Dette er virkelig ikke en god lørdag, jeg gikk til sengs med nyheten om ti døde på Utøya og våkner med den ufattelige nyheten om 80...
Jeg er i Isfjord utafor Molde nå og skal egentlig på utdrikkingslag til en kompis i dag, men jeg føler meg ganske så trygg på at det ikke blir no paintball i dag..
Min dypeste medfølelse til de som har mistet noen av sine kjære det siste døgnet.
220711 er tatovert inn i vår kollektive hukommelse.
En regntung lørdagsmorgen fra Sandefjord og været står i stil med hendelsene i går. Tidlig opp siden jetlag fra hjemkomst fra BKK i går med TG954. Nyhetskanalen er allerede på og vi sender våre tanker til de mange pårørende!
Stod opp for å gå på do. Leste et tall. No more sleep this morning.
Skrudde på kaffemaskinen og tv'en. Dette er ingen god dag. Feriemodusen sitter langt inne. I en periode skulle jeg ønske jeg kunne være på jobb noen timer i går. På den andre siden er jeg glad lell. Håper feriefølelsen kommer sigende utover dagen.
Sliter litt med feriemodusen her på Maui. Våknet opp til skrekknyheten om angrepene i Oslo, og nå melder nettavisene at over 90 er drept på Utøya. Har fulgt med på CNN og nettavisene i hele dag, og det blir vel å følge litt mer med på nyhetene før en tar kvelden.
Det er en ganske uvirkelig dag, og jeg vet ikke om det er mer enn et uvanlig sammentreff, men det er faktisk helt lydløst i nabolaget her i Bergen her i morgentimene.
Det er et lysglimt i dette at vi ikke ser ut til å ha den samme ryggmargsrefleksen som har vært sett etter andre slike hendelser og beskjeden er klar: ta vare på hverandre, men ikke la frykten sitte i.
Det blir en rar dag på jobb idag. Sikkert mange som gjør seg tanker om det som skjedde i går, så får se hva folk sier på tur nordover. Var en forumist fra Flightsim.no på Utøya, men det ble heldigvis rapportert om at han har det bra. Men jeg tenker på de pårørende til de 84 som ikke var like heldige. Må være en forferdelig dag for de, å miste deres avkom på en slik brutal måte.
Vi får prøve å gjøre det beste utav dagen uansett hvor vi er i landet idag. Så jeg ønsker alle en god dag ut fra hver enkelts forutsetninger.
Vill sända mitt djupa deltagande för er nationella sorg! Jag och min familj har tänt ett ljus för vårt broderland i väster!
Idag får flygintresset stå tillbaka.
Sitter og skal jobbe og kjenner at tårene presser seg på. Det er så ufattelig en ondskap at det overgår de villeste fantasier. Min dypeste medfølelse til alle rammede, samt Norge som nasjon.
Det som hänt i Norge är mer än fruktansvärt...Det finns inga ord som är starka nog att beskriva den onska som ligger bakom +90 mördade, varav de flesta ungdomar.
Massmordet igår måste vara ett av de absolut värsta i hela västvärlden efter andra världskriget. Mina djupaste deltagande tankar går till de anhöriga, de överlevande och hela nationen Norge, vårt broderland.