Vintervær-tråden (2015/16)

Status
Not open for further replies.
Re: Vintervær-tråden (2015/16)

Tok bare en sving og dro til Oslo,la seg ikke i holding engang,selv om de var over her samtidig som SK4146....
Noen som har forslag til hvorfor...?

SK364 gikk også tilbake til Oslo uten for mye forsøk tidligere. Ser det guster 40kts fra sydlig sektor (140-210 grader) på ENVA, vil tro det er en god huskestue å komme ned der.

Ellers så er det jo litt "kveldsunderholdning" her, ja. Så ut som DY sendte en ekstra-maskin til TRD nå, mens SAS går rundt i Haugesund, og Westair ligger i holding over Røros

Last edited:

Den ekstra-maskinen til DY kan være Bergens-flyet som gikk til OSL....kanskje for fuel...?

En liten oppdatering fra en kollega, halvparten gikk visstnok av i Oslo...
Fire timer efter første take off fra Gardermoen, to mislykkede forsøg på at lande på Værnes, en tur tilbage til Gardermoen, vente vente og så af sted til Værnes igen, landede vi endelig! De tre dyreste og vildeste rutschebaneture, jeg nogensinde har haft. Kaptajnen fortjener klapsalverne, han fik

Jeg var "heldig" og var med SK377 i går kveld.

Mest turbulente avgangen fra Værnes jeg har opplevd. Flere passasjerer livredde og det var virkelig ille. Hørte fra en av de som jobbet på flyplassen at det hadde vært vindkast over 60 knop over Gjevingåsen, og flere fly droppet engang å prøve å komme seg ned.

Hørte også fra en kjenning at mange ombord i landende fly hadde spydd av all turbulensen og flere maskiner måtte vaskes grundig etter ankomst. Absolutt en dag for historieboken min, håper jeg slipper flere slike crazy turbulente turer, og jeg reiser mye ...

Kim

Var selv på SK1323 fra AES til OSL kl 1635 i går. Kapteinen lovde fint flyvær, men mistankene om at det ble noget urolig meldte seg allerede etter noen meter ute på rullebanen. Prøvde å lese et blad jeg hadde kjøpt, men klarte ikke å holde det skikkelig fast slik at jeg kunne fokusere. Har vært med på en del "underholdende" landinger på AES, men dette var første gang jeg har opplevd en så turbulent avgang. Selv med støydempende hodetelefoner og musikk var det ikke vanskelig å få med seg hyling og skriking fra enkelte... Og noen hadde trolig gjort i buksa, for det begynte å stinke ganske guffent etter et par minutt! :O Heldigvis roet alt seg etter 5 min og resten av turen var finfin!

Vintervær-tråden (2015/16)

Rett sør for Trondheim akkurat nå...... Finner ikke noe spesielle patterns på FR24 Noen som har noe forklaring....:
5dd145db716df5672c2617cdf0ffc810.jpg

Rett sør for Trondheim akkurat nå...... Finner ikke noe spesielle patterns på FR24 Noen som har noe forklaring....:

Kan være noen med katapultsete som leker seg, de vises ikke på radaren, såvidt meg bekjent..

Kan være, men den som har gått i svinger og snudde sørover minnet veldig om en passasjermaskin.....

Jeg opplever også stadig vekk at jeg ser sivile fly som går veldig høyt over huset her, men at de ikke vises på FR24 (jeg bruker da appen på mobil, ikke web). Tipper det er sandkasse-selskapene jeg ser.

Flesland er visstnok stengt pga. snøvær. Mye sirkling og noe diversions ser jeg.

Det laver ned, og har ikke tenkt å stoppe med det første heller.

Har noen reg på SK2869 BGO-CPH? Står foreløpig on time, hadde vært greit å kunne følge med på innkommende maskin. Har en kompis som skal med den og videre med QR etter to timer.

Har noen reg på SK2869 BGO-CPH? Står foreløpig on time, hadde vært greit å kunne følge med på innkommende maskin. Har en kompis som skal med den og videre med QR etter to timer.

OY-KFD

ATD CPH 16.31 lt
med andre ord: airborne og næsten på tid/rute!

Mye forsinkelser her på Gardermoen i ettermiddag/kveld. Helt uavhengig av flyselskap. Noen som vet hvorfor?

Snø i Bergen så Flesland var stengt et par timer. Det gir nok en del f**kups.
http://mobil.ba.no/bergen/kristiansand/oslo/flesland-apnet-igjen-etter-snokaos/s/5-8-254648
Hilsen bergenser som vil hjem

Nogle fly divertede til SVG, læste jeg.
Nu er jeg klar over, at man kan disponere på forskellig måde afhængig af
situationen: vejrudsigten på Flesland, aircraft rotation, antal passagerer i den ene og i den anden ende o.s.v.
Men - vil Sola i værste fald sende passagererne over land til Bergen???
Det er vist en længere tur end landkortet umiddelbart røber!
Er der ikke noget med, at man skal med to færger undervejs?
Eller hvordan?

'Sørvestlandsignoranten'
Viv

Status
Not open for further replies.
Back