USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

1. Vurderer å handle poeng, men er det noen her som har klart å booke 3 stk i F klasse på TG flighter eller LX C?

2.Har søkt endel på ulike datoer i expertflyer og max er 2 stk i F/C. Barna er 13 og 15, så kan jo selvsagt booke 2 i C/F og 1 i F/C hvis det er eneste løsningen.
Ser også av tidligere poster at TG/LX åpner opp flere awardseter nærmere avgang. Hvilke erfaringer har dere med det?

Vurderer en tur neste sommer - kanskje greit å avvente å kjøpe nå og heller satse på at det dukker opp et tilbud igjen? Eller er det en god ide å bestille nå når det forhåpentligvis er mye å velge blant?

Vurderer en tur neste sommer - kanskje greit å avvente å kjøpe nå og heller satse på at det dukker opp et tilbud igjen? Eller er det en god ide å bestille nå når det forhåpentligvis er mye å velge blant?

Siden sammenslåingen med AA og bonusprogrammene angivelig skal skje i Q3 så spørs det om dette er det siste tilbudet.

Noen som har gjort seg noen tanker om det er fornuftig å ha med seg noen poeng inn i sammenslåingen? Har veldig lyst på CX F til HKG....

Noen som har gjort seg noen tanker om det er fornuftig å ha med seg noen poeng inn i sammenslåingen? Har veldig lyst på CX F til HKG....
Jeg tenker det samme. CX F er mye billigere enn BA F, og man kan "teste" det ut med 70 000 miles én vei til hvor som helst i Asia (OSL-LHR-HKG koster det samme som OSL-LHR-HKG-DPS, med unntak av taxes). Men har ikke mulighet til å reise før om tidligst et års tid, er usikker på om jeg vil planlegge så langt frem med miles stående på konto (som kan devalueres når som helst).

Er visst Mr Ubesluttsom i dag. :spin

Er det mulig å benytte dette "tilbudet" for å få til enveistur OSL-SYD rundt 20 juli? Eller funker det kun for t/r? Husker fra tidligere at det var ganske vanskelig å finne billetter, så midten av juli er sikkert ganske håpløst, men verdt et forsøk hvis det er mulig, for finner ikke enveis til lavere enn 8000 kroner nå...

Er det mulig å benytte dette "tilbudet" for å få til enveistur OSL-SYD rundt 20 juli? Eller funker det kun for t/r? Husker fra tidligere at det var ganske vanskelig å finne billetter, så midten av juli er sikkert ganske håpløst, men verdt et forsøk hvis det er mulig, for finner ikke enveis til lavere enn 8000 kroner nå...
Nei. Eller, jo, men du må betale for tur/retur.

Jeg tenker det samme. CX F er mye billigere enn BA F, og man kan "teste" det ut med 70 000 miles én vei til hvor som helst i Asia (OSL-LHR-HKG koster det samme som OSL-LHR-HKG-DPS, med unntak av taxes). Men har ikke mulighet til å reise før om tidligst et års tid, er usikker på om jeg vil planlegge så langt frem med miles stående på konto (som kan devalueres når som helst).

Er visst Mr Ubesluttsom i dag. :spin

Det er risikoen for delvaluering som sliter litt i meg også...... Blir en mai i tenkeboksen

Hei,

Er det noen som har erfaring med å booke lx i biz med disse poengene?
Tenkte å gjøre dette kjøpet, og ta en tur til statene i slutten av mai..

Krever de mye ekstra i avgifter o.l.?
Tilgjengelighet?

Mvh A

Hei,

Er det noen som har erfaring med å booke lx i biz med disse poengene?
Tenkte å gjøre dette kjøpet, og ta en tur til statene i slutten av mai..

Krever de mye ekstra i avgifter o.l.?
Tilgjengelighet?

