Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

De (gjen)åpnet jo nylig en Narvesen der borte. Og jeg kan ikke si at jeg så noe som kunne tyde på at det skulle åpnes en 7-11 i løpet av de to neste dagene da jeg var der på tirsdag.

De (gjen)åpnet jo nylig en Narvesen der borte. Og jeg kan ikke si at jeg så noe som kunne tyde på at det skulle åpnes en 7-11 i løpet av de to neste dagene da jeg var der på tirsdag.

Dette er hva det står i infoen

- Åpning av ny 7- eleven ved jernbanestasjonen torsdag 29.9. kl.18.00. Byggevegger blir satt opp rundt butikkens tidligere areal, øst for ny butikk, for tilbakestillelse ogbygging av apotek.

Er det Jernbaneverket eller Avinor som leier ut denne delen av terminalen?

Hvis jeg ikke har misforstått så har 7-Eleven har flyttet til der hvor bilutleieselskapene tidligere hadde skranker.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk spyler penger ned i dass i Norge. De har en FLUNKA ny kiosk, som fungerer utmerket. Så skal de flytte kiosken 30 meter, for å gi plass til et apotek .. Men for satan, hvorfor ikke bare la kiosken ligge og bygge opp apoteket på den ledige plassen i stedet? Det blir jo halvparten av prisen. Sinnssykt.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk spyler penger ned i dass i Norge. De har en FLUNKA ny kiosk, som fungerer utmerket. Så skal de flytte kiosken 30 meter, for å gi plass til et apotek .. Men for satan, hvorfor ikke bare la kiosken ligge og bygge opp apoteket på den ledige plassen i stedet? Det blir jo halvparten av prisen. Sinnssykt.

Det er ikke så enkelt, ei heller sinnsykt. Dagens kiosk må flyttes for og gjøre plass til den nye utgangen fra ankomst utland. Som igjen vil bidra til en mer effektiv passasjerstrøm. Når ankomst utland tar i bruk de gamle innenlandsbagasjebåndene og den ny utgangen kommer så blir det og kortere avstander for de som skal ta tog og buss

Dessuten er det ikke veldig dyrt og flytte en kiosk...

I følge NOTAWen skal de gamle bagasjebåndene på innland innlemmes i utlandsdelen fra 4/10 og tollveggen mellom dem rives da. Usikker på om det betyr at de faktisk tas i bruk da, eller om man det er mer arbeid som må gjøres innen det?

I følge NOTAWen skal de gamle bagasjebåndene på innland innlemmes i utlandsdelen fra 4/10 og tollveggen mellom dem rives da. Usikker på om det betyr at de faktisk tas i bruk da, eller om man det er mer arbeid som må gjøres innen det?

Beskjeden handling agenter har fått er testing fra tirsdag og operativ drift fra neste mandag.

Ikke akkurat relevant for oss passasjerer, men den nye ansattesikkerhetskontrollen på ankomstnivå rett ved togstasjonen åpner i dag

For noen ytterst få passasjerer er det relevant, f.eks. statsråder - de kan bruke ansattesikkerhetskontrollen.

Ser ut som Fiskeriet (På Youngstorget) skal åpne en "filial" på OSL mars 2017

Ser ut som Fiskeriet (På Youngstorget) skal åpne en "filial" på OSL mars 2017

Hvis de holder seg på omtrent samme prisnivå, utvalg og kvalitet som på Youngstorget, kan det bli riktig bra [emoji1305]

Re: Transfer OSL

I dag var jeg på gate C9, helt i enden på den nye terminalen OSL-KRS. Lekkert! Er det lenge siden de har åpnet den øverste innenriksdelen?

Noen som vet om det er mulig og gå opp i pir nord for og se hvordan det ser ut, og deretter kunne gå tilbake igjen? Skal fly til Stavanger på fredag, og sjansen er vel liten for at det flyet går fra nye pir nord.

Noen som vet om det er mulig og gå opp i pir nord for og se hvordan det ser ut, og deretter kunne gå tilbake igjen? Skal fly til Stavanger på fredag, og sjansen er vel liten for at det flyet går fra nye pir nord.

Innlandsdelen (C-gatene) er åpen så der er det bare og vandre fritt rundt.

Sikkert noen som har svart på dette før, men hva er det som bygges på gatenes ankomstnivå på utland. Utvidet transfer sikkerhetskontroll?

Sikkert noen som har svart på dette før, men hva er det som bygges på gatenes ankomstnivå på utland. Utvidet transfer sikkerhetskontroll?

Ikke helt sikker på hvor du mener? V/SAS servicesenter utland? Ny passkontroll er forventet i det området for utbygging av Non-Schengen Pir Øst.

Back