Uvanlig lav innflygning i dag morges?

stefan

ScanFlyer Blue
Ca klokken 08:12 i dag morges synes jeg at jeg så jeg en uvanlig lav innflygning av noe jeg tror var en A330 fra SAS (det er nok andre her som vet bedre i så fall). Observert over Sagene i Oslo på vei mot Gardermoen. Noen som vet om den var lavere enn vanligvis eller var det bare en "optisk illusjon".
Fikk tatt et dårlig mobilbilde:
DSC00253.jpg

Re: uvanlig lav innflygning i dag morges?

Jeg så også SK908 komme glidende inn i dag tidlig, det var et herlig syn!
Jeg sto på Oslo S da jeg så A330en komme vestfra, blir ikke bedre SAS reklame egentlig.

Men altså, jeg tror ikke maskina kom uvanlig lavt inn, men den er jo svææær. Det vistes egentlig ganske godt, da det kom en SAS 737 like etter, men et par etasjer høyere. Den var jo "bitteliten" i forhold...

Det andre som slo meg er at SK908 så ut til å fly saaaaakte, men det er jo også en optisk illusjon vil jeg tro.. :-D

Var vel sikkert på en visuell innflygning, og da kan de ofte komme litt lavere enn ved instrumentell innflygning. Men lavere enn "hva som er lov" var de neppe, da de får explicit beskjed av ATC om å holde seg på minst 3000ft (ca. 1km) til de er etablert på finalen.

Det var kapteinen sin siste tur, og han fikk disp til å fly lavt over Oslo.
De hadde forøvrig en lang, lav, og fin seightseeing som begynte tidlig. Passasjerene, spesielt amerikanerne som var med var mektig imponert.

De hadde forøvrig en lang, lav, og fin seightseeing som begynte tidlig. Passasjerene, spesielt amerikanerne som var med var mektig imponert.

Kommer det film/bilder av turen? :)

Aftenpostens vinkling av kapteinens karrerieslutt var meget bra! Skulle gjerne vært med på denne innflyvningen når den er slik som du forteller.

Så selv Thai svinge lavt mot nord idag tidlig, de var litt sene da.

Ja, syntes den gikk lavt. Trodde det var en optisk illusjon når jeg så den, men godt å høre at noen av sansene fortsatt fungerer!

w

Aftenpostens vinkling av kapteinens karrerieslutt var meget bra! Skulle gjerne vært med på denne innflyvningen når den er slik som du forteller.

Håper på det samme lørdag morgen når jeg kommer tilbake :-)
Flyr ut i morgen tidlig.

Var dette bare i papirutgaven? Finner ikke noe på nettsidene deres...

Tusen takk for svar alle sammen.
Jeg rett før jeg åpnet siden tenkte jeg "sikkert ingen som har svart på dette", men så ender det opp med navn på pilot og co-pilot til og med. :)

Kan du fortelle meg, han så jo ut som rene ungdommen! Tør sette pengene på at han er nærmere 50 enn 60. Håper han har funnet seg noe annet spennende å gjøre, evt at den der pensjonspakka var intensely fantastic. Alt for ung å pensjonere seg han der... :8:

www.skattelister.no

Enten er han født i 1974 eller 1957. Tipper det siste ;)

(Da er han altså 54, og nærmere 50 enn 60..)

I artikkelen står det, sitat:

sier Moxnes som nå skal bruke pensjonstilværelse på frilufts- og sportsaktiviteter

så da aner man kanskje noe om hvorfor han holder seg godt ihvertfall.

Han er født i 1951 og etternavnet er feilstavet i artikkelen ..

Da holder'n seg meget godt til å være T minus noen måneder til 60! Men det var på en måte godt å høre, ble litt forferdet over at piloter føler seg "obliged" til å ta *så* tidlig pensjon.

Deretter beklager jeg at det ble mye "personlig" sladdersnakk her, og lusker sakte ut fra tråden... :spin

Det begynner bra, men du snakker om å miste rettningen!! Her blir det snakk om alder og utseende, på hva, et fly som fløy lavt over Oslo???

Back