Utbyggingstråd Trondheim Lufthavn Værnes

Re: Værnes bygges ut for 350mill

Kan melde om krise på TRD akurat nå, sikkerhetskontrollkøen er større en jeg noen gang har sett den og den strekker seg ned trappen til første etasje og ut dørene i andre. Det er opptil flere som ikke rekker flyet opplyser personer i både SGS og RFS til meg.

TRD trenger nå sårt en fortgang i utbyggingen.
Jeg skal i løpet av uka komme med en ny bilderaport:)

Kan melde om krise på TRD akurat nå, sikkerhetskontrollkøen er større en jeg noen gang har sett den og den strekker seg ned trappen til første etasje og ut dørene i andre. Det er opptil flere som ikke rekker flyet opplyser personer i både SGS og RFS til meg.

Skjer det noe spesielt i dag?

Lufthavnsjef Lasse Bardal regner med at Værnes må bygges ut enda mer i årene som kommer.

– Trønderne reiser mer og mer, særlig til utlandet. Vi ser at både antall næringslivs- og fritidsreisende øker kraftig, sier Lasse Bardal, som er lufthavnsjef på Værnes.

Flyplassen som han styrer er dimensjonert for 3,6 millioner passasjerer, men er nå sprengt når det kommer til kapasitet.

– Nå har vi passert fire millioner og bygger for fem millioner passasjerer, sier han til NRK.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.8079541

Det var også et innslag på tirsdagens NRK Midtnytt: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/840776/ (Ca. 10:22).

Den nye delen i B-terminalen ble i dag "koblet" mot den gamle, betydelig! større plass for å si det sånn:) Er vel tilogmed gate 49 nå. Skal se om jeg får tatt et bilde iløpet av morgendagen.

Den nye delen i B-terminalen ble i dag "koblet" mot den gamle, betydelig! større plass for å si det sånn:)

Og i morgen blir de nye gatene brukt for første gang, nå har vi gatene 42-49 i utlandsterminalen.

Jeg var der i dag har tatt noen bilder med iPhone, kommer i løpet av kvelden :D

men ikke flere oppstillingsplasser

Nei, bare gater. Det har bare vært knappe fire meter mellom gatene på utlandsterminalen før, men nå har man en terminal på ca litt over 100 meter og da er det plutselig mye mere plass.

Var på værnes Torsdags ettermiddag for litt over en uke siden og var like mye kø som beskrevet her. Aldri sett noe sånt før og har reist en god del fra Værnes før. Hadde bare carry-on og regna derfor med å ha plenty tid med 30-40 min på flyplassen, men ble meget hektisk for å si det mildt.

Ankom Værnes 05:45 i dag tidlig og var ikke gjennom sikkerhetskontrollen før klokka var 06:10

Situasjonen på Værnes er (og har i en godt stund vært) ganske håpløs, spesielt for oss som reiser et par ganger i uka.

Så idag at de har begynt på broene som skal komme på gate 36 og 37 :)

Her er en video med 5 timer av sikkerhetskontrollen, allså den er ikke 5 timer på linken men 1 minutt, det verste med det er at det ser slik ut vær dag og ikke bare på grunn av vekterstreiken.
http://www.adressa.no/tv/?id=19931

Men køen(e) de siste par dagene har vel ingenting med utbyggingen å gjøre, men streiken som har egen tråd (og som nå er avsluttet)

Back