Vil outsource flyvertinner

Replying to Topic 'Vil outsource flyvertinner'

Originally posted by SQ 777

Uansett de er der frivillig. Samme som norske LO-folk klager på minimum salary i USA på $ 5-6 i timen. De er der frivillig istedenfor foodsatamps ( eler hva det heter ).

I Norge velger man trygden og blir der livet ut. Bedre betalt.......

Liten erfaring med sosialvesenet siden du skriver den siste setningen?

Jobb med miniumslønn er vel det man kaller frivillig tvang, fordi man må ha en jobb...

Siden lønningene presses ned for at utbyttet til kapitalistene skal opp, er jeg absolutt for at man balanserer det med fagforeninger.

Fagforeninger er vel det jeg vil kalle et "nødvendig onde". Gudene skal vite at en del oppblåste fagforeningspamper med overdimensjonerte markeringsbehov gjør mer skade enn gavn, men så lenge mange bedriftsledere ikke er det spor bedre trenger vi nok desverre fagforeninger for å opprettholde "terrorbalansen".

Originally posted by SQ 777 ........................................

Egentlig viser cabincrew der en iver som spesielt cabincrew fra BU-delen i BUSK totalt mangler. ( Gammelt oppgulp fra meg på dette forumet, så la det ligge ).

LCC ansatte har sikkert langt i fra de beste arbeidsforhold i verden, men dette er et springbrett videre. ...................................

Enig. Jeg har opplevd mang en BU/SK CA som tydelig ved sitt kropps språk viser at pax egentlig er noe uønsket rusk man helst burde være foruten. Det har i liten grad gått utover meg selv, jeg 'ligger normalt lavt' ettersom jeg reiser ID jobb eller fritid. Men det er trist å se hvordan det går ut over passasjerer jeg antar reiser på høyt betalte billetter. Hjelper det å gi disse CA enda bedre lønn / goder? Neppe. Nei, takke meg til å ha noen der med rett innstilling og som viser jobbglede og bidrar positivt overfor kolleger, passasjerer og arbeidsgiver. Og det tror jeg du finner flere av i selskaper som gir sine CA dårligere betingelser enn BU/SK som trolig ligger omtrent høyest i verden hva gjelder lønn / goder.l

Flaps 40, takk....... Har nettopp snakket med en som kom fra BCN her om dagen med omtrent samme historie fra BU/SK.........

Det er så herlig å fly FR/EZY/ 4 U og se en så fantastisk ungdommelig glede ombord. Speielt cabincrew fra andre land i Europa som sikkert er "leaset inn ". Det er vel en stor mulighet at de vil oppføre seg som BU/SK ¨når de har 30-40 år på nakken og da jobber for BA eller IB.

Til Isbamse. Rørende å se reaksjonen når jeg fyrer opp litt. Nei du Isbamse. Har null erfaring med Sosialkontoret, de lønner meg altfor lite i forhold til mine kvalifikasjoner.

Kapitalist, nei, men hva er gærnt med det ?:wow:

Til Isbamse. Rørende å se reaksjonen når jeg fyrer opp litt. Nei du Isbamse. Har null erfaring med Sosialkontoret, de lønner meg altfor lite i forhold til mine kvalifikasjoner.

Vel, jeg har. Om ikke sosialkontoret, så Aetat i to år. Null hjelp, lite gryn å få når man ikke har hatt særlig inntekt før. Måtte tære en del på fomuen mens jeg søkte jobb som bare eff. Ikke mye å bli feit av.

I dag har jeg god jobb og inntekt, men det er ikke Aetat sin skyld.

Grei avklaring, LYKKE TIL.

Du er jo en meget flott eksempel på folk som står på selv...:up:

Originally posted by LCH

Fagforeninger er vel det jeg vil kalle et "nødvendig onde". Gudene skal vite at en del oppblåste fagforeningspamper med overdimensjonerte markeringsbehov gjør mer skade enn gavn, men så lenge mange bedriftsledere ikke er det spor bedre trenger vi nok desverre fagforeninger for å opprettholde "terrorbalansen".

Meget klokt innlegg som stemmer 100 %:up:

Kan så være at det er kø for å få jobb i både LCC og andre flyselskaper. Yngre individer har mye energi og entusiasme, og er ikke blitt vant til høy lønn. Sikkerhet tenker man ikke på i en alder der "the sky is the limit". Pensjon er jo lysår unna.

