• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vil korte ned boardingtiden

Når folk skal reise til "Syden" og det er alt de vet så kan man begynne å lure!

Ja jeg har vært borti folk som;

- ikke har peiling på hvilket flyselskap de skal reise med, dog vet de
som regel hvilken reisearrangør

- som ikke aner hva rutenummer/flightnummer er, og hvis de
vet så vet de garantert IKKE nummeret til sitt eget fly

- noen vet at de f.eks. skal til Mallorca, og ser etter Mallorca
på skjermene; for å finne riktig innsjekkingssted. Men her står
ikke Mallorca nei? hvem skulle ane at "Palma" faktisk var det
de skulle se etter?

Er nesten så man blir forundret over, hvordan i huleste de klare
å finne frem til selve terminalen! Jeg vil anta at noen av disse,
også står i fare for å mistolke noen veiskilt utenfor OSL -
og tilfeldigvis kjører i motsatt kjøreretning på E6'en.

Det er vel ikke de 147 første som tar tid, men å oppsprore , page og offloade de 3 siste....

- ikke har peiling på hvilket flyselskap de skal reise med, dog vet de
som regel hvilken reisearrangør

Dette synes jeg egentlig ikke er så rart, ettersom kundene stort sett kun har å gjøre med et reiseselskap og aldri direkte med flyselskapet. At alt dette selvfølgelig står godt synlig i tilsendt informasjon betyr jo fint lite, noe som neppe kommer som en overraskelse for noen som har vært det minste borti kunder. Helt normale mennesker har en tendens til å bli døve og blinde på de mest overraskende tidspunkt

- som ikke aner hva rutenummer/flightnummer er, og hvis de
vet så vet de garantert IKKE nummeret til sitt eget fly

Noen må fly for første gang også... Hverken tog eller buss har noe lignende konsept, ihvertfall ikke spesielt synlig for kundene.

En kamerat av meg fløy for første gang på universitetet, og kunne levende fortelle om hvordan han fikk vite hva en gate var.

- noen vet at de f.eks. skal til Mallorca, og ser etter Mallorca
på skjermene; for å finne riktig innsjekkingssted. Men her står
ikke Mallorca nei? hvem skulle ane at "Palma" faktisk var det
de skulle se etter?

Ettersom kundene har kjøpt ei pakke presentert under "Mallorca" fra en katalog, synes jeg ikke dette er overraskende.

Er nesten så man blir forundret over, hvordan i huleste de klare
å finne frem til selve terminalen! Jeg vil anta at noen av disse,
også står i fare for å mistolke noen veiskilt utenfor OSL -
og tilfeldigvis kjører i motsatt kjøreretning på E6'en.

Men tax free-butikken, den skal jeg vedde omtrent hva som helst på at disse personene finner. (La gå, på Gardermoen er det ikke spesielt vanskelig.)

Noen må fly for første gang også... Hverken tog eller buss har noe lignende konsept, ihvertfall ikke spesielt synlig for kundene.

Vel nå har da alle busser et rutenummer, selv trikken og T-banen i Oslo har dette. (har ikke togene det også da ???)
T.o.m flybussen har faktisk et rutenr - er vel 344 hvis jeg husker rett

Vel nå har da alle busser et rutenummer, selv trikken og T-banen i Oslo har dette. (har ikke togene det også da ???)
T.o.m flybussen har faktisk et rutenr - er vel 344 hvis jeg husker rett

Men bussrute 344 er ikke en spesiell avgang, det er alle busser som følger samme rute. Alle fly Oslo-Trondheim-Oslo er ikke flight 4.

Busser har (ihvertfall en del steder, bl.a. i Oslo) et avgangsnummer som synes kan sees i et hjørne av frontruta. Tog har et tognummer som er ganske likt flightnummer, men det er ganske lite synlig.

Back