Uvanlig lav innflygning i dag morges?

Det begynner bra, men du snakker om å miste rettningen!! Her blir det snakk om alder og utseende, på hva, et fly som fløy lavt over Oslo???

Mistet retningen? Neida, tråden bare utviklet seg. Ikke farlig. Helt naturlig. Og sundt. Og sosialt. ;)

Denne flighten ble nevnt under trafikkmeldingene på P4s morgensending i dag, da det var kommet inn én eller flere SMS fra folk som hadde sett en lavtflygende maskin over Oslo...

Re: uvanlig lav innflygning i dag morges?

Kan du fortelle meg, han så jo ut som rene ungdommen! Tør sette pengene på at han er nærmere 50 enn 60. Håper han har funnet seg noe annet spennende å gjøre, evt at den der pensjonspakka var intensely fantastic. Alt for ung å pensjonere seg han der... :8:

Jeg leser at kapteinen hadde kompis og nabo i FO setet. Jeg mener å ha lest at LH unngår å ha kamerater i cockpit, for å opprettholde et profesjonelt miljø. Betyr det egentlig noe for pilotenes professjonalitet om man er bekjente i cicokpit ?

–Jeg kunne ha ventet til jeg ble 65 år med å gå av. Men jeg har lyst til å gi meg nå slik at en ung pilot kan få min plass. Med en god pensjon skulle det bare mangle at jeg ikke skulle vike plassen for en som ikke har fast jobb, sier Moxnes.

Thumbs up!

Jeg leser at kapteinen hadde kompis og nabo i FO setet. Jeg mener å ha lest at LH unngår å ha kamerater i cockpit, for å opprettholde et profesjonelt miljø. Betyr det egentlig noe for pilotenes professjonalitet om man er bekjente i cicokpit ?

SAS er et relativt stort flyselskap og Lufthansa er absolutt et stort flyselskap, og de har mange flygere ansatt.

Allikevel skal du være ganske sær og innsluttet hvis du ikke er blitt kjent med svært mange av dine kolleger sånn rett før du går av med pensjon etter å ha jobbet der i flere tiår. Så store er ikke flygermiljøene (eller hele luftfartsmiljøet for den saks skyld).

Så at man skulle unngå at kjentfolk sitter i cockpit sammen vil være en håpløs oppgave.

SAS er et relativt stort flyselskap og Lufthansa er absolutt et stort flyselskap, og de har mange flygere ansatt.

Allikevel skal du være ganske sær og innsluttet hvis du ikke er blitt kjent med svært mange av dine kolleger sånn rett før du går av med pensjon etter å ha jobbet der i flere tiår. Så store er ikke flygermiljøene (eller hele luftfartsmiljøet for den saks skyld).

Så at man skulle unngå at kjentfolk sitter i cockpit sammen vil være en håpløs oppgave.
Dessuten så ville han ha naboen som FO på denne flighten, siden det var hans siste ;)

Jeg snakket med en FO på B777 hos BA som kunne fortelle at mannen hennes også fløy samme type maskin, og at de hadde hatt noen få turer hvor hun satt i høyresetet og han i venstresetet. Hvorvidt dette er vanlig vet jeg ikke.

Back