• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vad händer med flyget när oljan tar slut?

Replying to Topic 'Vad händer med flyget när oljan tar slut?'

Forslag til privatflyging:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=61394

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=61393
 
Replying to Topic 'Vad händer med flyget när oljan tar slut?'

Originally posted by LCH


Blir produktene fra denne oljesanden like bra som andre oljeprodukter etter raffinering?

Ja, men det trengs helsikes mye energi for å raffinere den. Som må tas fra fx gass.

Det er mer enn nok olje til de neste femti års forbruk, minst. Bedre reservoarteknologi utforskning av nye områder sørger for det. Men Samtidig har vi brukt mer olje enn vi har funnet de siste 30 år, så før eller siden vil det gå nedoverbakke. Men ettersom oljen da gradvis vil bli dyrere tror jeg at det vil stimulere til bruk av mer energieffektive motorer, nye energikilder andre steder etc - så jeg tror ikke verdens flypark havner på bakken det neste millenniet. At det kan bli dyrere å fly når prisene øker er en annen sak.

Isbamse (geolog. helt ekte, altså).

(Diskusjonen om drivhuseffekt kan vi ta en annen gang).
 
Back
Top