Vintervær-tråden (2015/16)

Status
Not open for further replies.
Re: Vintervær-tråden (2015/16)

Rett sør for Trondheim akkurat nå...... Finner ikke noe spesielle patterns på FR24 Noen som har noe forklaring....:
5dd145db716df5672c2617cdf0ffc810.jpg

Kan ha vært en E-3A AWACS dette.

Espen

Ser at det har vært noen divisjoner fra MOL i dag ... blant annet dette, som nå flyr fra KSU til MOL med en litt artig routing :D

Attachments

• Skjermbilde.jpg
    Skjermbilde.jpg
    42.4 KB · Views: 970

Så er det frost og tåke på OSL sies det, og forsinkelser på det meste
ENGM 190720Z 00000KT 5000 0300NE R19R/P2000N R01R/0900N PRFG VV001 M19/M22 Q1007 TEMPO 0800 FZFG

Det var merkelig å gå bortover på utland i dag med tåke på den ene siden og klarvær på den andre. Det lander fly på østre rullebane i hvertfall.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    64.9 KB · Views: 901

SAS har innstilt alle avganger til EWR og IAD i morgen.
United skriver på twitter at alt til EWR er innstilt i morgen, samt alt til IAD etter kl 16 i dag.

En liten bloggrapport fra Delta ..

http://news.delta.com/delta-teams-working-through-storm-east-coast-braces

Employees from unaffected airports including Cincinnati, Minneapolis, Salt Lake City and Detroit are flying into the storm’s path as part of Delta’s De-ice Go Team to help their colleagues keep airplanes operating safely.

"There's nothing Delta people love more than helping each other," said Bill Lentsch, Senior Vice President - Airport Customer Service. "This event is no exception. We have a total of 30 de-ice staff who are flying to Atlanta and the Northeast to help their colleagues with de-icing efforts."

Også Norwegian har kansellert dagens avgang til JFK fra LGW sammen med avgangene fra Karibien til USA. Nattens 4 DY avganger med forsinkelser 1-1.5 time sammen med mange andre avganger. Verst med 7002 som ikke har kommet seg avgårde men etterhvert returnerte til gate isteden.

Borwegian skriver at DY7002 dro 04:45, men det var kanskje da den returnerte?

Ellers skriver vg.no følgende om SAS:
SAS kansellerer avganger til USAs østkyst
SAS kansellerer lørdagens avganger til og fra Newark, New York og Washington D.C på grunn av snøstormen som ruller over USAs østkyst. Flyselskapet understreker at det kan bli endringer flere dager avhengig av været.

Last edited:

Borwegian skriver at DY7002 dro 04:45, men det var kanskje da den returnerte?

Teknisk .. prøver igjem i morgen tidlig.

http://www.dagbladet.no/2016/01/23/nyheter/kjosfast/norwegian/new_york/uver/42865165/

Et Norwegian-fly med avgang fra New York til Oslo, som etter planen skulle tatt av i går klokka 22.38 lokal tid, ble kraftig forsinket som følge av de-isingsprosessen.

Flyet hadde forlatt gaten, men før det kunne fly måtte isen på flyet fjernes. Men væsken fra de-isingsprosessen havnet i strømtilførselen og førte til at flyet fikk problemer med å starte motorene.

Da er en SK-maskin godt på vei til EWR. LN-RKM ligger vest av Kr.sund som SK903 ARN-EWR, med forventet landing ca 19.10 EST.

Ser også ut som at både SK909 og SK901 skal av sted. SK909 har avgang ca nå ( 18.25 ) i følge radaren, og SK901 har avgang 18.35, i alle fall står ingen av de oppført som kansellert...så langt.
Ellers kan det nevnes at flere selskaper er på vei til østkysten nå. EK har passert her med både EK207D og EK201 i dag, så kan vel tyde på at det aller verste av ''snowzilla'' er over.

Update/Oppdatering: Da er 3 stk SK på vei til EWR.

- SK903, LN-RKM, ARN-EWR, ETA: 19.10 EST.
- SK909, LN-RKO, CPH-EWR, ETA: 20.40 EST.
- SK901, D-APBC, CPH-EWR, ETA: 21.30 EST.

Last edited:

Bare opprydningen som står igjen. Store mengder som skal bort.

FZFG på OSL i ettermiddag skapte litt forsinkelser. Jeg kom sent inn fra ARN og Connecting Norway tok sin tid. Da jeg kom til gate til Bodø, ble jeg informert om at jeg allerede var booket om til neste avgang. Klokken var nå 1845, flyet skulle egentlig gå 1840, men ble utsatt til 1855. Boarding blinket fortsatt. Eller gate closing, da.
Neste avgang: 2210 😐

Så fant gatefyren ut at "åh, men du Cecilie, du har jo sånn fint SAS kort"
Etter litt tasting på datamaskinen fikk han meg på denne avgangen igjen, men informerte om at bagasjen ikke ville komme med. Greit nok det.

Nytt sete, og han puttet meg i Plus, men det eneste ledige der var midtseter så jeg fikk 4B.

Jeg var jæææ&$&& trøtt og sliten på dette tidspunktet (ca 20 timer fra jeg dro fra hotellet mitt til HKG), for da jeg kom meg om bord, skvisa jeg meg ned i 4E (denne feilplasseringen gikk først opp for meg i dusjen nå nettopp)

Midtsete, Wasa knekkebrød og smudi. Livet er herlig asså.

Nå skal jeg sove. Natta.

(PS. Takk til SAS som faktisk ordner sånn høvelig opp når ting skjærer seg)

(P.s nummer 2: dette er sikkert helt feil tråd men det har jo forsåvidt litt relevans for dagens værsituasjon på OSL)

Ikke helt utenkelig at det er litt forsinkelser på OSL i dag, det regnet i allefall såpass på morningen at det var et snedig islag å få av bilen som sto ute i natt..

Med ekstremvarsel for i morgen fra Rogaland i sør til Trøndelag i nord, hvor sannsynlig er det at det går fly mellom BGO og TRD i morgen midt på ettermiddagen (15:40)? Jeg lurer på om jeg skal prøve å booke om til en tidligere flight. Vil SAS være mer eller mindre medgjørlig enn vanlig på å endre en Go-billett gitt morgendagens varsel?

Med ekstremvarsel for i morgen fra Rogaland i sør til Trøndelag i nord, hvor sannsynlig er det at det går fly mellom BGO og TRD i morgen midt på ettermiddagen (15:40)? Jeg lurer på om jeg skal prøve å booke om til en tidligere flight. Vil SAS være mer eller mindre medgjørlig enn vanlig på å endre en Go-billett gitt morgendagens varsel?

Tviler på at noe flyselskap lar deg endre uten videre på dette tidspunktet.
Varselet kan endre seg til i morgen, stormen kan endre kurs osv.
Tror derfor det gir lite mening å endre tidspunkt også.

Widerøe tillater fri ombooking innenfor samme serviceklasse fra og med torsdag 28.januar t.o.m. søndag 31.januar for passasjerer som ønsker endret sin flyreise grunnet dette værvarselet.

Dette gjelder kun WF avganger.

Refusjon tillates som vanlig kun dersom avgangen blir kansellert.

Status
Not open for further replies.
Back