I tillegg kommer 51 medlemmer i følgende virksomhet:
Foretningsadresse:
G4S Aviation Security AS Postboks 4900 Nydalen, 0423 Oslo
- Oslo lufthavn Gardermoen
Rogaland
33 medlemmer i følgende virksomhet ved følgende flyplass:
Foretningsadresse:
Securitas Transport Aviation Security AS Postboks 35 Grønland, 0133 Oslo
- Stavanger lufthavn, Sola
Er det noe som egentlig hindrer drift av helikopterrutene til oljeinstallasjonene UTEN sikkerhetskontroll? De reisende her er jo kjent av selskapene de reiser for, de er sikkerhetsklarert for å jobbe på sine installasjoner etc etc, slik at hele trafikken er vel muligens å anse som chartertrafikk. Jeg vet ikke hvordan det er med GA trafikk, men der er det vel en enklere kontroll, og hva skal til for at Luftfartstilsynet kan nedjustere behovet for sikkerhetskontroll ?Sola og Kvernberget rammes fra tirsdag = problemer i oljeindustrien = tvungen lønnsnemd
Kommer vel anpå reglene for å benytte den inngangen (er ikke sikkert vi bør diskutere det her)Bare sånn av ren nyskjerrighet, er det mulig for oss som jobber på flyplassen til vanlig å bare dra en spansk en å ta ansatte sikkerhets kontrollen hvor det ikke er noe kø?
det ble vel omdirigering fra enten SVG eller TRF.
det ble vel omdirigering fra enten SVG eller TRF.
Er det noe som egentlig hindrer drift av helikopterrutene til oljeinstallasjonene UTEN sikkerhetskontroll? De reisende her er jo kjent av selskapene de reiser for, de er sikkerhetsklarert for å jobbe på sine installasjoner etc etc, slik at hele trafikken er vel muligens å anse som chartertrafikk. Jeg vet ikke hvordan det er med GA trafikk, men der er det vel en enklere kontroll, og hva skal til for at Luftfartstilsynet kan nedjustere behovet for sikkerhetskontroll ?
Fra tirsdag morgen klokken 06.00 tas totalt 1.456 nye vektere ut i streik dersom partene ikke kommer til enighet før den tid.
– Ved Sola vil hver femte vekter bli tatt ut i streik. Det betyr at vi må redusere fra fem til tre eller fire sluser i sikkerhetskontrollen, sier lufthavnsjef Leif Lorentzen ved Stavanger lufthavn Sola.
Han ber folk møte en halvtime tidligere enn normalt.
– Dette er svært beklagelig, ikke minst i kjølvannet av askeproblemene. Men det er en lovlig streik, og vi gjør det vi kan for at trafikken skal gå så vanlig som mulig, sier Lorentzen.
Det stod også på den ene linken her at samtlige organiserte ved Kjevik tas ut. Om det betyr at flyplassen blir stengt står det ikke noe om, kommer vel an på hvor mange uorganiserte de har og hvorvidt de har lov til å innkalle evt. uorganiserte som egentlig har fri, det blir jo sett på som streikebryteri.Han vet at alle organiserte vektere ved Kjevik flyplass tas ut i streik tirsdag morgen.
I følge den info jeg sitter med så stenger KRS på tirsdag.
Streiker vekterne, vil ingen flyavganger kunne avvikles ved Kristiansand lufthavn på Kjevik. Reisende må belage seg på alternativ transport.
Pokkers! Hva skal jeg da finne på til torsdag?
Returbil.no? Min favoritt nr 1 om jeg vil ha meg en helgetur. Om man er heldig kan man sy sammen en spennende biltur nesten gratis. Og så får man prøvd å kjøre div. spennende (og mindre spennende) biler.Det rapporterer også fevennen her:
http://www.fvn.no/nyheter/article770087.ece
Pokkers! Hva skal jeg da finne på til torsdag? Hva er den nettadressen for leiebiler som skal fraktes fra A til B for leiebilselskapene? Dvs gratis bil, bare betal bensin.
BF:cool2
Og nå kan streiken vise seg å få fatale konsekvenser for den nystartete firmaet Khron Air som flys mellom Molde-Trondheim. Nå går sjefen ut å rbnett.no og varsler at det kan bli kroken på døren for det lille firmaet, som ikke vil tåle en driftstans pga streiken. Nå håper jeg at vekterne finner sin besøkelsestid, jeg håper firmaet slipper å få problemer pga denne streiken. Synd om en streik skal velte selskapet.
Siden vi startet i februar er vi blitt veldig godt mottatt i markedet. Folk setter pris på sørvisen og det tilbudet vi gir. Jeg liker utfordringer, og jeg liker å lykkes. Selskapet går godt og tjener penger når det er normale forhold. Jeg godtar når naturkreftene stopper oss, men det som skjer nå hadde jeg ikke forventet, sier Claus Krohn.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.