Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Hva er planen med gate 48? Ser de har begynt å grave der.

Ellers er det foreløpig lite hus-i-hus på stasjonen. Eneste som til nå har skjedd er at Narvesenkiosken har blitt erstattet av noen grå plater

Re: OSL gjør seg klar til T2

Fin bilderapport! Jeg tviler på at den temporærer pirern blir temporær. Vedder på at den står der også om 20 år. ;)

Det er for gale. En midlertidig pir på OSL er mye finere og bedre gjennomtenkt enn de nye delene på utland og innland er på Sola. Om den da blir midlertidig er jo en annen sak.

Stemmer det at den "temporære" piren ligger på enden av innland?

Ok. Hvordan kommer pax seg fra den ordinære terminalen og over hit? Tunnel?

Det skal lages en 250 meter lang gangbro over til "Pir Syd", som får åtte utganger. Den midlertidige piren er for øvrig omtrent like lang som den nye "Pir Nord" (altså T2) kommer til å bli når den står ferdig, ca. 300 meter lang.

Last edited:
Det skal lages en 250 meter lang gangbro over til "Pir Syd", som får åtte utganger. Den midlertidige piren er for øvrig omtrent like lang som den nye "Pir Nord" (altså T2) kommer til å bli når den står ferdig, ca. 300 meter lang.

Skal det være taxebane/apron under denne gangbroen ala Gatwick? Eller har jeg misforstått helt? Kan noen tegne og forklare litt?

Skal det være taxebane/apron under denne gangbroen ala Gatwick? Eller har jeg misforstått helt? Kan noen tegne og forklare litt?

Nei. Broen vil gå ut fra gate 17, eller deromkring. Og man vil ikke kunne taxe under. Det vil det uansett ikke være behov for da gate 19, 21 og 23 forsvinner i forbindelse med T2 prosjektet da den nye delen av hovedterminalen vil komme der.

Tegninger finnes på T2 prosjektet på OSL sine hjemmesider og i denne tråden

Nei. Broen vil gå ut fra gate 17, eller deromkring. Og man vil ikke kunne taxe under. Det vil det uansett ikke være behov for da gate 19, 21 og 23 forsvinner i forbindelse med T2 prosjektet da den nye delen av hovedterminalen vil komme der.

Tegninger finnes på T2 prosjektet på OSL sine hjemmesider og i denne tråden

Ah, takk. Nå ble jeg litt klokere. Fikk god hjelp av denne tegningen:
Aftenposten bringer i dag en skisse av "nye Gardermoen". På dette bilde er det tegnet inn en midlertidig "Pir sør", lokalisert på dagens fjernpark innland. Har ikke sett dette før.
_SCC-AIPub_G-Titte_1514770a.jpg

Kilde : http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4180573.ece

Ser de har gjennoppbygget gate 26 og 24 igjen, og er i ferd med å gjerne busskuret på gate 28. Antar det tyder på at de snart skal settes i drift igjen?

Ser av web-kameraene at innkjørselen til gate 17-23 nå er sperret og at de har begynt arbeidet med broen over til Innland-Syd

T2-bro2.jpg

T2-bro1.jpg

Ja og her "ryker" også gate 15 i bygge-perioden noe de burde ha klart og unngå

Back