USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Interessant!

Men SQ bruker vel ikke det nyeste biz-materiellet fra CPH? Eller kan det skje? Noen her som kan fortelle litt om SQ sin gamle biz-klasse?

Så vidt jeg har klart å finne ut så er det fortsatt de gamle 777-200ER maskinene med spacebeds som går på CPH ruten.

En reise på tusen DM miles begynner med en telefonsamtale, så kjære godt folk, jeg har følgende routing på hold for 3 dager:
OSL - FRA, cabinclass I, med LH
FRA - ICN, cabinclass O, med OZ
ICN - NRT, cabinclass I, med OZ
HND - BKK, cabinclass I, med TG
BKK - ZRH, cabinclass I, med TG
ZRH - MUC, cabinclass I, med LH
MUC - OSL, cabinclass I, med LH

og jeg trenger litt hjelp. Selv om jeg ønsket business/ first i mine cabinclass, men skjønner ikke så mye da jeg fikk opp disse cabinclassene da jeg brukte ref nr som jeg fikk av han agenten. Betyr disse I og O klassene business/ first? er bare litt forvirret. Denne routingen er midt i fellesferien i år, 8-16 juli, og jeg fikk den til 100K DM miles, er denne routing verdt det? Videre, er det noen som vet hvor lang tid det tar å motta miles ved overføring mellom ulike kontoer? evt. hvor lang tid det tar å få miles ved kjøp?

dette er min første "booking" med us dm miles, så jeg setter stor pris på svarene på spørsmålene, jeg føler meg litt grønt akkurat nå. Råd og tips mottas selvfølge med takk. Som takk for hjelpen vil jeg lage en ny "gammel" TR på turen, siden de fleste om ikke alle segmentene er godt beskrevet og dekket av erfarne traveller allerede.

O = first, I =bussiness ja

Den der skulle egentlig ha kostet 110.000 mil, om den er verdt milene/pengene må du vurdere selv. Eneste "minuset" er vel mangel på F hjem til Europa, pleier å være mye ledig i F med TG til LHR.

Kjøp av poeng kommer normalt med en gang, men noen har opplved at det kan ta et par dager.

Eneste "minuset" er vel mangel på F hjem til Europa, pleier å være mye ledig i F med TG til LHR.
Jeg booket via CDG, som også har veldig bra tilgjengelighet. Da får man det nyeste F-produktet deres, med A380. Vet ikke hva de bruker til LHR.

Jeg booket via CDG, som også har veldig bra tilgjengelighet. Da får man det nyeste F-produktet deres, med A380. Vet ikke hva de bruker til LHR.

A346/B747 litt avhengig av tidspunkt. Jeg var veldig godt fornøyd med A346en (samme seter som LX).

Jeg har hatt problemer med å se på TG sine sider hvilken booking jeg har. C hos thai sine sider, F hos US airways

O = first, I =bussiness ja

Den der skulle egentlig ha kostet 110.000 mil, om den er verdt milene/pengene må du vurdere selv. Eneste "minuset" er vel mangel på F hjem til Europa, pleier å være mye ledig i F med TG til LHR.

Kjøp av poeng kommer normalt med en gang, men noen har opplved at det kan ta et par dager.

Jeg hadde egentlig flere F turer, og sa det til agenten, men fikk se det nå at det er "bare" business, må ringe igjen. Et spm til: hvordan er det med avbestilling av denne type booking, blir alt miles refundert og evt hvor lenge i forveien må avbestilling komme? Ellers god Påske alle sammen!

Noe OT, men siden det er så mye ekspertise på TG i denne tråden: Ser at en kan ha med en gjest på first class loungen. Vet dere om denne gjesten også kan bli med på first class check in?

HAH, fikk endelig bekreftet følgende dm tur for juli-ferien i år:

OSL - FRA (I) BUSN, LH A320
FRA - ICN (O) FIRST, OZ B744 (transfer tid fra ICN til NRT på ca. 23 timer)
ICN - NRT (O) FIRST, UA B777 (stopover på 4 dager i NRT)
HND - BKK (O) FIRST, TG B744 (destinasjon på 2 dager i BKK)
BKK - CDG (O) FIRST, TG A388 *
CDG - CPH (I) BUSN, SK A321
CPH - OSL (I) BUSN, SK B734

* må ringe igjen om 6-7 timer for å confirm dette segmentet og/eller hele bookingen.

