13. februar 2018 idriftsettes ny bussgate for Non-Schengen, fastpunkt 47 / gate F17. Bussgaten håndterer både bussankomster og bussavganger med mulighet for samtidighet ved at passasjerstrømmene er fysisk adskilt.
Høres ut som noe fra markedsavdelingen det der, ja. "mulighet for samtidighet"?
"Bussgaten"? (Schweigaardsgate?) Og hva i huleste er Fastpunkt 47? Høres ut som en film av Michael Moore.
Forstår det sånn de nå er i full gang med å bytte gatene på Pir nord som ikke "passet" til spesifikasjonene?
Two Tigers åpnet på innland i dag. Sushi og lignende
Med fare for at det kan ha vært nevnt på en av de foregående noen-og-søtti sidene; skal alle broene på pir Nord byttes? Er det feil fra leverandørens side, eller er det Avinor som har funnet ut at behovene har endret seg? Sistnevnte er vel tilfellet med D10 og D11?
Nå er ikke dette flyoppstillingsplass, siden det er bussholdeplassStand heter flyoppstillingsplass på norsk
Nå er jo noe her alt ferdig, men litt info om hva som er planlagt gjort i 2018
https://ekstranett.avinor.no/global...eaktiviteter/infomote-2018---presentasjon.pdf
https://ekstranett.avinor.no/global...tiviteter/t2_byggeaktiviteter_2018_plakat.pdf
Ser at planen er at den nye dobbeltbro gaten E12/F12 skal åpne i juni og man legger også opp fuelsystem og til plassene 80, 87 og 89 .....der det egentlig skulle vært gater/broer hvis pir nord hadde vært bygget i full lengde med en gang
Der er jeg ikke enig. Med den løsningen man har godt inn for vil man måtte brøyte i to innergjørner. Sett ifra en som skal handtere maskinen i dette tillfellet er et slikt gjørne et mareritt og brøyte kontra yttergjørner. Innergjørner tar normalt sett lengre tid å få brøyta kontra yttergjørner. Samt at man i et yttergjørne uten problemer vil kunne få med seg all snøen. I et innergjørne vil det være så godt som umulig uten å må benytte minst to forsjelige maskiner. Normalt sett brøytes det med store skjær. Dette skjeret vil ha store problemer med å få med seg all snøen i gjørnet. SÅ når skæret har gjort seg ferdig må man tilbake med en maskin med en snøkuffe å måke vekk den snøen som skjæret ikke fikk med seg. Med kun yttergjørner vil ikke denne problemstillingen oppstå i det heletatt.
Dagens løsning er et glimrende eksempel på at kontorrotter i noen tilfeller ikke fatter hvordan ting vil fungere i praksis.
Hvor mye lenger er det planlagt den kan bli?
Hva er det som bygges ved bilveien på avgang?
Gammel post jeg henter opp, men det var ganske mange som denne i starten av tråden angående hvor vanskelig det skulle være å brøyte når den nye piren stod ferdig. Fullt mulig det er endel mer jobb, men i år har det jo vært veldig mye snø, og fra utsiden så ser det ikke ut som det har bydd på de aller største problemene?
Hvorfor bruker man såvidt mye (?) B-gater? Det er jo opplagt at de ikke ble midlertidige, men med utbyggingen ellers ferdig (?) burde man jo kunne klare å drifte uten disse?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.