Re: Været i Europa - stengte flyplasser
En kommentar vedr. Norwegian og deres problemer nå:
Punkt 1: De har vært dyktige generelt, og selskapet har vokst hurtig ved å kunne frakte mennesker til en pris konkurrentene oftest ikke kan.
Punkt 2: Denne vekst har hatt sin pris. Gode, gamle ordninger som "faste stasjonsansvarlige" er borte, og erstattet med "ungdommer og studenter" som jobber i et outsourced selskap, og sjelden og aldri har noen spesiell lojalitet til oppdragsgiveren.
Hva fanden for hjelp tror folk at de skal få, når de sitter værfaste i UK, og DY ikke har personell ellere et eget apparat til å ta hand om sånt om dette. Dette er en del av "gamet", og man må ta de utfordringer som da kommer.
Så da får de springe til media og beklage seg....det hjelper bare ikke.
Dette er det samme som skjedde under streiken på Gran Canaria for noen uker siden, og folk ble forbannet på DY (og SAS også i dette tilfellet, som heller ikke har eget personell der).
Noen ganger kan det faktisk betale seg for selskapene at det har faste representanter på destinasjonen, som gjerne snakker skandinavisk, som går i selskapets egen uniform, og som identifiserer seg med selskapet - og som står hundre prosent på for pax'en som trenger hjelp, og som har fullmakt til å gjøre dette av selskapet - uten økonomiske begrensninger.
Tally-Ho