SAS-Steward
ScanFlyer Gold
Jeg har personlig ikke noe spesielt i mot å bli testet på stikkprøvebasis. Hvis det kan fjerne elementer som ikke tar så nøye på reglene, så er jo det bare bra. Men jeg støtter de her som ikke ønsker testing om bord i flyet. Dette kan fint gjøres på crewrommet eller andre steder der man ikke står på utstilling. Den aller viktigste effekten må jo være å forebygge. Folk med flyskrekk kommer til å svime av hvis de ser politiet komme om bord med blåseutstyr, innkjøringsperiode med info i forkant eller ikke.
Folk med flyskrekk kommer overhodet ikke til å svime av, du tenker åpenbart ganske lite om passasjerene. Om politiet kommer ombord er det faktisk bare å ta opp mikrofonen og annonsere hva som skjer. Om noe vil dette heller beroligge passasjerer som er redd for å fly. Det er bare å snakke med folk, no problem. Jeg gjør det hver eneste dag.
Dette kan IKKE gjøres på crew rommet, da kan man si at man ikke hadde til hensikt å fly dersom man blir tatt, da er hele poenget borte.
Det skal og regner ikke med det er hovedpoenget å ta flest mulig, men å være forebyggende. Men de få man eventuelt tar må man kunne straffeforfølge. Da er bevisbyrden stor.