USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

United.com var det jeg brukte. Det gikk jo rett i dass..
Hva gikk i dass? Hvilke selskap var det de ikke så? Det er rapportert at USAirways ikke ser (mange) ledige seter hos Lufthansa, selv om det er ledige seter. Da hjelper det ikke om du sjekker på United, ANA eller andre steder.

kvs redder muligens dagen. Får høre med booking agenten i morgen tidlig..
Skal fra TOS til DXB. United viste ledige seter for to personer i FRA - DXB segmentet (LH), men det benektet agenten. KVS tool viser det som hun sier, men jeg har muligens funnet en annen løsning. Jeg prøvde å få til ANA tidligere i dag, men ga opp ;(.

Last edited:

Havnet nettopp fett på tryna. Kjøpt 100% bonus for mrs clandestine og meg. Sjekket award setene via united.com, Expertflyer viser jo ikke LH og ANA kan jeg ikke da ingen poeng. Skulle så bestille og fikk beskjed at de lange segmenter som vi hadde funnet ikke var avail i biz. Nå skal jeg ringe tilbake i morgen. Fcuk. Noen som vet hvordan ellers jeg kunne selv finne ledige seter på evt. alternativrutene online?
Har nå hatt noen tilsvarende frustrerende telefoner med USDM tlf. virker som det er tydelig at alliansetilhørigheten er på vei over til oneworld.
Fant multiple muligheter OSL-FRA-ORD-STL/SPI i sommer i C både på United og også på tlf med SAS, men US finner de ikke (Vil ikke finne de??) Presset agenten til å forsøke booking i I ttf at hun ikke fant seter, og vips så var de der likevel?? Hmmmm..

Da er reisen booket. KVS tool viser absolutt tilsvarende det US agenten ser. Dette inkluderte en LH tur tilbake som første agenten ikke kunne booke. Alt er i boks nå.

Et spm.

Når jeg søker på aktuelle routinger med ANA og velger "First class" og 1 passasjer er det rimelig god tilgjengelighet til østen (BKK, NRT, HKG), men så snart jeg velger 2 passasjerer forsvinner alt som er tilgjengelig. F.eks på BKK-NRT i juni er det ledig hver dag om jeg legger inn 1 passasjer. Om jeg velger 2 passasjerer er alt borte.
Det virker jo litt rart om det kun er ett sete ledig i F?

Et spm.

Når jeg søker på aktuelle routinger med ANA og velger "First class" og 1 passasjer er det rimelig god tilgjengelighet til østen (BKK, NRT, HKG), men så snart jeg velger 2 passasjerer forsvinner alt som er tilgjengelig. F.eks på BKK-NRT i juni er det ledig hver dag om jeg legger inn 1 passasjer. Om jeg velger 2 passasjerer er alt borte.

Huske på at flyselskapene heller vil selge disse for penger enn å "gi" de bort til poeng kunder. Så på hver flygning er det ikke mange seter som blir åpnet for å bookes på poeng.

Et spm.

Det er dessverre veldig vanlig. De fleste gir bare ut 1 F sete per tur.

Nei, er ikke umulig. Hadde en DM tur i desember der vi var 2 stykker som reiste på First. Er bare litt mer leting som skal til.

Nå er riktignok ikke Lufthansa tilgjengelig for DM men da jeg flydde til FRA-ICN var det 5 ledige plasser for bonuskunder.

Var innom USDM sine sider og bekreftet en schedulechange(SAS) for tre bookinger. På samtlige var et leg forsvunnet, nemlig OZ ICN-NRT. Den dukker imidlertid opp i checkmytrip, og har fått equipmentchange til A388. Mitt spørsmål er: Burde jeg bekymre meg for at USDM ikke har bekreftet schedulechange i tide, og at denne flighten er falt bort?

Jeg har undret meg litt over min oppkommende DM billett.

