USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Skal forsøke å slå to fluer i en smekk og besøke noen venner i Roma uten å måtte dra hjemom først, er det mulig å ha stopover og destinasjon i forskjellige kontinenter?

Du kan ha eks. ha stopover i en *A hub på vei ut, men destinasjonen må normalt være "lengst vekk +/- noen prosenter ifht. korteste vei". OSL-FCO via HKG er nok litt langt.

Du kan ha eks. ha stopover i en *A hub på vei ut, men destinasjonen må normalt være "lengst vekk +/- noen prosenter ifht. korteste vei". OSL-FCO via HKG er nok litt langt.

Det er ikke tillat med stopover på returen? Altså HKG-dest og FCO-stop?

Dere som måtte være gode til å spå i kaffegrut eller har andre ekstraordinære evner - kommer DM med flere 100 % kampanjer, eller har de skrudd igjen krana nå?

Dere som måtte være gode til å spå i kaffegrut eller har andre ekstraordinære evner - kommer DM med flere 100 % kampanjer, eller har de skrudd igjen krana nå?
Jeg var nesten sikker på at det var slutt da AA-mergeren ble offisiell, men det har kommet en runde etter det. Så det tyder på at det er "business as usual", og at det fint kan komme en runde eller to til før det er slutt. Jeg gjetter at det kommer en i mai. :)

Det er ikke tillat med stopover på returen? Altså HKG-dest og FCO-stop?
Det er ikke umulig å finne litt kreative ruter innad i Europa, jeg reiser snart BGO-CPH-ZRH-CDG i stedet for BGO-CPH-CDG. Det er riktignok uten stopover, men kan ikke se at det skulle være noe problem. Noen har visst truffet på agenter som sier at det ikke er tillatt i sonen man starter fra, men det er så vidt jeg vet en misforståelse, og gjelder kun hvis man har en "one zone-award" (f.eks. Europa-Europa).

Et annet alternativ er å reise OSL-HKG (stopover)-ICN(dest.)-FCO-OSL, hoppe av i FCO og bestille den siste billetten FCO-OSL utenom.

Håper jeg ikke overøser tråden med spørsmål her nå, har nemlig et par til:

1. Har noen gjennomført DM-tur med barn (infant)?

Vi vurderer å ta med lille "A318" da vi ønsker å ta det som en lengre ferietur til sørøstasia. For å skåne de mest fornemme medpassasjerene :-) så tenker vi først og fremst på biz (selv om F opplagt gir mest value for money).

Av reglene til US leser jeg følgende:
"When you book award travel and an infant ticket, the infant ticket will be priced at the lowest available infant fare in the same cabin."

Vil infant-billetten bli priset i poeng eller $? Erfaringer med kostnaden her og om dette enkelt lar seg gjennomføre?

2. Er dette en gyldig routing:
OSL-FRA/MUC/ZRH-BKK-SIN (open jaw) SGN-BKK-TYO (dest)-FRA/MUC/ZRH-OSL

Ideelt sett skulle vi hatt flight SIN-SGN også, men da ender vi med 2 stopovers og en destinasjon, noe som vel ikke er lovlig? Andre måter å få med seg både SIN, SGN og TYO på med stopp lenger enn 24 timer?

Takk og takk...

2. Er dette en gyldig routing:
OSL-FRA/MUC/ZRH-BKK-SIN (open jaw) SGN-BKK-TYO (dest)-FRA/MUC/ZRH-OSL
Nei, TYO vil da være stopover, og stopover + open-jaw er ikke tillatt. Folk har fått til rare ting før, så det skader ikke å prøve, men den er ikke egentlig gyldig.

Ideelt sett skulle vi hatt flight SIN-SGN også, men da ender vi med 2 stopovers og en destinasjon, noe som vel ikke er lovlig? Andre måter å få med seg både SIN, SGN og TYO på med stopp lenger enn 24 timer?

Takk og takk...
Legg stoppene i TYO og SGN eller SIN. Bestill tur/retur mellom SGN/SIN utenom, f.eks med Jetstar Asia.

Last edited:

Håper jeg ikke overøser tråden med spørsmål her nå, har nemlig et par til:

1. Har noen gjennomført DM-tur med barn (infant)?

Vi vurderer å ta med lille "A318" da vi ønsker å ta det som en lengre ferietur til sørøstasia. For å skåne de mest fornemme medpassasjerene :-) så tenker vi først og fremst på biz (selv om F opplagt gir mest value for money).

