• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ving, Norwegian, andre selskaper og etterinnkreving av passasjeravgiften

Jeg prøvde å tipse VG om at Norwegian gav seg i min sak - på grunn av urettferdigheten rundt at dem som klager, kjenner sine rettigheter og står på kravene slipper å betale, mens de som betaler ikke får pengene igjen. Dessverre ser det ut som at de ikke ville lage en sak ut av dette.
 
Da fikk jeg beskjed av Svea Finans om at de trekker saken min, som ventet. De så vel hvilken vei det hadde gått...De klarte vel allikevel å få inn mesteparten av pengene dessverre, selv om det var avtalebrudd. Folk i dette landet legger seg på rygg med en gang!
 
Det amerikanske regelverket for innkreving av skatter og avgifter etter at flybilletten er kjøpt, er annerledes enn i Europa. De som kjøpte en USA-reise før 1. juni med reisetidspunkt etter 1. juni og som har betalt passasjeravgiften til den norske staten vil derfor få dette beløpet refundert fra Norwegian, i tråd med amerikansk regelverk, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian

http://www.aftenposten.no/reise/Han-fikk-tilbake-flypassasjeravgiften-9575b.html
 
Jeg er forundret over at transportklagenemda har gitt Norwegian medhold i to klager og avvist å behandle de resterende. Jeg har en mistanke om de ikke hadde kapasitet til å behandle alle klagene som enkeltsaker og da måtte det bli slik.

Jeg er også forundret over at Lasse Sandaker-Nielsen fortsatt får lov å uttale seg til media. Utsagnet hans i mars 2016 kostet Norwegian mye troverdighet, merarbeid og ekstra kostnader.
 
Lurer på hvor mye de fikk inn på dette, kontra hva dette kostet dem?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Etter diverse mailer etter at jeg betalte nektet Norwegian å gi seg. De unnlot stort sett å svare på det jeg spurte om. Men de presterte å si da jeg presset dem på utsagnet fra mars 2016 om at avgiften var bakt inn at:

Norwegian har vid ett flertal tillfällen påpekat att vi inte lagt på ett schablonbelopp (80/88 nok) för att kompensera en passageraravgift som inte tagits beslut om och därmed heller inte genomförts. Det stämmer att Norwegian höjde priserna under en kort period i vintras men priserna blev snabbt justerade på grund av minskad efterfrågan, detta i enlighet med allmän tillämpling i branschen. Som i alla andra flygbolag styrs även Norwegians priser av tillgång och efterfrågan. Alla avgifter isoleras från grundpriset och under bokningsprocessen ser man om en ny skatt tillkommer.

Sekningen av prisen p.g.a. minsket etterspørsel ble iallefall ikke annonsert i media. Jeg har gitt meg, men det er synd at Norwegian opptrer så udugelig.
 
Back
Top