VINTERBILDER FRA GARDERMOEN RAMP.

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by KennethGS

De uhellene vi har hatt i forbindelse med bruk av bånd på Torp har vært skader UNDER karmen, i forbindelse med kjøring til eller fra flyet (glatt, brukerfeil, feil gir, osv)..

Hadde du fulgt 4.800.B.2 hadde ikke det skjedd heller ... ;)
Hadde noen av de reglene blitt fulgt så hadde det blitt mange forsinkelser. Se for deg sekker, bagger o.l. med stropper som setter seg fast i sprekken mellom båndet og skroget. Det er begrenset hvor forsiktig man kan være på en 25 min turnaround..

Originally posted by Spanair

http://www.powerstow.com/

Slike har vi sett på, og de nye båndene vi får levert snart er klare for montering av slike...

Mens dere trekker dere ut av belly, så går vi lengre inn... ;)

Var det ikke RampSnake det skulle satses på for noen få år siden da? Mener de prøvde den ut på CPH i 2003... Hvordan gikk det egentlig med den? Er den lenger i bruk?

Rampsnake har vel etter sigende blitt dømt nedenom og hjem av brukerene, og de som vedlikeholder dem... De var aktuelle for WF på Torp også tidligere, men man avventet vel SGS sine erfaringer med utstyret, og det var nok lurt...
Den er visst kjempefin i bruk, når den virker, hvilket visstnok er uvanlig... :rolleyes:

Nå er det visst Powerstow som er aktuell, og så langt så ser den ut til å være mer driftsikker. Var en "delegasjon" herfra og kikket på den hos brukere (ikke fabrikknytt mao.), og så langt så hadde visst Powerstow et godt rykte, og våre "representanter" kom hjem full av godord om redskapen, både sett med hensyn til bruk og vedlikehold... :clap

Originally posted by gixer

Hadde noen av de reglene blitt fulgt så hadde det blitt mange forsinkelser. Se for deg sekker, bagger o.l. med stropper som setter seg fast i sprekken mellom båndet og skroget. Det er begrenset hvor forsiktig man kan være på en 25 min turnaround..

Det skjer svaert sjelden. Og jeg har vaert med paa lasting av mange militaere ryggsekker og bager. Staar baandet riktig (2 tommer pluss fra karmen) vil ikke det vaere noe problem.

Safety first. Hvis du skader maskinen ved aa ignorere sikkerhetsbestemmelsene, er det 'game over' for deg. Er det verdt det?

Ikke nødvendig å kjøre båndet inn i flyet. Når jeg jobber ute på ramp kjører jeg båndet inn til flyet slik som vi lærte på kurset (samme som bildene dine MOW). Sparer lite tid på den inn i flyet metoden.

Men er det noen som vet noe om det spørsmålet jeg skrev angående fotografering på GM?

Flotte stemningsbilder... Likte bildet med DY i enden av banen veldig godt...:clap

Originally posted by Spanair

http://www.powerstow.com/

Slike har vi sett på, og de nye båndene vi får levert snart er klare for montering av slike...

Mens dere trekker dere ut av belly, så går vi lengre inn... ;)

Var det ikke RampSnake det skulle satses på for noen få år siden da? Mener de prøvde den ut på CPH i 2003... Hvordan gikk det egentlig med den? Er den lenger i bruk?

selve rampsnake prosjektet er vell solgt ut av konsernet, men SAS har en del av slangene, og flere skal kjøpes inn....

Mer om rampsnake

Keneth, da - selv jeg med en liten ukes erfaring som stuer vet at båndet ikke skal INN i flyet. Jeg opplevde aldri at båndet var inne i lasterommet den uken jeg var på TRF, gutta fulgte alltid reglene og plasserte båndet som på bildene fra MOW

Originally posted by CK

Keneth, da - selv jeg med en liten ukes erfaring som stuer vet at båndet ikke skal INN i flyet. Jeg opplevde aldri at båndet var inne i lasterommet den uken jeg var på TRF, gutta fulgte alltid reglene og plasserte båndet som på bildene fra MOW

Du har jobbet der i ei uke, og jeg har jobbet der i nesten 8 år, hvorav 3 år på skiftet du var på. Hvis båndet ikke var i belly, så må det ha vært fordi du var der... ;)

Rampsnake er i bruk her på OSL, men den består jo av mange deler så den har oftere snag enn andre, men den er veldig fin når den virker. Det er FMC som har kjøpt opp prosjektet.

Back