USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Supertur på dividend miles

Heisann

Først av alt, tusen takk for at et fantastisk forum som gav meg innsikten i hvordan man kan reise BIZ uten å betale for mye. Dere her inne er noen formidable vagabonder. Selv om jeg har flydd mye i mitt liv, har jeg kun 1 flyvning på business class longhauL, men har ikke råd til å betale for noe mer da jeg skal påbegynne en rimelig dyr utdannelse nå snart.

Da jeg meldte meg inn i dividend miles progammet i april, fikk jeg min første mulighet for et godt tilbud allerede nå i mai. 100000 poeng for ca 11000 nok. Etter 7-8 timer med søking på expertflyer, ringing til Us airways award call center og plenty av venting, var billetten confirmed.

Det var veldig vanskelig, men vel verdt strevet.

Turen, som skal bli min første trip-report her inne, er som følger:

28.05

SVG-FRA-BOG CR7, 346 med LH

30.05

BOG-PTY-SJO-CLT 73G, 319 med CM (COPA) og US

Så kommer en tur jeg måtte betale selv fordi jeg ikke fikk fly til hverken PBI, FLL eller MIA.
Men prisen var 1800 t/r med leiebil inkl alle dagene. Samt at jeg endelig fikk MD88, og da er jeg fornøyd:-)

31.05

CLT-ATL-PBI M88, 757 med DL

04.06

PBI-ATL-CLT 738,M88 med DL
CLT-IAD-AMS CR9, 763 med UA

05.06

AMS-FRA-SVG 320,735 med LH

Alt er på BIZ utenom turen fra CLT til PBI med DL. Dette skal bli en ordentlig trip-report.
Å få denne routingen via BOG var ikke enkelt, men jeg bare ringte til jeg traff en hyggelig kar som var mer en behjelpelig med det hele. Tipset om ikke å gi seg, men høflig avslutte samtalen for så å ringe på ny, betalte seg for meg.

Last edited:
Re: Supertur på dividend miles

Alt er på BIZ utenom turen fra CLT til PBI med DL. Dette skal bli en ordentlig trip-report.
Å få denne routingen via BOG var ikke enkelt, men jeg bare ringte til jeg traff en hyggelig kar som var mer en behjelpelig med det hele. Tipset om ikke å gi seg, men høflig avslutte samtalen for så å ringe på ny, betalte seg for meg.

Gratulerer med en flott booking. Gleder meg til å lese din TR.

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Da er neste (og muligens siste) DM-tur i planleggingsfasen. Har reservert på courtesy hold følgende kanskje noe ambisiøse booking.

OSL-LHR SK C
LHR-BKK TG F
BKK-SIN TG C
SIN-ICN SQ C DEST
ICN-JFK OZ F
JFK-CLT US F
CLT-MSY US F STPOVR
MSY-IAH UA C
IAH-LHR UA F
LHR-OSL SK C

Fått indikert 125.000 miles, men får se hva det faktisk ender opp med.

Da er neste (og muligens siste) DM-tur i planleggingsfasen. Har reservert på courtesy hold følgende kanskje noe ambisiøse booking.

OSL-LHR SK C
LHR-BKK TG F
BKK-SIN TG C
SIN-ICN SQ C DEST
ICN-JFK OZ F
JFK-CLT US F
CLT-MSY US F STPOVR
MSY-IAH UA C
IAH-LHR UA F
LHR-OSL SK C

Fått indikert 125.000 miles, men får se hva det faktisk ender opp med.

Fy flate :D Hvis du får denne er du heldig!

Hei.
jeg har jo nesten 120' points her, og om jeg tolker tabellen riktig skal det holde til en business billett fra Norge til Dubai.
Hadde jo tenkt selv å reise "verden rundt" med denne men nå ser det ut som jeg muligens skal "gi denne bort" til familien. Kan man booke 2 billetter og IKKE reise selv ?

Hva er mulighetene til å ordne business billetter til Dubai i November ?? Noen som har peiling her?

Hei,

Er det noen som har noen sikker dato på når det er siste mulighet å bruke DM i Star Alliance?

Har 200K, og lurer på om jeg skal kjøpe 100K til, men en må jo ha tid å bruke de også...

---

Takker for svar

USAirways bonusprogram (del 3)

Hei.
jeg har jo nesten 120' points her, og om jeg tolker tabellen riktig skal det holde til en business billett fra Norge til Dubai.
Hadde jo tenkt selv å reise "verden rundt" med denne men nå ser det ut som jeg muligens skal "gi denne bort" til familien. Kan man booke 2 billetter og IKKE reise selv ?

Hva er mulighetene til å ordne business billetter til Dubai i November ?? Noen som har peiling her?

120' er mer enn nok for én C-billett til DXB, koster vel mellom 70'-80' i F om jeg ikke husker feil. Men du mener kanskje to billetter?

120' er mer enn nok for én C-billett til DXB, koster vel mellom 70'-80' i F om jeg ikke husker feil. Men du mener kanskje to billetter?

60´for business, så der er lige råd til 2 business.

Har selv tænkt på at rejse til østen via DXB, og tage en stopover her. Det skulle der vel ikke være problemer i ?

Nå er det vel ingen Star Alliance selskaper som flyr F til Dubai, og som en kan booke med DM? LH flyr F, og gjerne LX også, men det er vel kun de som har F fra Europa til Dubai, men de tar ikke DM....

Eller tar jeg feil?

Vil US la meg booke SQ i F om jeg finner det i ANA? Her er ruten jeg ser på om dagen :)

Attachments

• bgo-fra-icn-hkg-sin-del-fra-bgo.jpg
    bgo-fra-icn-hkg-sin-del-fra-bgo.jpg
    43.5 KB · Views: 462
USAirways bonusprogram (del 3)

Hmm, du sier noe, jeg har tolket det som om allt av first var utilgjengelig, og business utilgjengelig på nevnte flytyper, men jeg kan godt ta feil.

Uansett er det vel dårlig med 'regional F', ettersom verken 333 eller 772 har F.

Last edited:

Er det noen her som kan ta på seg et bookingoppdrag? PM eller tips om brukere som tilbyr dette settes pris på :)

Er det noen fare for at bookinger post merger vil bli kansellert?
Har funnet tur til NAD januar neste år

*noob* here. Om man ringer US, uten å ha point på kontoen.. mon de vil være så veldig behjelpelige å finne billet, om jeg kjøper pointsne when found? :)

*noob* here. Om man ringer US, uten å ha point på kontoen.. mon de vil være så veldig behjelpelige å finne billet, om jeg kjøper pointsne when found? :)
Null problem, er anbefalt å gjøre det slik så har man mindre risiko

Back