Når de så har fått erfaring og stiller litt mer krav til arbeidsmiljø, blir de byttet ut med noen yngre og freschere. Hvor skal de da gå i et arbeidsliv som mener 35+ er "ute på dato"? De med utdannelse kan ikke søle bort altfor mange år i lufta uten å komme bakpå i karriereløpet.

Hvem er da kandidatene? Naive unge som tror de skal være ung hele livet?

Alle forstår vel at selskapene er helt nødt til å kutte kostnader for å henge med. Grunnen er dessverre at vi moderne forbukere skal ha alt nesten gratis. Klarer ikke hygge meg på NOE sted der jeg vet/ser personalet jobber under dårlige forhold.

Noen har opplevd "sure" BUSK-CC. Kanskje ikke rart slik som arbeidsmiljøet er der for tiden (dyttet sammen med erkefienden) også mht jobbsikkerhet. Kanskje de ikke er "naturlig sure", men heller bekymret? Har tidligere hørt beretninger fra pax som satte pris på godt voksne erfarne CC, så BUSK er neppe representative.

Tenkte mitt da Color Air rekrutterte CC via vikarbyrå: Tegn på hva som var i vente.

Men ingen går jo fri idag - folk som har hatt fast jobb i 20-30 år settes på gata i en alder der de ikke har sjanse til å få noe annet.

Artig å ha vært med på den tiden da alt vokste inn i himmelen. :sarc

Da jeg fløy FR var crewet ikke spesielt unge og de var definitivt uten energi - med unntak av når de kjeftet på en passasjer fordi han hadde booket seg videre fra hahn samme dag - det står jo på nettsiden at slikt skal man ikke gjøre. Klart det var til pass for passasjeren når han ble kjeftet på foran 178 andre passasjerer...

Men jeg har absolutt inntrykk av at det er mye energi hos andre LCC`ere...og det er fortsatt mye energi i gamle vertinner hos de etablerte selskapene...

Er litt spent på hvordan DY skal håndtere CA's stasjonert i Stockholm? Hva skjer når det er teknisk, dårlig vær etc, og crewet står i Stockholm og ikke kommer seg til Norge?
For basen til de vikarbyrå ansatte er faktisk Stockholm!!
Kanskje det ikke blir så billig alikevel. Sparte 5 kroner, men det kostet 10kr?

Klart mange unge crew hos LCC er unge og raske og smiler pent. De får ikke jobb noe annet sted og smiler de ikke kan de kanskje miste den de har.. :devil

Du er jo en meget flott eksempel på folk som står på selv...:up:

Ja, men så er jeg ung og har høy utdanning og ingen forpliktelser. Lit verre for folk med mer forpliktelser, lav utdanning og høyere alder.

Enig i at man primært har ansvar for å skaffe seg jobb/inntekt selv, men når man har fått tilstrekkelig mange trøkker i trynet og lever fra hånd til munn har man ikke så mye energi igjen til å satse. (Ja, jeg kjenner eksemplene personlig).

Originally posted by KLMNordic

Er litt spent på hvordan DY skal håndtere CA's stasjonert i Stockholm? Hva skjer når det er teknisk, dårlig vær etc, og crewet står i Stockholm og ikke kommer seg til Norge?

Da må de fly med SK - og det skal de nok få betale for.....:devot:

Originally posted by CK

Da må de fly med SK - og det skal de nok få betale for.....:devot:

Er det noen her som kan bekrefte at DY har leid inn svenske CC??
Jeg kjenner folk i DY kabin og de sier ingenting om dette da...
Kjoser'n har også gått inn og stoppet dette hørte jeg da....

De foerste kursene er naa ferdig med CC fra Vikarbyraaet i Sverige. Kun korte kurs, siden alle har floeyet foer.

Tja ... det er nok sikkert vikarbyraaets ansvar .... :devil Slik ville iahvertfall jeg lagd avtalen hvis jeg hadde ansvaret.

Originally posted by LN-MOW

Tja ... det er nok sikkert vikarbyraaets ansvar .... :devil Slik ville iahvertfall jeg lagd avtalen hvis jeg hadde ansvaret.

Men vil alikevel være en kost for Byrået , som sendes kunden = Norwegian.

Ikke hvis det er byraaets ansvar aa faa folket paa jobb ...

Hoeres merkelig ut men ifg kilder i DY, er ARN basen for disse.
Ikke vet jeg!
Vi faar se

Kanskje ............. :devil

Attachments

• svidisj.jpg
    svidisj.jpg
    19.8 KB · Views: 13
Back