• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Viktig å holde på formene

Falcon

ÜberScanFlyer
Viktig å holde på formene

titlerergratis.gif

Re: Viktig å holde på formene

Når jeg blir ferdig med doktograden skal jeg gjøre noe der...og bli en skikkelig ekling som ikke godtar Hr. Isbamse lenger, bare Dr. Isbamse. Eller hva sier du, TOS?

Originally posted by Isbamse
Når jeg blir ferdig med doktograden skal jeg gjøre noe der...og bli en skikkelig ekling som ikke godtar Hr. Isbamse lenger, bare Dr. Isbamse. Eller hva sier du, TOS?

Det er jo helt klart at man ikke kan godta aa bli titulert Hr. naar man har jobbet saa hardt og lenge for aa bli Dr. Jeg synes det er forferdelig utrivelig at man ikke kan ha Dr. istedetfor Hr. i Norge - jeg leter hver eneste gang jeg registerer meg, men finner kun Hr. Siden min engelske arbeidstittel har noe med professor i, saa foeler jeg at jeg maa kunne benytte ogsaa det. Jeg ser at BA har Prof Dr. - den gaar jeg for...:D

jy AKA Prof Dr TOS

Hmmm, "His Holiness"... pleier paven å booke billetter på ba.com? :spin:

Originally posted by Trety

Trodde han var stamkunde hos Alitalia, jeg!:D

Originally posted by LCH
Originally posted by Trety

Trodde han var stamkunde hos Alitalia, jeg!:D
Har ikke Vatikanet eget fly ?

Og hvorfor synes BA det er så jæ*** interessant med hva folk er, annet enn mennesker/pax?? Male/Female burde jo holde i massevis for å flytte et menneske fra A til B...

Originally posted by LN-SSL
Og hvorfor synes BA det er så jæ*** interessant med hva folk er, annet enn mennesker/pax?? Male/Female burde jo holde i massevis for å flytte et menneske fra A til B...
Hvorfor trenger de egentlig vite kjønnet på personen? Er jo ikke separate kabiner for menn og kvinner...
...med unntak av kanskej noen arabiske selskaper kanskje...

... for å spisse produktet mot kunder/grupper/kjønn, så er det kjekt å vite mest mulig om hvem de er ...

Har sagt det før:

BA er vel en av de få selskapene (om ikke de eneste) der kapteinen etter ferdig ombordstignings ønsker velkommen ombord og fortsetter; "...og en spesiell varm velkosmt til de som reiser Club og First ..."

for å spisse produktet

...og hva er så dette innviklede produktet, som trenger sårt til spissing? Jo, noe så kjempekomlisert som å flytte x antall pax fra et sted til et annet....
Man kan si mye bra om engelskmenn, men når det kommer til titler, klassedeling og de greiene der, er de nærmest gale.

Engelskmenn flest tror jeg ikke bryr seg i det hele tatt om slikt. Det er de som har en tittel som synes dette er fryktelig vesentlig.
Slik er det vel andre steder også, det er de som kan skilte med en eller annen form for tittel eller status-yrke som synes dette er et poeng.
Som om noen blir imponert av at det står prof. dr. baron eller greve foran navnet på en flybillett. Er vel heller for at vedkommende skal få en følelse av at han/hun er litt mer viktig enn folk flest.
Så kan de jo innbille seg at folk bryr seg.

Originally posted by BEF
Har sagt det før:
BA er vel en av de få selskapene (om ikke de eneste) der kapteinen etter ferdig ombordstignings ønsker velkommen ombord og fortsetter; "...og en spesiell varm velkosmt til de som reiser Club og First ..."
Og det skulle da bare mangle! De har tross alt for det meste betalt mellom fem og 20 ganger mer for turen enn de som sitter lengre bakover i kabinen, og på enkelte strekninger er det dem vi kan takke for at det finnes billige billetter for oss som må betale av egen lomme...

Originally posted by OEH
Engelskmenn flest tror jeg ikke bryr seg i det hele tatt om slikt.

Engalskmenn er generelt sett ikke spesielt opptatt av titler - det er andre europeiske land hvor man er adskillig mer opptatt av slike ting. Tyskere som jeg har blitt kjent med hevder iallefall at slike titler er veldig viktige i Tyskland - en Dr. tittel på førerkortet kan være kjekt å ha om man blir stoppet av politiet osv. Jeg vet ikke om det stemmer, men det er iallefall blitt hevdet fra flere hold...

jy

Hva skal til for å bruke titelen The Hon Mr?

Hvis man la inn den, tror dere sjansen for en oppgradering er større enn om man bare hadde brukt Mr??:spin:

Back