• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vemodig å lese

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Vemodig å lese'

Originally posted by LCH
Svenskene satser ihvertfall på togtrafikken i nord, med Botnia- og Norrbotniabanan. Ser ikke akkurat for meg noen storsatsning på Nordlandsbanen i fremtiden, lang mindre noen bygging av Nordnorgebanen. (Ja, jeg vet at mange Stockholmere er i mot Botniabanan (og enda mer i mot Norrbotniabanan) men jeg synes det er flott at politikerne er i stand til å se lenger enn til den byen de selv sitter i. Både Umeå og Luleå er store byer med vekstpotensiale.)

Jag tycker det ska få finnas plats för både satsningar på järnväg i norr och motorvägar i Stockholm. Tyvärr är pengar en knapp resurs och varje region ska ha sin andel. Mer pengar till ett projekt betyder mindre pengar för ett annat. Att många i Stockholm är emot Norrbotniabanan kan jag dels tänka mig beror på diskussionen om hur samhällsekonomisk järnvägen blir i slutändan (projektet har blivit anklagat för att vara orealistiskt), dels att byggandet av järnvägen betyder mindre anslag för vägprojekt i Stockholm. Nu skyller jag inte allt på regeringen - mycket av orsaken till att det går så trögt när det kommer till att satsa på nya vägar beror delvis på våra egna politiker i Stockholm men även också hur lagstiftningen är formad.

Back