Vente 40 min på EN passasjer?

777-777

Newcomer
Vente 40 min på EN passasjer?

Madammen tok OSL - AES her en kveld, og som topicen sier ble flyet holdt igjen for å vente 40 min på en som hadde connection fra et forsinket innkommende fly. Piloten opplyste først om at de "hadde fått lov til å vente noen minutter på en passasjer".

Dette var en som satt i rullestol, men hadde tydeligvis vært å handlet da han hadde flere poser med tax-free varer. Er jo hyggelig av SAS å vente, men seriøst. 40 minutt? Det må jo koste flesk med en slik forsinkelse. Jobbet selv på bakken på AES før, og vi ble jo slaktet om vi ikke fikk snudd flyet på 15 min...

Hva tror dere?

Re: Vente 40 min på EN passasjer?

Kommer vel an på total forsinkelse og andre forhold rundt. Men om det gikk 40 min forsinket fra OSL landet det gjerne noe tidligere på AES, og dersom vedkommende f.eks måtte ha ventet til neste dag for å komme seg frem hadde ihvertfall jeg satt pris på om de ventet på meg... men å ta turen innom tax free får vente.

Kostnaden trenger vel heller ikke bli så stor dersom alle holder seg innenfor normalarbeidstid, og også sett opp imot evt EU-kompensasjon + hotellovernatting på den som er forsinket.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Kommer vel an på total forsinkelse og andre forhold rundt. Men om det gikk 40 min forsinket fra OSL landet det gjerne noe tidligere på AES, og dersom vedkommende f.eks måtte ha ventet til neste dag for å komme seg frem hadde ihvertfall jeg satt pris på om de ventet på meg... men å ta turen innom tax free får vente.

Kostnaden trenger vel heller ikke bli så stor dersom alle holder seg innenfor normalarbeidstid, og også sett opp imot evt EU-kompensasjon + hotellovernatting på den som er forsinket.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Måtte vedkommende ventet til neste dag hadde det vel og blitt en dyr affære for SAS, da de måtte ordnet mat og overnatting. Og en rullestolbruker krever vel spesialtilpasset rom som både kan være vannskelig å få tak i og ikke minst dyrere.

Apropos Tax-free kan jo være kjøpt i utlandet. Og uansett, ofte tar det jo så lang tid å vente på bagasjen at man glatt kan kjøpe hele kvoten og mer til i tax-free før bagasjen er på båndet.

At hotellrom for rullestolbrukere er dyrere stemmer vel ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk

At hotellrom for rullestolbrukere er dyrere stemmer vel ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulig, vet ikke. Har aldri hatt behov for det. Men det er uansett begrenset antall rom som er tilpasset rullestol. Og sånn sett kan det bli dyrere, iform av at det er vanskeligere å finne ledige rom. Og kanskje da må det velges et dyrere hotell enn hva som hadde vært behov hvis vedkommende ikke hadde sittet i rullestol.

40 mins for en passasjer er voldsomt, assistanse eller ikke. Sjelden man tillater mer enn 15 minutter, selv for større antall. Men faktorer som andre kunders forbindelser, arbeidstid for crew osv spiller også ofte inn.

Har jobbet med dette, så er godt kjent med prosedyrene, selv om det etterhvert er noen år siden.

Mistenker at det er mer bak historien her.

Å la 150-180 passasjerer vente 40 minutter på én som er forsinket synes jeg er uhørt. 10-15 minutter er greit, men ikke 40. Han burde blitt sendt på hotell og første fly dagen etterpå. Det er jo ikke akkurat slikt at det går ett fly i uka til Ålesund, heller. Og tax-free-posene trenger vel ingen kommentar.

Apropos Tax-free kan jo være kjøpt i utlandet. Og uansett, ofte tar det jo så lang tid å vente på bagasjen at man glatt kan kjøpe hele kvoten og mer til i tax-free før bagasjen er på båndet.

Man ser forsåvidt ganske lett om posene er fra OSL eller ikke. Og om vedkommende connetet SAS-SAS trenge vel heller ikke vedkommende å vente på bagasjen (etter at Connecting Norway ble innført)?

Vel, man må vente på connecting norway også. det kan fort ta litt tid før flighten er klarert. Har selv hatt god tid til å handle mens jeg har ventet. Dersom vedkommende vet hva han skulle ha så regner jeg med at personen som ytet assistanse tok seg av shoppingen i god tid før evt bagasje eller connecting norway var klar.

Vente 40 minutter høres veldig mye ut, men har selv opplevd å vente godt over halvtimen på folk på vei til KRS når flyet etter (og kveldens siste fly) er kansellert.

Madammen tok OSL - AES her en kveld, og som topicen sier ble flyet holdt igjen for å vente 40 min på en som hadde connection fra et forsinket innkommende fly. Piloten opplyste først om at de "hadde fått lov til å vente noen minutter på en passasjer".

Dette var en som satt i rullestol, men hadde tydeligvis vært å handlet da han hadde flere poser med tax-free varer. Er jo hyggelig av SAS å vente, men seriøst. 40 minutt? Det må jo koste flesk med en slik forsinkelse. Jobbet selv på bakken på AES før, og vi ble jo slaktet om vi ikke fikk snudd flyet på 15 min...

Hva tror dere?

Hvor mye var dere forsinket ved ankomst ?

Å la 150-180 passasjerer vente 40 minutter på én som er forsinket synes jeg er uhørt. 10-15 minutter er greit, men ikke 40. Han burde blitt sendt på hotell og første fly dagen etterpå. Det er jo ikke akkurat slikt at det går ett fly i uka til Ålesund, heller. Og tax-free-posene trenger vel ingen kommentar.

Nå kan det være at det ikke var bare hotelrom vedkommede trengte.
Hadde samme scenarioet for en tid siden, og en ting var anskaffelse av hotelrom, noe annet var at vedkommende ville trenge kvalifisert personell over natten. Da ble det delay og vedkommende kom seg hjem.

SAS er ikke lett å bli klok på. SK 907 hastet avgårde 8 minutter før oppsatt avgangstid og sendte minst 7-8 pax, inkl. meg selv og en EBD booket i Business, via CPH med 8 timers forsinket ankomst som resultat.

Vi ankom gate ca 5 min FØR oppsatt avgangstid etter å ha vært stuck i BGO p.g.a. forsinket SK 252.

https://insideflyer.no/forums/threads/når-sas-gir-blaffen-og-drar-før-tiden.5382/

Kan være at ETA var på et slikt tidspunkt at en måtte sette en grense, og så fikk BGO-OSL kanskje en mer direkte innflygning og drog inn de minuttene som virket lost. Har hatt en del slike "sad cases" opp i gjennom årene

Har opplevd at siste fly har ventet leeeenge på meg da jeg reiste som UM på 90-tallet.

på fredag var det mangel på flyveledere, kan dette ha spilt inn på saken over også? At når man først måtte vente 15min, så måtte man vente på ny slot?

Sist jeg tok SAS til Narita ventet flyet Køben over en time på forsinkede passasjerer fra OSL. Jeg så at transiten var kort og da det fortsatt var sesong for sne og avisning hadde jeg tatt et tidligere fly til Køben for å sikre at jeg ble med.

Resultatet av forsinkelsen var at jeg måtte endre programmet for første dag i Japan. Følte meg skikkelig som en idiot som hadde dratt tidlig.

Back