VG med velfortjent spark til SAS

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
VG skriver i en liten notis i dag at SAS Braathens krever erstatning av Avinor for aksjonen som rammet den usklyldige tredjepart... VG skriver at dette skal de huske ved neste aksjon fra fagforeninger i SAS som rammer den uskyldige tredjepart!!!

Replying to Topic 'VG med velfortjent spark til SAS'

Nå har vel egentlig flyselskapene funnet ut at de skal sende regning til Avinor av den grunn at Avinor så kategorisk har benektet at det har vært noen arbeidskonflikt eller streik blant flygelederne. Om det hadde vært DET, tror jeg ikke det ville ha blitt vurdert å sende noen regning da alle aktører aksepterer og respekterer "lovlige" konflikter.
Men, i dette tilfellet koker det ned til at Avinor pr definisjon ikke har klart å levere den varen de skal. Normalt skal man jo som bedrift kunne takle at det er sykemeldinger på en slik måte at produksjonen ikke berøres nevneverdig. Det kan vi vel ikke si at Avinor klarte disse dagene ...

Men det vil vel si at vi passasjerer kan kreve SAS for erstatning - når det f.eks er en ulovlig aksjon i København?

Du kan alltids kreve erstatning uansett, men les Condition of Carriage først. Når det er nevnt så gir Montrealkonvensjonen bedre rom for å kreve erstaninger enn hva som var tidligere, ihvertfall der den gjelder.

Jeg tror nok sympatien min ligger hos alle de som ALDRI går til konflikt i SAS!!!! Så det blir vel ikke rare erstatningssøksmålet... Men jeg likte tanken til VG...(...som jo også blir utsatt for streik av og til og sender avisen ut på markedet med store hvite felt!!!)

Back