Mvh A

Det gikk aldeles strålende sist gang jeg prøvde, LX i biz er veldig bra! Når det gjelder de andre spørsmålene dine vil jeg anbefale å pløye gjennom tidligere poster i tråden vi er i akkurat nå, samt denne guiden:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

Lykke til :)

Har allerede bestilt billetter til Asia i sommer, men kan avbestille flybillettene for 100E. Vurderer å benytte meg av tilbudet us airways har nå, men er det såpass mye ledige seter i F jeg kan benytte 100k DM poeng i juli og august? Er jo bare to måneder til og det er populære måneder å reise på

Sjekk tilgjengelighet før du kjøper miles, 100%-kampanjen er hele måneden. Anbefaler først å sjekke om du finner en rute du er fornøyd med, ring reservations og sett den på hold, kjøp miles, ring tilbake og bekreft bookingen. Så kan du - hvis alt går etter planen - til slutt avbestille billettene du hadde fra før, slik at du ikke tar sjanser underveis.

Det virker som nesten "alle" bestiller DM i F til Asia. Vi vurderer imidlertid C til enten SFO+HNL eller SYD/BNE og det sørlige Stillehav, f.eks RAR. Tilgjengeligheten i ANA er imidlertid mildt sagt vanskelig. Til SYD/BNE ser det greit ut, men videre ut på øyene med NZ finner jeg absolutt ingenting. Slipper ikke NZ seter for reward-bookinger?

Også vestkysten av USA virker vanskelig. Tips til reiseruter som gjør det mulig med både SFO og HNL?

Når tenker du å reise? Er vanskelig å hjelpe uten det. NZ slipper ekstremt lite.

Anbefaler å bruke http://beta.awardtravelr.com/ og http://www.staralliance.com/en/booking/flight-search/ for å finne ideer til mulige ruter når du skal til steder som er mindre straight-forward enn BKK og TYO.

I utgangspunktet først neste vår, men har søkt på alt fra de nærmeste ukene til 330 dager frem i tid, og med NZ har jeg funnet nix, hverken trans-tasman eller AKL-RAR (til tross for flere daglige med både 763 og 772).

I utgangspunktet først neste vår, men har søkt på alt fra de nærmeste ukene til 330 dager frem i tid, og med NZ har jeg funnet nix, hverken trans-tasman eller AKL-RAR (til tross for flere daglige med både 763 og 772).
Hvis award-billetten skal være til RAR vil business hele veien være nærmest mission impossible. Jeg hadde vært fornøyd med C til AKL og økonomi på det siste legget. SQ slipper C på både CPH-SIN og SIN-AKL. Finner også C hos NZ fra PVG og KIX til AKL, men det blir jo veldig knotete ruter (OSL-FRA-KIX-AKL-RAR). Anbefaler i så fall stopover underveis. ;)

Hvis du skal til SFO ville jeg ha forsøkt via mindre premiumtunge ruter som Seattle og Detroit. Se dette blogginnlegget for tips: http://boardingarea.com/blogs/onemi...irst-class-off-20-of-their-longhaul-aircraft/

Last edited:

Det virker som nesten "alle" bestiller DM i F til Asia. Vi vurderer imidlertid C til enten SFO+HNL eller SYD/BNE og det sørlige Stillehav, f.eks RAR. Tilgjengeligheten i ANA er imidlertid mildt sagt vanskelig. Til SYD/BNE ser det greit ut, men videre ut på øyene med NZ finner jeg absolutt ingenting. Slipper ikke NZ seter for reward-bookinger?

Også vestkysten av USA virker vanskelig. Tips til reiseruter som gjør det mulig med både SFO og HNL?

er i RAR nå med UA star booking! flyr NZ C RAR AKL i morgen. NZ slipper noe C AKL RAR, dvs kanskje 5-10 datoer pr mnd. du kan se månedes oversikt på united.com. virker letter å finne C AKl RAR enn Y AKL RAR.

NZ flyr lieflat 777 AKL RAR mens recliner 767 SYD RAR.

er i RAR nå med UA star booking! flyr NZ C RAR AKL i morgen. NZ slipper noe C AKL RAR, dvs kanskje 5-10 datoer pr mnd. du kan se månedes oversikt på united.com. virker letter å finne C AKl RAR enn Y AKL RAR.

NZ flyr lieflat 777 AKL RAR mens recliner 767 SYD RAR.
Hmm, du har rett. Faktisk ganske bra tilgjengelighet de neste månedene, men fra august/september er det absolutt ingenting (men en del i økonomi). Så da kan det gjerne være verdt å booke økonomi nå og betale for å endre til business når det nærmer seg hvis mønsteret er det samme til neste år.

Back