Re: Værnes bygges ut for 350mill
Statusfilm: (12.Desember)
http://www.youtube.com/watch?v=hnUR-Q7c0Ik&feature=youtu.be
Statusfilm: (12.Desember)
http://www.youtube.com/watch?v=hnUR-Q7c0Ik&feature=youtu.be
Flott bilde-rapport![]()
Hei, kan ikke se av avinor tegningene at det er tiltenkt broer på utland, stemmer det?
Hvis ja så synes jeg det er noe merkelig med tanke på sikkerhet og komfort..
Men ellers så ser det jo meget bra ut..
Hei, kan ikke se av avinor tegningene at det er tiltenkt broer på utland, stemmer det?
Men ellers så ser det jo meget bra ut..
- Broer på Terminal B må nok vente noen år. Det krever en helt annen terminal i 2 etasjer og på grunn av begrensede investeringsmidler må vi prioritere utbygginger som gir optimal kapasitet, og da noen ganger ikke optimal komfort. En mulighet vil være å bygge en mesanin i 2 etasje med bro over kjøreveien foran flyene, men det er ingen konkrete planer om dette, sier lufthavnsjefen.
Komfort er greit, men sikkerhet? Bortsett fra For Gerald Ford så er vel ikke en flytrapp spesielt farlig?
Er vel heller det at man ikke ønsker å ha Ola Nordmann flygende rundt på tarmac.
Man driver da med dette til og med på OSL, så da klarer man vel dette på TRD også?
Komfort er greit, men sikkerhet? Bortsett fra For Gerald Ford så er vel ikke en flytrapp spesielt farlig?
Da jeg var på Værnes idag var jeg en svipp tur innom terminalen, men for å si det sånn så var det ikke no særlig med plass....slik så det ut i avgangshallen. Jeg snakket med en i Securety og han så at køen var oppimot over 20 min lang og det med alle slusene åpne, også med ansatteslusa åpen. Det ble åpnet en priorety sluse for de som hadde det travlest.
Ka dere trur? Er det ofte slik som dette på TRD nå for tiden, i forbindelse med utbyggingen?
Jeg blir litt småkvalm av dette bildet. På søndag ankommer jeg med tog kl. 14:54 og flyr 15:30. Jeg vet at det er drøyt, men jeg har kun håndbagasje og valgte avgangen fordi jeg aldri har opplevd særlig lange køer på denne flyplassen. Samtidig: Det er søndag ettermiddag ... Ka dere trur? Er det ofte slik som dette på TRD nå for tiden, i forbindelse med utbyggingen?
Kan bli knapt med tid. Sist søndag ble det en periode åpnet egen sluse i kontrollen for reisende som hadde det EKSTREMT travelt