Av reglene til US leser jeg følgende:
"When you book award travel and an infant ticket, the infant ticket will be priced at the lowest available infant fare in the same cabin."

Vil infant-billetten bli priset i poeng eller $? Erfaringer med kostnaden her og om dette enkelt lar seg gjennomføre?

Ja, vi har hatt med junior til USA i C på DM tur, og det gikk helt glimrende. Du betaler 10% av laveste tilgjengelige billett i samme bookingklasse, noe som i vårt tilfelle ble ca 2500,- totalt. Betales kontant, kan ikke betales med poeng (ja med kredittkort da selvfølgelig :) )

Last edited:

Ja, vi har hatt med junior til USA i C på DM tur, og det gikk helt glimrende. Du betaler 10% av laveste tilgjengelige billett i samme bookingklasse, noe som i vårt tilfelle ble ca 2500,- totalt. Betales kontant, kan ikke betales med poeng (ja med kredittkort da selvfølgelig :) )

Supert - takk!

Tok en titt i bookingen min her om dagen, alt ser bra ut i CheckMyTrip med unntak av flighten HKG-BKK som ikke vises her. Denne syns derimot hos nettsidene til US, når jeg skal sjekke hos TG så krasjer hele siten dems for sjekk av bookinger.

Regner med at det uansett ikke er noe å bekryme seg over siden denne flighten ligger inne hos US?

Ser også ut som at TG stortsett bruker 744 med ny F til LHR nå, men jeg krysser fingrene fortsatt ekstra hardt! :)

Tok en titt i bookingen min her om dagen, alt ser bra ut i CheckMyTrip med unntak av flighten HKG-BKK som ikke vises her. Denne syns derimot hos nettsidene til US, når jeg skal sjekke hos TG så krasjer hele siten dems for sjekk av bookinger.

Regner med at det uansett ikke er noe å bekryme seg over siden denne flighten ligger inne hos US?

Ser også ut som at TG stortsett bruker 744 med ny F til LHR nå, men jeg krysser fingrene fortsatt ekstra hardt! :)

Hmmm, tror jeg er i liknende situasjon som deg. Skal ut på tur om drøye 2 mnd, og da jeg booket turen fikk jeg 5 ulike referanser: en fra US Airways, en for OZ, en for TG, en for UA og en for LH. hele turen ser slik ut OSL-FRA (m/ LH) - ICN (m/ OZ) - NRT (m/ UA) - BKK (m/ TG) - PARIS (m/ TG) - CPH (m/ SK)- OSL. På checkmytrip, fikk jeg opp deler av turen ved bruk av LH referanse, mens resterende gikk ikke, da måtte jeg til respektive hjemmesider for å sjekke. Men ved bruk av US air ref på deres hjemmeside fikk jeg opp hele ruten. Dette er vel helt normalt og ikke noe å være bekymret for eller hur, folkens?

USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg hadde samme "problem", men noen dager før avreise lå plutselig samtlige strekninger inne i Amadeus-referansen, så ta det helt med ro. :)

Takk folkens! :)

Etter mye om og men i morges kom jeg omsider inn på TG`s "check booking" og der lå ICN-HKG-BKK-LHR-OSL inne. :)

Ganske interessant dette.. hos LH ser jeg følgende:
OSL-FRA-ICN-HKG

CheckMyTrip viser:
OSL-FRA-ICN-HKG og BKK-LHR-OSL

US viser som sagt alt.

Edit: Ikke overraskende ser jeg ikke bookingen min hos SAS, selv med SAS ref. nr..... :p

Faen, nå gleder jeg meg som ei lita unge!! :D

Dette er vel helt normalt og ikke noe å være bekymret for eller hur, folkens?
No worries, har selv 4 ulike bookingnr for en tur med SK, TG og OZ. Er kun US som viser ruten i sin helhet, men viser ikke setereservasjoner gjort hos OZ og TG.

Pyha, ja... skal, skal ikke.
Har 100.000 stående på kontoen til en vintertur. Sommerens er allerede booket. Kan se at man må købe mindst 30000 point for at få 100% bonus.

Back