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd)

Re: Vinterværtråden 2014-2015 - Verden (Samletråd)

Vet ikke helt hva som skjer med wizz på HAU, står avgang 1905, ca 2 timer forsinket, men nå er nå kl , så trolig ikke ankommet ennå, den også forsinket. Blåser fortsatt ganske heftig og kommer noen skikkelige kast av og til her i Haugesund.
Får nå se om DY og SK lander i kveld, er på vei ifra LPA.

Vet ikke helt hva som skjer med wizz på HAU, står avgang 1905, ca 2 timer forsinket, men nå er nå kl , så trolig ikke ankommet ennå, den også forsinket. Blåser fortsatt ganske heftig og kommer noen skikkelige kast av og til her i Haugesund.
Får nå se om DY og SK lander i kveld, er på vei ifra LPA.

Stemner at ikke Wizz har ankommet. Den gikk til TRD.
Gikk derfra igjen og tenkte seg nok til HAU. Men fortsatte til SVG. Og står der nå.

Nå prøvde DY seg men det gikk ikke.
Ser ut som DY1839 til BGO også avbryter innflygingen.
Blir retning OSL også på disse 2. Mange sydenpax på overnatting i Oslo i natt ser det ut til.

Last edited:
Vinterværtråden 2014-2015 - Verden (Samletråd)

Var ute for en halvtime for å lufte bikkja, det er ikke noe vær å lande i. Toppen av pipehatten traff skiboksen på bilen før den landet fint utenfor døra. 1 minutt etter jeg gikk inn døra[emoji6]
Om SK lander på HAU nå tror jeg det er tilfeldighetene som rår.

Edit: SK kom seg ned på HAU alikevel, så ut som det gikk på første forsøk.

Last edited:

Om SK lander på HAU nå tror jeg det er tilfeldighetene som rår.

Utrolig nok så kom de seg ned. Har sjelden brukt så mye tid på flightradar24 som idag!
Og stakkars de på DK620 som først har ventet hele dagen og kvelden på OSL før de kom seg i lufta... for å ikke klare å lande i BGO og måtte dra tilbake. Blir nok litt å gjøre for hotellene på Gardermoen.

Gøteborg er også et skue i kveld.. mange som har prøvd seg og gitt opp. KLM prøvde seg 2 ganger og ser ut som de stikker til Oslo også.
Edit: De ga visst helt opp og drar til AMS.

Last edited:

DY1835 trygt nede på SVG. Enig at det har blitt litt ekstra på flightradar i kveld. Koselig det når en sitter med vedfyring og ikke bør ut uansett :-)

Greitt og kunne sitte og se på flightradar hele kvelden og ikke være med de fly som ikke kommer seg ned der de skal.

Blir nok travelt for hotellene rundt OSL i natt ja. Ihvertfall 4 fly fra Syden som landet der. Og i tillegg DY620 som prøvde seg, men returnerte igjen.

Ser ut som SK287 kommer seg greitt ned i BGO.

Har akkurat ankommet Houston med United fra Frankfurt.
Vinden har vært så sterk at vi fløy godt over Grønland. Bildet sier alt! Normalt så går turen over England og rett over atlanteren.
Kan innrømme det var en fin tur med lite turbulens. :fly

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    47.2 KB · Views: 616
Kraftig snøstorm i Nordøst USA kan stanse flytrafikk over Atlanteren

En kraftig snøstorm nærmer seg USAs nord-østkyst og det meldes om 2-3ft snø (opp mot 90cm) iløpet av morgendagen og på tirsdag. Borgermester i New York sier at det kan bli en av historiens verste...Det vil sannsynlig føre til forsinkelser og kanselleringer for SAS og Norwegian sine flyvninger til New York førstkommende tirsdag og onsdag. http://www.nbcnewyork.com/news/local/Massive-Snow-Storm-Heads-for-Tri-State-289715261.html

Last edited:

Onsdag melder Weather Channel om sol i New York og minus 2, så da er det vel mulig å komme dit med 907. jeg tror maskinen må komme fra CPH, siden det ikke er ankomst av 908 til OSL på onsdag. Jeg fikk avslag på oppgradering med poeng, så den er vel ganske full da.

Akkurat nå går UA 38 i dag, UA 38 og 39 kansellert i morgen. Onsdag går begge.. Puh vi har 38 hjem. Men uansett vi er i FLL og da hadde de vel sendt oss via IAH eller ORD, antar jeg.

38er kansellert i dag, så inget fly på OSL på onsdag så 39 virker som blir kansellert på onsdag . Men ikke offisielt enda.

Norwegian drar litt tidligere fra NewYork i dag til CPH og ARN. 1time før STD

Akkurat nå går UA 38 i dag, UA 38 og 39 kansellert i morgen. Onsdag går begge.. Puh vi har 38 hjem. Men uansett vi er i FLL og da hadde de vel sendt oss via IAH eller ORD, antar jeg.

Krysser fingrene for dere.

Jeg skulle SEA-ORD-BDL med UA imorgen. Det ble allerede i går tvangsendret til SEA-ORD-EWR-BDL. Klarte ikke helt se for meg den pakka der ende godt.

Så jeg ringte UA og de godtok full refund, om jeg lot dem beholde pengene til fremtidig booking. Jeg sa ok til det.

Nå blir det å henge ut i LA og satse på bedre vær opp til JFK på onsdag kveld.

Kommer til NY fredag ettermiddag jeg. Tar med fjelltelt og ei flaske whiskey som nødproviant!

Regner med man slipper å måke selv foran Waldorf Astoria?? ;)

Si fra om noen er i NY i helga da om det vil tas en pils eller 14..

Kim

Ja, ja vårt fly FLL EWR KL 13.55 er første herfra til EWR . 38 er satt opp i rute. Fyll krise ,25 cm snø :lol:

NYC var heldige. Det verste gikk lenger nord, og de dynges ned as we speak.

Å rydde veiene for 'vanlig' trafikk var en genistrek. Brøytemannskapet fikk jobbe uforstyrret og da folk våknet opp, var veier og fortauer for det meste nybrøytet og klare. Kjørerestriksjonene i NY og NJ ble opphevet klokken 8 i morges.

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

JFK skal slik jeg skjønte det fått mer snø (underkjølt regn?) og være hardere rammet enn EWR. Slik jeg skjønte det på Kimpe i god morgen tråden var stort sett alt ut fra JFK kraftig forsinket

Litt off topic men flyplassene rundt New York har vel kanskje ikke godt nok apparat med tanke på de-icing/brøyting og høy trafikk skulle jeg anta? Overaasen bør ta første fly over nå og argumentere når det står på som verst

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Litt off topic men flyplassene rundt New York har vel kanskje ikke godt nok apparat med tanke på de-icing/brøyting og høy trafikk skulle jeg anta? Overaasen bør ta første fly over nå og argumentere når det står på som verst

Det er kost/nytte-spørsmål om de kan forsvare så store investeringer for å forbedre punktligheten.

Et annet eksempel er når det kommer 2 cm på LHR og hele flyplassen er lammet mens VG viser bilde av en fyr som måler en oppstillingsplass med spade. LHR har nok enkelt vurdert at en storordre hos Overaasen ikke er verdt det for de 2 gangene i året da LHR er lammet.

Back