USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Blir vanskelig og bestemme seg her nå.
Tenkte jeg kunne kjøpe 100.000 miles nå og spare de til neste år.
Og da blir det vel med AA advantage programmet.

Ser på charten til AA at jeg trenger 105K i Biz og 140 i First til Asia 2.

Hvis jeg kjøper 100K nå og de siste 5000 fra AA, så får jeg en biz billett til ca 12.000.- + skatter.
Men man blir jo avhengig av enten BA eller AY får å komme seg ut i verden med OneWorld.
Er det noen som vet hvor mye Fuelchargen blir med BA til London?

Og eventuelt om Cathay er knipne på award seats i Biz mellom London og Hong Kong?
Regner med at intra asia (HKG-Manila) er enkelt slik det er med star partnerne.

Dette blir trist, var jo mye lettere med Star Alliance...

Ser på charten til AA at jeg trenger 105K i Biz og 140 i First til Asia 2.

Hvis jeg kjøper 100K nå og de siste 5000 fra AA, så får jeg en biz billett til ca 12.000.- + skatter.
Men man blir jo avhengig av enten BA eller AY får å komme seg ut i verden med OneWorld.
Er det noen som vet hvor mye Fuelchargen blir med BA til London?

Bare å gjøre en dummy-booking på en vanlig billett og sjekke detaljene for BA på oppsummeringssiden (regn med 4-6000 kroner i C). Husk at dersom du starter turen i London eller har stopover der så kommer den engelske "lukssuskatten" på toppen, dvs. 1000+ kr ekstra i avgifter. BA pleier ikke å ha flust med C/F seter til BKK/SIN heller om du sikter den veien.

Last edited:

Der røyk vi på et nytt 100% kjøp .... Og jeg som ikke skal reise på det forrige 100% kjøpet før i mai..

Vi har 3 kort og har shoppet miles 2 ganger før hver.
Nå fikk kun 2 av oss mail i ettermiddag. Og begge fikk 75 %.

Artig rullett dette her.
Men uinteressant i mine øyne inntil det eventuelt kommer opp i 100 % for alle igjen :)

Jeg opprettet tre (familie)kontoer for et par mnd siden. En er brukt til å kjøpe miles i år, de andre ikke. Alle kontoer står på 25% i dag. Siden det i mailen er bilde av en slot-maskin er det vel kanskje bare å logge inn hver dag å sjekke?
Hadde ikke fått mailen da, men ser det nå. Satser på jackpot kjapt. ;) Vet ikke om jeg trenger det selv enda, men reisefølget på en tur til neste år mangler 75 000. Vet ikke helt om jeg rekker en tredje tur fra nå og til de lukker slusene. :p Etter litt overveielse har jeg funnet ut at AA/OW ikke er attraktivt for meg som da blir bundet til BA, så det blir nok heller Lifemiles hvis jeg skal forsøke å få til flere billige bonusturer etter det er slutt med USDM.

Ellers, trenger kvalifisert råd fra dere erfarne DM-reisende: Gitt at alle 3 kontoer får tilgang til 100% kjøper jeg. Bør jeg da bruke "gift miles" fra de to andre kontoene slik at alle poeng er samlet på én konto? Tenker da på felles PNR-nr som er greit ift seating/schedule change.
Må man ikke betale gebyr for å "gifte"? I så fall hadde jeg heller bare tatt det på ulike PNRs. Kommer du til en dyktig agent kan h*n belaste tre kontoer og likevel få det på én PNR.

yaayyyh, fikk 100% her og. hvordan vil uttaket av usdm miles skje når us fusjonere med a&a egentlig? vil det si bråstopp for bonus reiser for folk med usdm miles, eller er det mulig å reise på 1world med usdm miles...? hmmm

Teorioen er at du kan redeeme helt frem til de fusjonerer (evt til en angitt dato), men du mister muligheten til å endre/avbestille turer som er bestilt pre-merger. Skal du reise med OW må du vente til hele prosessen er gjennomført, slik at USDM-saldoen din har blitt overført til AAdvantage.

Jeg har fulgt med på TK40 (IST-CPT) en stund, og det har generelt vært god tilgjengelighet, men nå finner jeg ikke en eneste dag (november-januar). Har noen hørt om at TK reduserer tilgjengelighet?!

Last edited:

yaayyyh, fikk 100% her og. hvordan vil uttaket av usdm miles skje når us fusjonere med a&a egentlig? vil det si bråstopp for bonus reiser for folk med usdm miles, eller er det mulig å reise på 1world med usdm miles...? hmmm
Har vært oppe både i denne tråden for ikke mange innlegg siden - selskaper slår sammen milene, men ikke regn med at uttakstabellen forblir den samme. Sjekk AAs uttakstabell for en indikasjon, og fueltilegg hos BA/AY ref. 5 poster opp.

Jeg får opp den velkjente "Your reservation (...) has been changed. Please contact us as soon as possible to book new flights. Call us at 800-428-4322." når jeg logger inn på DM-sidene. Det er bare en endring på noen minutter, men jeg får likevel opp accept/decline. Har noen erfaring med om man kan utnytte dette til å få gjort noen endringer gratis, eller om agenten bare vil le av meg? ;)

Halleluja! 400.000 poeng er på vei inn her i gården. Jeg som trodde de hadde helt sluttet med kampanjene, men Justin Bieber er en klok mann: "never say never".

Takk for tipset.
Da prøvde jeg en dummy booking OSL-LHR-OSL i Biz. Fikk opp 478.- i fuel charges.
Det kan jeg leve med, men blir avhengig av Cathay videre ut i verden.

Fortsatt 75% her. Det er vel bare sendt ut forskjellige tilbud til alle, tror ikke det forandrer seg. Søren også da.

25% til meg også. Har kjøpt en gang før.
En kompis som har kjøpt 8 ganger før på 3 år fikk 75%
En kollega som har kjøpt 1 gang før fikk 100%

Ikke lett å forstå hva som legges til grunn her.

25% til meg også. Har kjøpt en gang før.
En kompis som har kjøpt 8 ganger før på 3 år fikk 75%
En kollega som har kjøpt 1 gang før fikk 100%

Ikke lett å forstå hva som legges til grunn her.

Legges det egentlig noe til grunn? Virker som et lotteri, det har dem aldri hatt før.

Jeg har kjøpt tre ganger i løpet av 18 måneder. Fikk 100% (har dog ikke mulighet til å benytte meg denne gangen).

Får også 100%, men klarer ikke helt finne et sted jeg vil reise som har noe annet enn Thai som eneste selskap med tilgjengelige seter. Tror heller jeg velger betalt business med bonusopptjening enn dette tilbudet.

Back