Vintervær-tråden (2015/16)

Status
Not open for further replies.
Re: Vintervær-tråden (2015/16)

Med ekstremvarsel for i morgen fra Rogaland i sør til Trøndelag i nord, hvor sannsynlig er det at det går fly mellom BGO og TRD i morgen midt på ettermiddagen (15:40)? Jeg lurer på om jeg skal prøve å booke om til en tidligere flight. Vil SAS være mer eller mindre medgjørlig enn vanlig på å endre en Go-billett gitt morgendagens varsel?

Med vestlig orkan, er det svært så sannsynlig at det blir store forsinkelser og flere kanselleringer på BGO i morgen. I de 4 timene mellom 14-18 hadde ikke jeg frivillig prøvd meg på å fly.

Både Yr og Storm melder 11-12 m/s på Gardermoen i morgen. Hvor langt er man da unna kanseleringer?

Været på OSL er vel ikke det man eventuelt burde bekymre seg for. Men det kan jo fort komme noen følgeforsinkelser fra Vestlandet for fly som skal innom OSL og videre ut i rutenettet.

Uten at jeg har noe peil på vær så er det kanskje vindkast som blir problemet rundt forbi ?

Som nevnt så er det for eksempel på OSL i morgen bare meldt 11-12 m/s. Men samtidig så står det på den røde varseltrekanten for Gardermoen:
"Akershus, Oslo og Vestfold
Fra fredag ettermiddag lokalt kraftige vindkast på 20-25 m/s. "

Hmmmm bør man være bekymret med TRD-OSL-CPH-GDN på programmet i morgen.....?

Både Yr og Storm melder 11-12 m/s på Gardermoen i morgen. Hvor langt er man da unna kanseleringer?
Ikke fintvær som er meldt, men ikke noe alt for ille.

TAF 281700Z 2818/2918 21008KT CAVOK BECMG 2902/2905 2000 -RADZ
OVC004 BECMG 2907/2909 19018KT TEMPO 2909/2915 22025G35KT
5000 RA BR BKN008 BECMG 2915/2917 9999 FEW020 TEMPO
2915/2918 25020G30KT

Følgeforsinkelser fra vestlandet er nok det man bør frykte mest.

Hmmmm bør man være bekymret med TRD-OSL-CPH-GDN på programmet i morgen.....?

Så lenge du kommer deg fra mustasjby burde det gå finfint, ut fra den routingen vil jeg tor (pun intended) at du skal avgårde tidlig, slik at det burde gå bra!

1820 er kansellert fra TRD - booket om til 1740.......avgangen jeg skulle prøve å kommemeg med på :) :)

Ser ut som det begynner å bli litt problemer på Flesland nå.
BA landet på forsøk 2, og Kl1187 går til Oslo etter 2 forsøk.

Glad jeg ikke skal ute og flakse fra TRD i dag!

Var med dagen før nyttårsaften på forrige "vindkule" på Værnes, og det vil jeg gjerne unngå fremover. Helt vilt både under take-off og når vi kom i lufta. Fruen har fortsatt frivillig flynekt etter den turen ..

Men lykke til LN-FHU, du får lage en liten TR om det er ille, så får vi høre vi også som har beina trygt på landjorda i helga! :)

Kim

1820 er kansellert fra TRD - booket om til 1740.......avgangen jeg skulle prøve å kommemeg med på :) :)

Det kan jo bli spennende for oss begge - jeg sitter på OSL og skal fly SK hjem om en time. Ser at Købenflyet har gjort to forsøk på å lande, men nå er på tur sørover igjen. Ja, ja, vi får nå se hvordan det fyker av gårde :-)

Fyttegrisen !!!!! Så kjedelig take-off er det lenge siden jeg har vært med på....men hadde vel kanskje for høye forventninger...:) var ikke en eneste liten rystelse i flyet heller....:( Det var mere på vei ned til Gardermoen...
Trodde kanskje det var litt heftig på vei opp fra Værnes, men dette var jo bare flaut.....:):):)

Været har ført til ymse kanselleringer på AES i dag også. Undertegnede fikk gleden av å sitte å vugge inne i et SAS-fly i en times tid før det ble tatt beslutning om kansellering. Deretter tok det 15 minutter til før vi fikk forlate flyet mens bakkepersonell ordnet en levegg inn til terminalen bestående av brannbiler.

Heia Tor.

Flere fly til MOL har måtte gjøre vendereis. To fly fra SAS snur underveis og retur til OSL. Norwegian returnerer før takeoff på OSL.

Ser SK har trøbbel med å få småflyene fra CPH frem til TRD i dag...

Det på ettermiddagen gikk til OSL, og nå gikk kveldsflyet tilbake til CPH etter en æresrunde over Røros. Har selv opplevd flere ganger å måtte snu på vei til TRD og spør meg selv om de kanskje bør vurdere en annen flytype på ruten da de flyene de bruker ikke er særlig skikket til TRD sine forhold...

Kim

Status
Not open for further replies.
Back