Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Massen ser jo veldig ren ut, noe som sikkert er et pluss i forhold til massehåndtering. Hvor dypt graver de seg ned her i forhold til bakkenivå? Risikerer de å treffe på fast fjell?

Jeg vet ikke noe om akkurat disse massene, men det er mye morene og sand rundt flyplassen. Flere steder er det også sand- og grustak i området.

En ting er at det ser rent ut, men det kan vel være endel grums det som gjør at massen må renses og ikke akkurat egner seg i sandkassa i barnehager.

Hele området rundt OSL er grusmasser med varierende mengde steinmasser i.
Jeg jobbet der også under byggingen og det ble ikke kjørt inn noe masse.
Alt ble foredlet på stedet. Det ble kjørt enorme mengder grus fra sentralområdet og opp til nordområdet for lagring.
Garderfjell ble knust til pukk for bruk inne på området.
Der det ble funnet forurenset masse etter feks fuelanlegg o.l. Ble mesteparten renset på stedet. Forurenset masse ble lagret rett øst for sydenden av vestre bane.

Tore

Er det noen her som har benyttet pir syd?
Og hvordan fungerte det,var den like håpløs som det ble hevdet i tråden her?

Er det noen her som har benyttet pir syd?
Og hvordan fungerte det,var den like håpløs som det ble hevdet i tråden her?

Ja. Fungerte helt fint. Tok omtrent like lang tid å gå dit som til commutergatene. Ikke overbefolket når jeg var der (men det kommer nok an på hvor mange fly og hvor store fly som går innenfor et gitt tidsrom) Mitt inntrykk var at folk ikke gikk ut til piren før det nærmet seg avgang. Boarding gikk greit, det er jo i grunn det samme om man går i bro til flyet eller via noen meter på asfalten.

Ja. Fungerte helt fint. Tok omtrent like lang tid å gå dit som til commutergatene. Ikke overbefolket når jeg var der (men det kommer nok an på hvor mange fly og hvor store fly som går innenfor et gitt tidsrom) Mitt inntrykk var at folk ikke gikk ut til piren før det nærmet seg avgang. Boarding gikk greit, det er jo i grunn det samme om man går i bro til flyet eller via noen meter på asfalten.

ikke hvis det sprutregner.;)

Ser de har stengt av og gravd et hull ved gate 36 nå, og det ligger noen fjernvarmerør lagret der.

Doene på ankomst er også bygget om og utvidet med det dobbelte. Eneste er at de har byttet om på plasseringen av herre vs dame, så holdt på å gå feil

Når utbyggingen er ferdig i 2017, hvor stor vil økningen i kapasitet i peak periodene være da? Dvs hvor mange ekstra bevegelser per time er det mulig å oppnå?

Status på fredag

Attachments

• IMG_20121116_150903.jpg
    IMG_20121116_150903.jpg
    113.3 KB · Views: 1,088
  • IMG_20121116_150849.jpg
    IMG_20121116_150849.jpg
    109.5 KB · Views: 1,068
Tror ikke jeg har fått det med meg før, men i VGs artikkel nevnes det at den nye piren mot nord, får 11 av 17 oppstillingsplasser broer... Hvorfor ikke alle?

Ser de også de nevner den 3. rullebanen, skjønner ikke at det blir så forferdelig mye mer støy med å legge den mot øst enn andre alternativer? Jo mer fly jo mer støy, men alternativet er vel å flytte flyplassen :eek:

Last edited:
Tror ikke jeg har fått det med meg før, men ikke VGs artikkel nevnes det at den nye piren mot nord, får 11 av 17 oppstillingsplasser broer... Hvorfor ikke alle?

Med fare for å ta feil så bygges vel alle oppstillingsplassene, men at piren ikke bygges i full lengde i fase 1?

Utbyggingen av OSL mot 2017

Ser det er avskjermet og tydeligvis foregår noe arbeid i ankomsthallen mellom bagasjeservice og tollen. Hva holder de på med her?

Ellers virker det være masse aktivitet i byggegropa hvor gate 19-23 var, selv om mm foreløpig ikke ser noe særlig som forandrer seg, bortsett fra taket over stasjonen

Back