USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Teller på knappene om jeg skal handle poeng. Noen tanker om denne ruten kan gå?
KRS-OSL-FRA-BKK-PNH(dest)
PNH-BKK-CAI-BEY(stopover)-IST-OSL-KRS

Blir i C-klasse. Er mest rutingen på retur via Midtøsten jeg lurer på om lar seg gjøre

Da må du være ekstremt heldig med agenten. Har ikke sjekket om den er innenfor MPM, men selv om den skulle være det er det 1) for mange legs, man kan ha inntil 8, og 2) stopover er tillatt på "most direct route" (er litt usikker på ordlyden). Folk har fått til mye rart, men tror du vil slite med denne.

Blir i C-klasse. Er mest rutingen på retur via Midtøsten jeg lurer på om lar seg gjøre

I tillegg til hva Peppep sa så er ingen av stoppene på en *A hub så nei routingen er ikke lovlig

Hva med denne?

FRA-ICN-NRT-PEK(STOP)-SIN-HKG(DEST)-BKK-CDG-FRA

Evt uten PEK men stop ved NRT?

Last edited:

Da må du være ekstremt heldig med agenten. Har ikke sjekket om den er innenfor MPM, men selv om den skulle være det er det 1) for mange legs, man kan ha inntil 8, og 2) stopover er tillatt på "most direct route" (er litt usikker på ordlyden). Folk har fått til mye rart, men tror du vil slite med denne.

Er du sikker på at det er 8 legs som er maks. Mener det er 10 - det står f.eks. her; http://boardingarea.com/blogs/onemi...rways-dividend-miles-award-redemption-basics/.

Har også reservert tidligere, men ikke billettert, en reise med 10 legs.

Last edited:

Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men har du tænkt på at du kan rejse OSL-FRA-ICN-REP (dest). Overland til PNH og fortsætte turen derfra. Ulempen er så desværre at det bliver en open jaw og du ikke har lov til nogen stopovers.

USAirways bonusprogram (del 3)

Det er bare å prøve, jeg fikk godkjent NRT-BKK-HKG-BKK med to overnattinger i BKK og betalte 100k.

Joda, folk har fått godkjent det utroligste, jeg prøver bare å svare på hva han kan forvente seg å få godkjent eller underkjent. ;)

Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men har du tænkt på at du kan rejse OSL-FRA-ICN-REP (dest). Overland til PNH og fortsætte turen derfra. Ulempen er så desværre at det bliver en open jaw og du ikke har lov til nogen stopovers.

Vurderte det, men tenkte å inkludere jobb i reisen. Var litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket, CAI kan muligens gå som en *A-hub. Uansett, sjekket f.eks Qatar med multicity OSL-DOH-BKK-DOH-BEY-DOH-OSL, og det kom på rundt 12K. Riktignok i Y, men samtidig så er det en noe svekket C på mindre strekninger med kun blokkert midtsete på f.eks LH og THY. Med den rutingen kommer en ganske nærme sølvkort.

Klart at Asiana i den nye F hadde vært gøy å sjekke ut. Samtidig skal det noe til å treffe på datoer osv siden de bare går av og til. Ser ut som det er Qatar og Emirates som virkelig har C/F-luksus, og det er vel ikke noe tilbud i C på disse nå?

Trenger tips fra dere som har booket mange awards, lar det seg gjøre å få tre personer i en booking fordelt på F/C, altså to på F og en på C? Tenker på neste sommer til Asia.

"Step 4: Purchase complete".

Jaja, da roek man paa et nytt 100%-kjoep.

Trenger tips fra dere som har booket mange awards, lar det seg gjøre å få tre personer i en booking fordelt på F/C, altså to på F og en på C? Tenker på neste sommer til Asia.
Det skal vaere mulig, men slik jeg har forstaatt det krever det mye manuelt arbeid fra agenten, slik at faa er villig til aa gjoere det. Men er det noen ulemper med aa ha det som ulike bookinger?

Gjorde mitt første (og antagelig siste) DM-kjøp forleden og har fått bestilt tur for meg og kona:

OSL-FRA SK C
FRA-ICN OZ F stopover
ICN-HKG TG C destination
HKG-BKK TG F
BKK-FRA TG F
FRA-OSL LH C

Denne ruta virker som en klassiker her på forumet. Vintertur til Sør-Korea så Hong Kong for Chinese New Year. Oppdaget at Asiana hadde tatt bort alle sine awardseter ICN-HKG, sikkert fordi det er mange som reiser rundt denne tiden. Heldigvis hadde Thai et par seter. En litt merkelig greie var at US agenten ikke klarte å se de setene jeg så (med awardtravelr) på første flighten jeg ønsket, OSL-FRA med LH. Måtte derfor ta en SK-flight tidligere på dagen og får unødvendig lang layover.

Da røyk jeg på 50.000 +50.000 igjen, siste tjangs i dag.
Kjekt å ha ! :)

Teller på knappene jeg også om det skal bli en siste DM tur.
Nå har vi jo trodd det har vært siste gang noen ganger før da, så skal vel ikke være helt bombastisk her :D

etter nøye vurderinger, så bestemmer jeg for å droppe kjøp av dm miles denne gang. har jo tross alt en tur på vent i juli, men tar heller å vente med å gjøre nye dm miles innkjøp. det dukker sikkert opp nye tilbud...

Har en DM-tur i juli og ettersom jeg forstår tidligere poster MÅ turen gjennomføres eksakt som booket, hvis ikke kanselleres hele bookingen. Riktig?
Hva hvis det skulle oppstå forsinkelser og en ikke har noe valg enn å ta en alternativ tilbudt rute?

Ved irrops er saken ute av dine hender, og resten av billetten er gyldig.

Back