Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Falcon
Sorry, men her sparker man inn vidåpne dører. ......
Helt enig....noen driter i andre og hvordan det ser ut. Og dette gjelder ikek bare barnefamilier. Fløy med SAS mellom Bergen og Oslo for vel 2 år siden og da satt det en forretningsmann på en 3-seter alene på et av kveldsflyene....at han klarte å søle og rote så mye forstår jeg ikke. Avisene (tok selvsagt 3 aviser fra stativet) lå på gulvet i alle de ulike delene...matrester, forretningspapirer lå igjen etc. Det var like før jeg sa noe til han da jeg stod bak han i midtgangen for å gå ut. Angrer ennå som f*** på at jeg ikke gjorde detOriginally posted by EB
Men uansett - så bør vi da kunne forvente av mennesker som flyr at de ikke kaster søppel/avfall på gulvet!!!
Originally posted by LN-FHU
Sorry, men her sparker man inn vidåpne dører. ......
???????????????
Jeg er forøvrig helt enig i at man bør tvinge pax til å bli igjen og rydde opp dersom det det ser for ille ut og det er praktisk mulig. Har selv nærmest dratt folk tilbake til flyet etter ørene etter at c/a har klaget på griseri.
Originally posted by LN-KOG
Verste jeg har opplevd var med ElAl fra Telaviv til Brussel. Da så det ut som ei krigssone, men det var kanskje det det var.
Originally posted by atck
Jeg blir nå alltid sittende med søppel som er vanskelig å bli kvitt, spesielt rett etter mat. Så sitter man der, har lyst til å kaste søpla for å lese en bok, men det kommer ingen med søppelpose.
Så da setter man greiene på gulvet med intensjoner om å kaste det når crewet kommer rundt, mens så er det glemt/så sover man/leser osv...
Hele greia hadde vært løst hvis man hadde hatt avrivbare poser innmed veggen, slik at det alltid var en søppelpose tilgjengelig.
Flyselskapene må gjerne klage. Men til de har ordnet opp i manglende facitliteter/manglende crew kommer folk til å fortsette med forsøplinga.
Kyrre
Om du synes at det er et problem for deg at man ikke får tak i pose...så kan jeg jo kanskje anbefale at du tar deg bryet og tar med deg en pose selv neste gang. Verre er det faktisk ikke....
Jeg har aldri etterlatt med en søppelhaug slik de jeg daglig ser på fly. Noen vrøvl at det er lett og glemme osv. I værste fall plukker du med deg søplet når du går av og kaster det idet du går ut. Små søppelposer finnes forresten. Noe ganger er de merket spypose men det kan brukes til det meste og er lette å kaste.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.