VINTERBILDER FRA GARDERMOEN RAMP.

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei!

Hadde fri fra jobben idag, så tok meg en tur rundt på flyplassen med C172 som hadde vakt på toalettbilen.
 

Attachments

  • engm januar 051.jpg
    engm januar 051.jpg
    140.5 KB · Views: 53
  • engm januar 007.jpg
    engm januar 007.jpg
    123 KB · Views: 53
  • engm januar 011.jpg
    engm januar 011.jpg
    135.5 KB · Views: 52
  • engm januar 012.jpg
    engm januar 012.jpg
    135 KB · Views: 50
  • engm januar 026.jpg
    engm januar 026.jpg
    134.4 KB · Views: 48
SK, AF & SN
 

Attachments

  • engm januar 038.jpg
    engm januar 038.jpg
    134.6 KB · Views: 2
  • engm januar 040.jpg
    engm januar 040.jpg
    137.4 KB · Views: 5
  • engm januar 048.jpg
    engm januar 048.jpg
    158.2 KB · Views: 2
  • engm januar 049.jpg
    engm januar 049.jpg
    141.7 KB · Views: 2
NB & DY
 

Attachments

  • engm januar 060.jpg
    engm januar 060.jpg
    144.9 KB · Views: 2
  • engm januar 058.jpg
    engm januar 058.jpg
    123 KB · Views: 3
  • engm januar 052.jpg
    engm januar 052.jpg
    141.8 KB · Views: 3
Travel kveld på SAS Teknisk. Mange fly i hangar også!
 

Attachments

  • engm januar 069.jpg
    engm januar 069.jpg
    164.5 KB · Views: 4
  • engm januar 072.jpg
    engm januar 072.jpg
    161.8 KB · Views: 5
Ganske rolig på flyplassen. Liker Braathens fargene, men forsvinner litt etter litt....
 

Attachments

  • engm januar 073.jpg
    engm januar 073.jpg
    126.2 KB · Views: 1
  • engm januar 075.jpg
    engm januar 075.jpg
    122.9 KB · Views: 6
C172 tømmer flyet og fyller på ny blåvæske!
 

Attachments

  • engm januar 092.jpg
    engm januar 092.jpg
    139.8 KB · Views: 14
  • engm januar 090.jpg
    engm januar 090.jpg
    135.1 KB · Views: 14
  • engm januar 079.jpg
    engm januar 079.jpg
    181.2 KB · Views: 11
BA, KL og denne SN som skal snike seg med hele tiden. :shake Forstår ikke hvorfor...?
 

Attachments

  • engm januar 094.jpg
    engm januar 094.jpg
    151 KB · Views: 6
  • engm januar 101.jpg
    engm januar 101.jpg
    147.7 KB · Views: 12
Jaja! Synes dere fikk mye ut av den latrinetjenesten!
Hvem snakket om drittjobb??
:lol

BF:musikk
 
Kjempefine bilder. Ser dere synder med å kjøre baggasjebåndet inn i flyet også, noe selskapene ikke liker..men noe alle stuere gjør for det er tragisk å ha disse kant i kant:wink
Heller ikke værst at du bruker fritiden din på flyplassen, ikke mange som gjør det gitt:-p
 
Gode billeder
Kan se at Brussels Airline er din absolutte favorit denne dag !!!!

Hilsen
Ole
 
Originally posted by rampen

Ser dere synder med å kjøre baggasjebåndet inn i flyet også, noe selskapene ikke liker..men noe alle stuere gjør for det er tragisk å ha disse kant i kant:wink

Tror neppe du hadde synes det samme hvis du hadde sett baandet droppe tre fot og bulke karmen med paafoelgende kansellering og blodtoerstig flyselskapsrep. paa jakt etter synder. Det er ikke uvanlig med slike dropp, spesielt ikke hvis baandet er daarlig vedlikeholdet. Har ogsaa sett uerfarne operatoerer gjoere det samme.

Fine bilder!
 
Lurest å plassere båndet forskriftmessig. Desverre skal folk finne på sine egne lettvinte løsninger.

Er det noen spesielle regler/lover på Gardermoen angående fotografering på flyplassen?
En "kollega" i NP mente at det ikke var lov å ta bilder uten tillatelse for det hadde han hørt. Nå har jeg jobbet på flyplass i 4 år (BGO & OSL) og har ikke fått noen kommentarer på fotografering før nå. (alltid noen som skal legge seg opp i hva en gjør!)
 
Tja, det finnes jo selskaper som forbyr at båndet skal være i lasterommet, men samtidig innser at de kan glemme 25 minutter turnaround om de håndhever det.... ...men med et forbud så har de sikret seg, hvisomatte dersomatte... :rolleyes:

Enten har vi båndet I lasterommet, ellers så bruker vi ikke båndet, med den lengre tiden det måtte ta...
Båndet er et hjelpemiddel for oss, og om båndet står på utsiden under lasting så er det mer i veien enn til hjelp. Så enkelt er det faktisk...

De uhellene vi har hatt i forbindelse med bruk av bånd på Torp har vært skader UNDER karmen, i forbindelse med kjøring til eller fra flyet (glatt, brukerfeil, feil gir, osv)..
 
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
 
Originally posted by KennethGS

De uhellene vi har hatt i forbindelse med bruk av bånd på Torp har vært skader UNDER karmen, i forbindelse med kjøring til eller fra flyet (glatt, brukerfeil, feil gir, osv)..


Hadde du fulgt 4.800.B.2 hadde ikke det skjedd heller ... ;)
 
http://www.powerstow.com/

Slike har vi sett på, og de nye båndene vi får levert snart er klare for montering av slike...

Mens dere trekker dere ut av belly, så går vi lengre inn... ;)
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by KennethGS

De uhellene vi har hatt i forbindelse med bruk av bånd på Torp har vært skader UNDER karmen, i forbindelse med kjøring til eller fra flyet (glatt, brukerfeil, feil gir, osv)..


Hadde du fulgt 4.800.B.2 hadde ikke det skjedd heller ... ;)

Hva vet vel du om minstehøyden på våre bånd? ;)

På en A320 eller 757, så kan man jo nesten kjøre hele båndbilen under uten å treffe noe, men foran på en 737 så blir det et helt annet resultat...:p

Kort sagt, så er minstehøyden på båndene rett under karmen på fremre hold på en 737-200, mens tilsvarende på en 737-800 er omtrent 10 cm høyere.. Mao. så vil man treffe flyet selv med båndet på laveste høyde...
 
Originally posted by KennethGS

http://www.powerstow.com/

Slike har vi sett på, og de nye båndene vi får levert snart er klare for montering av slike...

Mens dere trekker dere ut av belly, så går vi lengre inn... ;)

Var det ikke RampSnake det skulle satses på for noen få år siden da? Mener de prøvde den ut på CPH i 2003... Hvordan gikk det egentlig med den? Er den lenger i bruk?
 
Back
Top