Flight Cancelled
Bonusjeger
Utdanning: Det å bli pilot...
...har jeg fryktelig mange spørsmål om!
Siden dette er et fly forum så krysser jeg fingrene for at noen her har litt bedre peiling på dette enn det jeg har for øyeblikket.
Jeg har lest veldig mange sider, og har lest både om UiT, Pilot (skole) og Luftfartskolens muligheter til utdanning til å bli pilot, og jeg vil ikke under noen omstendigheter binde meg til millitæret, så den er ut.
Det jeg ønsker er å bli pilot for et litt større flyselskap, slik som SAS, Norwegian, Ryanair, BA, Wizz Air osv. Slike regionale småselskap som bare flyver fokker, dash osv er jeg ikke intressert i, da jeg helst ønsker å fly større fly slik som Boeing og Airbus. Vet at dette høres litt spesielt og "cocky" ut, men det er det jeg ønsker, og hvis jeg først skal gå gjennom med drømmen om å bli pilot, så skal jeg gå helt gjennom med den.
Etter å ha lest hjemmesidene til de tre skolene, lest flere forumer opp og ned, lest flygerutdanning.com/, utdanning.no sine sider om pilot osv så må jeg si at jeg fortsatt er usikker. Og det på mange ting
Tusen takk om du vet noe og legger igjen ett svar!
...har jeg fryktelig mange spørsmål om!
Siden dette er et fly forum så krysser jeg fingrene for at noen her har litt bedre peiling på dette enn det jeg har for øyeblikket.
Jeg har lest veldig mange sider, og har lest både om UiT, Pilot (skole) og Luftfartskolens muligheter til utdanning til å bli pilot, og jeg vil ikke under noen omstendigheter binde meg til millitæret, så den er ut.
Det jeg ønsker er å bli pilot for et litt større flyselskap, slik som SAS, Norwegian, Ryanair, BA, Wizz Air osv. Slike regionale småselskap som bare flyver fokker, dash osv er jeg ikke intressert i, da jeg helst ønsker å fly større fly slik som Boeing og Airbus. Vet at dette høres litt spesielt og "cocky" ut, men det er det jeg ønsker, og hvis jeg først skal gå gjennom med drømmen om å bli pilot, så skal jeg gå helt gjennom med den.
Etter å ha lest hjemmesidene til de tre skolene, lest flere forumer opp og ned, lest flygerutdanning.com/, utdanning.no sine sider om pilot osv så må jeg si at jeg fortsatt er usikker. Og det på mange ting
- Økonomi - jeg er ikke noen millionær, verken jeg eller familien er noe spesielt super rike, og vi er gjennomsnittslige normenn. Og utdanningen koster jo kjempe masse! Tips?
- Utlandet - jeg har lest masse om konvertering osv, og jeg ville helt ærlig likt å tatt det i utlandet, for å komme seg litt bort (bor i utlandet dette året også som utvekslingsstudent for VG2, og jeg må si at jeg liker det!) men dette er ingen must. Tips?
- Komme dit jeg vil - som sagt; jeg ønsker å bli pilot i et større selskap og fly litt større fly. Hva bør jeg da gjøre?
- Lønn - jeg vil nok få gode nok karakterer (snitt godt over 5), med både R2, Fysikk 2, Kjemi 2 og de harde realfagene, så jeg vil komme meg inn de fleste stedene jeg vil der det går på karakterer, og muligheten for en utdanning som gir jobber som lønner opptill 2 mio. er ikke usannsynlig. Derimot så er det noe å følge drømmen, men en sammensetning av alt er jo det som avgjør. Hvordan vil lønnen til en pilot bli? Jeg har lest MYE forskjellig her.
Tusen takk om du vet noe og legger igjen ett svar!