Utfasing av B747

Atlas skal også ha plukket opp to Delta-maskiner som står i Marana, N666US og N674US. Finner ikke noe nytt om eierskap, men siden registreringene er kansellert oppdateres det ikke hos FAA før de blir aktivisert.
 
Med andre ord er 6 stykk B744 hentet ut av ørkenen? Det representerer jo en betydelig kapasitet (for troppeforflytning). "You'll soon find out"...
 
Alle fire. Det skal ikke være snakk om konvertering. Det synes å være styrket behov for store passasjercharterfly om dagen .. er ikke sikker på om jeg er så veldig begeistret da jeg mistenker at mye av dette kommer fra militæret ..

Hhh du sier noe der :8:

Tusen takk for video :)
 
Med andre ord er 6 stykk B744 hentet ut av ørkenen? Det representerer jo en betydelig kapasitet (for troppeforflytning). "You'll soon find out"...

HVA!?!?!
6 stk. B747-400. Litt kult :D

"You'll soon find out"
Så da må vi bare vente i spenning....
 
Alle fire. Det skal ikke være snakk om konvertering. Det synes å være styrket behov for store passasjercharterfly om dagen .. er ikke sikker på om jeg er så veldig begeistret da jeg mistenker at mye av dette kommer fra militæret ..
Hvor er Christiane Amanpour :o
 
Sitter i kulissene og maler neglene sine svarte så hun er klar til å komme ut av retirement. Igjen.

Når Nick Robertson stiller med skuddsikker vest er det like før ...

PS Christiane er ikke «retired» hun har et svært bra program på PBS ;)
 
Takk Andreas for video... Viser at fortsatt er 747 Luftens Dronning, 50 år siden jeg så testflyginger i Seattle...:up::up:
 
BA snart nede i 33 maskiner når G-BNLN sendes til DGX på mandag. Siste revenue-flight landet fra CPT i morges. Leveret juli 1990.
 
Japanernes 747 VIP maskin skal konverteres og leve videre som frakter

Boeing 747 -47C 24731 839 20-1102 Japan Air Self-Defence Force ferried 18-19jun19 RJCJ-ANC-MZJ prior ferry to TLV for freighter conversion ex JA8092
 

NASA Jumbo på besøk i Europa denne uken.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n747na/

https://en.wikipedia.org/wiki/Stratospheric_Observatory_for_Infrared_Astronomy

sofiaoversierra.jpg


"Welcome to Stuttgart, SOFIA! This morning, the world's only Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy landed in Stuttgart
and will stay at the airport until conducting its first scientific research flight over Europe on September 18th & 19th.

German and American scientists use this highly modified Boeing747SP in order to observe the formation of young stars and planetary systems or to study the MilkyWay.
We last saw her for a complete overhaul in 2014 and again for a scheduled heavy check at the end of 2017 in Hamburg" – Lufthansa Technik
 
Hvordan er vindforholdene innenfor den åpne luka der, tro?

Fra NASAs sider om SOFIA;
-Normally, as air flows over the open cavity, it tends to drop down into the hole, creating turbulence and varying pressures inside the telescope cavity. However, with the addition of the specially designed aft ramp, just the right amount of the airflow was lifted back out, creating smoother airflow across the face of the opening and less turbulence inside the cavity.
 
Og da var det slutt for 747-400 hos Qantas. VH-OJU hadde siste ruteflygning i går 13. oktober, QF99 Sydney til Los Angeles. Den skal videre til lagring derfra.

Det er nå bare 6 747 igjen hos Qantas, alle er -400ER.
 
Og da var det slutt for 747-400 hos Qantas. VH-OJU hadde siste ruteflygning i går 13. oktober, QF99 Sydney til Los Angeles. Den skal videre til lagring derfra.

Men maskinen er ikke ferdig i sitt virke: Den har blitt solgt videre til Rolls Royce til bruk som testmaskin av nye motorer

https://www.flightglobal.com/news/a...-qantas-747-for-flight-testing-new-ai-461496/

Rolls-Royce has acquired a former Qantas Boeing 747-400 as part of a $70 million investment that will see the aircraft converted into a test bed for evaluating new engines and engine technology.
 
El Al skal nå være i gang med sin siste kommersielle flyvning med 747. Passende nok har den fått flight nummer LY1747
 
Back
Top