Er det noen som vet om at et segment ikke blir godkjent. Agenten sa at bookingen blir som regel bekreftet.
"Gruer" meg til turen...

* må ringe igjen om 6-7 timer for å confirm dette segmentet og/eller hele bookingen.

Er det noen som vet om at et segment ikke blir godkjent. Agenten sa at bookingen blir som regel bekreftet.
"Gruer" meg til turen...

Ser jo ganske fornuftigt ud! Tror ikke du får problemer.
Sidst jeg bestilte fik jeg også at vide at jeg skulle ringe tilbage dagen efter for at få bekræftet reservationen. Mener det er Thai segmenterne som de ikke umiddelbart kan bekræfte.

"Gruer" meg til turen...

Det er jo nesten tro kopi av hva jeg er ute på nå :p

Kom inn me UA First og sitter nå i ANA Suite Lounge på Haneda og venter på Thai 77W :drink

Det var OZ til Korea og det blir TG hjem via CDG, bare å glede seg

Last edited:

Det var OZ til Korea og det blir TG hjem via GDG, bare å glede seg
Litt av en omvei hjem. ;)

Var du fornøyd med OZ F? Var 74E-maskinen så sliten som det ser ut som på bildene? Skal selv reise med dem i mai andre veien, gleder meg!

Last edited:

Litt av en omvei hjem. ;)

Var du fornøyd med OZ F? Var 74E-maskinen så sliten som det ser ut som på bildene? Skal selv reise med dem i mai andre veien, gleder meg!

Ja, skal ikke klage på OZ. Flyet ser jo ut som det kan dele seg hva tid som helst fra utsiden, men foran i nesen er det bra. Litt eldre seter, men var gode å sitte i. Hvordan AVOD er vet jeg ikke, prøver å la tiden gå sakte når jeg flyr behagelig, og stirrer heller ut i luften mens jeg :drink Middagen var helt topp, men frokost skuffet. Da var det bedre når jeg flydde Thai på en dagflight med 2 X 7 retters middag.

OZ first class lounge i Seoul var ikke det helt store, men hadde noe god and jeg stappet i nebbet. Men jeg var i den som ligger ute på "øyen", den på hovedbygningen er kanskje bedre, da de fleste OZ flyene står der. Selv ventet jeg på UA til Narita

Omvei hjem sa du: Etter ankomst BKK imorgen tidlig blir det en kjappis innom opptøyene i Bangladesh, Sri Lankan Airlines til hjembyen sin, strand på Maldivene, så over til Fillippinene, før jeg starter hjemturen.

Last edited:

Siktet bare til GDG i stedet for CDG. ;)

Er glad jeg har en dagflight med dem, satser på at begge serveringene blir bra!

Last edited:

Siktet bare til GDG i stedet for CDG. ;)

Er glad jeg har en dagflight med dem, satser på at begge serveringene blir bra!

Haha, så den nå. Har blitt litt :drink i det siste. Nå er det morgenchampis i Thai first class lounge før turen går til Dhaka :fly

"Gruer" meg til turen...

Blir vel ikke SAS BUSN, men SAS Plus eller hva det skal hete.

Det er jo nesten tro kopi av hva jeg er ute på nå :p

Kom inn me UA First og sitter nå i ANA Suite Lounge på Haneda og venter på Thai 77W :drink

Det var OZ til Korea og det blir TG hjem via CDG, bare å glede seg

så hvis du lage en TR så slipper jeg (?) :p. neida, men hvordan gikk du frem for å reservere seter hos de ulike flyselskapene? for LH og SK så brukte jeg mybooking på LH sin hjemmeside, men hos OZ, UA og TG har jeg fått tildelt ref numrer, men vet ikke hvordan jeg skal velge seter hos de sist nevnte... tips og råd, anyone?

Back