Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: OSL gjør seg klar til T2

Yttervegger monteres på fjernoppstilling vest. Dette ble påbegynt nå nylig. Skal ta en runde i morgen og se om det er noe mer som kan være av interesse. Har dere ønsker om hvor jeg skal lufte kamera er det bare å komme med det så gjør jeg så godt jeg kan for å oppfylle evt etterspørsel.

Fjernoppstilling vest OSL

Betongsøylen til bakkeradar begynner å ta form. Her passerer en A330 et stykke unna, men man kan se at det er litt størrelse på tårnet.

Bakkeradar nord

Last edited:

Med tanke på at dette mest sannsynligvis ikke blir et midlertidig bygg, er det noen som vet om bygget blir "fint"? Tenker da på om det blir seendes ut slik terminalen er idag (evt designet/utformingen til T2). Og hvordan blir fasilitetene på innsiden? Blir det feks rullebånd? Salgsområder? Sitteområder? Osv?
Regner for all del med at det blir litt mer enn bare "tak over hodet", selv om det i "utgangspunktet" bare skal være en midlertidig konstruksjon.

Rullebånd blir det vel neppe, men med det vil vel bli svært overraskende om det ikke blir noe slags- og matområder?

Har egentlig OSL offentliggjort noe om dette, eller når kan man forvente at man vet noe mer om dette?

De må vel også om ikke lenge begynne på broen som skal knytte den nye piren med terminalen?

Ser at bro 51 er ferdig og blitt satt i drift igjen. Den virker være vesentlig lenger enn tidligere. Får du tatt bilder Cato?

Rullebånd blir det vel neppe, men med det vil vel bli svært overraskende om det ikke blir noe slags- og matområder?

Har egentlig OSL offentliggjort noe om dette, eller når kan man forvente at man vet noe mer om dette?

De må vel også om ikke lenge begynne på broen som skal knytte den nye piren med terminalen?

Blir kun venteområder i den piren, men plutselig dukker det opp en cafè ;)
Brua over taxebane Kilo startes det med 2/5-12

Her er dokumentasjon fra 19. februar. Skjer ting nå, ja.

Attachments

• DSC00840.JPG
    DSC00840.JPG
    56 KB · Views: 1,810
  • DSC00841.JPG
    DSC00841.JPG
    55.9 KB · Views: 1,802

Dumt spørsmål, men er det bilder av noe nytt som bygges eller noe gammelt som rives?

En blanding. De har fjernet endel gater som du ser av bilde for å utvide bagasjeanlegget i kjelleren har jeg forstått det riktig

Kul video, kanskje ikke veldig informativ, men bra reklamefilm!

Leser at OSL har bekreftet at den nye midlertidige piren er "solid bygget", så er vel nærmest en innrømmelse at den ikke vil forsvinne i 2017..,

Er det forresten kjent hvilke nummer eller betegnelse gatene på denne vil få?

Cato eller andre med kamera og tilgang der oppe: kan dere få tatt noen nye statusbilder er utbyggingen av både hovedpiren og fjernpiren?

Last edited:

Den vil ikke forsvinne. Hvertfall ikke på maaange år. Den er bygget som "for permanent" innstalsajon. Både fuel og strøm er lagt "permanent"

Den vil ikke forsvinne. Hvertfall ikke på maaange år. Den er bygget som "for permanent" innstalsajon. Både fuel og strøm er lagt "permanent"

Da er det vel lov å håpe at selve konstruksjonen ser pen ut, så den står sånn noenlunde i stil med resten av flyplassen.

Skal ta meg en svingom med kamera til uken. Nå går det rasende fort fremover og det er viktig historisk sett å få dette klistret på minnebrikken.

Tok en spørreundersøkelse fra TNS gallup nå, og der skal man svare om man kjenner til og evt bruker mange kategorier. Den ene av kategoriene var
Kjøpesentre i Akershus.
Hvilke av alternativene beskriver best din kjennskap og holdning til sentrene?

Ut fra hvilken tråd dette er postet i, så kan man jo selv gjette hva som var et av alternativene. Litt skremmende at det regnes som et kjøpesenter blandt folk flest, ikke bare her inne på forumet.

Ut fra hvilken tråd dette er postet i, så kan man jo selv gjette hva som var et av alternativene. Litt skremmende at det regnes som et kjøpesenter blandt folk flest, ikke bare her inne på forumet.

Jeg husker godt den gang nye Gardermoen ble bygget, at noen i flyplassledelsen gikk ut i media og svarte på kritikken om at det var lagt opp til forholdsvis lite næringsarealer i terminalen. Svaret var "Gardermoen skal ikke bli et kjøpesenter." Nei, det var vel før de skjønte hvilket inntektsgrunnlag som ligger i en flyplass... dagens Gardermoen er i grunn et stort kjøpesenter med en og annen gate innimellom :drunk: Lurer på hvordan Gardermoen hadde sett ut hvis de hadde forstått dette litt tidligere. Sannsynligvis litt bedre enn i dag.

Da blir det kjøpesentertur i morgen også - hurra. Hva var det jeg fikk på Storo-senteret tidligere i dag, hm?

Back