Billetten fra US er ok nok. Men på check-my-trip kommer ikke CDG-NRT legget opp. Thai sin hjemmeside finner den heller ikke. Dog fikk jeg valgt seter på TG sine sider for både SAS sine flighter og for OZ og SQ flightene. Men jeg fant dog reservasjonen for CDG-NRT på ANA sine hjemmesider og fikk valgt sete der. Så jeg satser på at alt er i orden.

Noen som har fått lignende problemer?

Før var det jo slik at hvert flyselskap hadde hvert sitt referansenr. Det påstod US at det ikke var lenger. Nå var det ett for alt. Men mulig ANA har et annet da? Enda rarere at en kompis som skal fly samme ruta noen dager etter meg fikk opp ANA flighten.

Noen ide til hvorfor det er sånn?

Da gikk man i honningfella og handlet 50k + 50k poeng. Bare å lene seg tilbake og se hva slags muligheter/vanskeligheter som åpner seg etter 1. april :drunk:

Jeg har undret meg litt over min oppkommende DM billett.

Billetten fra US er ok nok. Men på check-my-trip kommer ikke CDG-NRT legget opp. Thai sin hjemmeside finner den heller ikke. Dog fikk jeg valgt seter på TG sine sider for både SAS sine flighter og for OZ og SQ flightene. Men jeg fant dog reservasjonen for CDG-NRT på ANA sine hjemmesider og fikk valgt sete der. Så jeg satser på at alt er i orden.

Noen som har fått lignende problemer?

Før var det jo slik at hvert flyselskap hadde hvert sitt referansenr. Det påstod US at det ikke var lenger. Nå var det ett for alt. Men mulig ANA har et annet da? Enda rarere at en kompis som skal fly samme ruta noen dager etter meg fikk opp ANA flighten.

Noen ide til hvorfor det er sånn?

Hadde samme opplevelse selv på ANA fra LHR til NRT. Flighten dukket bare opp på ANA sine sider. Måtte diskutere litt på OSL for å få sjekket bagasjen min helt fram til SIN, men ordnet seg. Boardingkort for ANA-flighten får du på CDG. Uansett enjoy - ANA er helt rått...

Hadde samme opplevelse selv på ANA fra LHR til NRT. Flighten dukket bare opp på ANA sine sider. Måtte diskutere litt på OSL for å få sjekket bagasjen min helt fram til SIN, men ordnet seg. Boardingkort for ANA-flighten får du på CDG. Uansett enjoy - ANA er helt rått...

Takk for info.
Måtte du ut av sikkerhetssonen da og sjekke inn på nytt, eller ordnet du dette i gaten eller i loungen? Eller har de transitt check-in der?

Takk for info.
Måtte du ut av sikkerhetssonen da og sjekke inn på nytt, eller ordnet du dette i gaten eller i loungen? Eller har de transitt check-in der?

Nei, måtte gjennom sikkerhetskontroll, som alle i transit fra Norge må. Så var det bare å gå bort til transferdesken og hente boardingkortene.

På CDG må du vel bytte terminal, og da er det helt ut og ny prosess, iallefall med AF når man skal ut i verden.

D-dag for konverteringen til oneworld, noen som har noe mer info i forhold til merger og bonuspoeng?

D-dag for konverteringen til oneworld, noen som har noe mer info i forhold til merger og bonuspoeng?

Tja, jeg har 100 000 poeng stående på min DM-konto, og inntil videre videreføres DM og AA tydeligvis som separate program. Når jeg logger meg inn får jeg bl.a. denne informasjonen:

How to redeem
•Check the oneworld award chart to see how many miles you need to reach your desired destination.
•Book award travel on American with your Dividend Miles on usairways.com or call 800-428-4322.
•Miles cannot be combined between the Dividend Miles and AAdvantage programs to redeem flight awards.

Inntil videre er det altså samme award chart som gjelder, så jeg kan f.eks. få meg en tur fra Oslo til Tokyo i F for 100 000 poeng. Hvor lett det er å gjøre dette i praksis, det vet jeg ikke. Kan noen andre være snille og brøyte opp? :p

Back