Vinterværet i Europa og USA - stengte flyplasser

Re: Været i Europa - stengte flyplasser

...og jeg som har en billett for flighten LGW-TOS i morgen som jeg ikke kan benytte foreslo for DY at de kunne kansellere den mot å refundere utgiften min slik at de fikk en ekstra plass til de som sitter og venter i London. Men nei, det ønsket de ikke...:)

En kommentar vedr. Norwegian og deres problemer nå:

Punkt 1: De har vært dyktige generelt, og selskapet har vokst hurtig ved å kunne frakte mennesker til en pris konkurrentene oftest ikke kan.

Punkt 2: Denne vekst har hatt sin pris. Gode, gamle ordninger som "faste stasjonsansvarlige" er borte, og erstattet med "ungdommer og studenter" som jobber i et outsourced selskap, og sjelden og aldri har noen spesiell lojalitet til oppdragsgiveren.
Hva fanden for hjelp tror folk at de skal få, når de sitter værfaste i UK, og DY ikke har personell ellere et eget apparat til å ta hand om sånt om dette. Dette er en del av "gamet", og man må ta de utfordringer som da kommer.
Så da får de springe til media og beklage seg....det hjelper bare ikke.

Dette er det samme som skjedde under streiken på Gran Canaria for noen uker siden, og folk ble forbannet på DY (og SAS også i dette tilfellet, som heller ikke har eget personell der).

Noen ganger kan det faktisk betale seg for selskapene at det har faste representanter på destinasjonen, som gjerne snakker skandinavisk, som går i selskapets egen uniform, og som identifiserer seg med selskapet - og som står hundre prosent på for pax'en som trenger hjelp, og som har fullmakt til å gjøre dette av selskapet - uten økonomiske begrensninger.

Tally-Ho

Svar til pkt. 1, ja de har vært dyktige til å selge seg som et lavprisselskap og til å få frem at det er deres misjon.

Pkt. 2 Dy har vel ALDRI hatt noen egne representanter der de flyr, ( osl vet jeg ikke ), derimot kjøper de, men det vet du nok, tjenester av selskap som skal yte sitt beste i en irr situasjon med bemanning som er planlagt til NORMAL operasjoner, ikke irr.
Da vil en, tør jeg påstå, ALDRI kunne få en optimal informasjonsflyt til samtlige passasjerer, og det gjelder nok de fleste flyselskap - SK inkludert,
Vi kan alltid bli bedre, men må innse det faktum at til Lags åt alle kan ingen gjæra.

Dog er jeg enig, i at et selskap med flygninger i DY's størrelse på enkelte flyplasser, som ARN/CPH/LHW/OSL/SVG/BGO/TRD burde hatt sin stedlige representant, nettopp for å ivareta DY'S interesser

Glad jeg valgte Thai direkte OSL-BKK torsdag og ikke via et eller annet sted ute i Europa.
Billig var det også, under 15' t/r Chiang Mai i biz.

Noen gjoer ihvertfall det beste ut av det ... :up:

Fredag fikk de laget seg t-skjorter som beskriver hvordan de opplever situasjonen.

– Det var nesten slik at vi ikke trengte å sjekke inn på Gatwick i dag. De ansatte holdt på å le seg ihjel. Og da vi stod og skulle sjekke inn på Norwegian så var det andre passasjerer som har opplevd det samme, og det var sånn stemning der at det var ikke sant, sier Nordnes.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7410654

Jeg driver og leker meg litt med Widerøe's twitterkonto, så de som er interesserte i irr-meldinger, kan følge wideroe_support. Vi twitrer videre det som måtte komme inn av interesse for de som er ute og flyr.

Da ble det ikke noe av førjuls-weekenden til AMS for meg og kona, da AMS tydeligvis er stengt pga snø.
Både Schipol sin hjemmeside og KLM.com er ute av funksjon. Og å komme gjennom på tlf. er håpløst/umulig.

Det sitter/satt et forummedlem ombord i ATL-kjerra til KLM. De kom til deicingtplattformen før de ble kansellert ...

Spørs om det gratis nettet har kapasitet til å håndtere all ekstratrafikken på en slik dag også ...

DY sin avgang til AMS kl. 19.15 står ikke oppført som innstilt på OSL.no.
Er det noen sjanse for at denne går?

Da ser det mørkt ut for liverpool turen vår. Skulle via ams men det er jo totalt håpløst. Da blir det neppe noe kamp.

Å skulle reise med fly til eller via Europa i disse dager er jo et mareritt. Man vet aldri om man kommer frem eller ikke.
Tror ikke jeg ville booket noen urefunderbare hotell-dealer akkurat nå.
Det skal tydeligvis ikke mange snøfnuggene til før kaoset er et faktum.

Tror de bare har gitt helt opp alt det meste av transport her i Nederland, kom jo tross alt ca 3-4cm snø i Rotterdam i løpet av det siste døgnet...

Veggen på facebook-sida til KLM er ganske underholdende lesning... :lol:

Det virker iallefall ikke som de får særlig mye hjelp av KLM.
Det forundrer meg at endel flyselskaper blir så handlingslammet når snøen kommer. Snøen har jo vært meldt lenge, så de har hatt god tid på seg til å forberede seg på det kaoset de visste ville komme. Likevel virker det som den kommer som julekvelden på kjerringa.

Hva er status på AMS nå? Ser ut som det har tatt av noen fly i tillegg til at noen jumboer fra KLM landa nettopp.
Har en bekjent som skal til AMS i morgen med KL1140, det er samme flyet som står over natta på OSL.

Tror KLM svarer direkte til kundene, ikke på siden.

Jeg synes synd på KLMs facebookteam, for å si det sånn.

Jeg skal selv mellomlande i Zurich i morgen, og jeg krysser nå fingrene for at det skal gå bra. Akkurat nå er det ingenting som skulle tilsi at mine flygninger vil bli innstilt.

Back