USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Siste dag for US Air er i morgen;
kjøp med Diners; 100,000 poeng er USD 1881; dette gir tilleggsbonus på 4,500 EB poeng... Tror jeg venter til i morgen jeg...

Når kan man regne med at tilbudet kommer igjen, hvis man legger til grunn den frekvensen som har vært på dette det siste året?
Hadde nylig akkurat samme problemstilling som deg. Siden dette virker som en litt halv-jalla måte av US å skaffe cash på, endte jeg opp med å kjøre på med dette tilbudet og bestilte en tur ikke ulik din i juni/juli. Det er en flush F seter der ute, men som det har blitt ytret her inne før kan man jo aldri vite om/når de enkelte selskapene setter ned foten for DM bonanza.

Siste dag for US Air er i morgen;
kjøp med Diners; 100,000 poeng er USD 1881; dette gir tilleggsbonus på 4,500 EB poeng... Tror jeg venter til i morgen jeg...

Synd at man får så ufattelig dårlig valutakurs med Diners, bruker heller andre kort i kortet i utlandet/annen valuta.

Dumpet inn en mail til meg nå, utvidet til 7 desember med 100% bonus. Ikke noe nytt dette, de har vel solgt miles med bonus nå i konstant 4 måneder...

Synd at man får så ufattelig dårlig valutakurs med Diners, bruker heller andre kort i kortet i utlandet/annen valuta.

Kjøpte nettopp miles med et SAS Diners og et SAS Mastercard (siden Diners ble avslått når jeg skulle gjøre kjøp nummer 2), og jeg fikk bedre kurs på Diners kortet...

Da var neste års tur booked =)
OSL-FRA-ICN(stopover)-HKT(dest)-BKK-CDG-MUC-OSL.
OZ og TG i First. Opprinnelige planen var å legge stopoveren til Singapore, men det gikk ikke opp i forhold til å komme seg hjem via CDG (ble for mange legs). SIN får bli neste gang.

HKT virker kanskje som en kjedelig destination, men har altså en kompis som jobber der. Så fri overnatting + sol + strand + billig drikke = guud enuff for mi.

Last edited:

Har også lige fået en tur sat op til Cambodia:

Udrejse til Siem Rep :
CPH-FRA-ICN-REP. ( FRA-ICN er med Asiana på første.)

Hjemrejse fra Phnom Penh. PNH-BKK
Overnatning BKK.
BKK-HKG-ICN med Thai på første i en A380 til HKG.
Overnatning ICN.
ICN-FRA-CPH med Asiana på første til FRA.

Pris ialt 110000 points + 740 kr i afgifter. Har regnet ud at billetten ville koste omkring 70.000 kr , hvis den skulle købes til almindelig markedspris.

Er det helt blokkert for LH F? Ser availability i KVS de nærmeste dagene... men er det i det hele tatt mulig å booke?

Bare å prøve seg med en dummy det... Har dog fått inntrykk av at det ikke er mulig, selv om ANA ser tilgjengelighet.

Er det helt blokkert for LH F? Ser availability i KVS de nærmeste dagene... men er det i det hele tatt mulig å booke?

Tja i teorien så var det mulighet med longsell, men nå kan agentene få fyken om de prøver seg på det. Men LH F er nada nix, men heldigvis andre selskaper som tilbyr en dguandens F som fortsatt er tilgjengelig for DM bonanza.

Da har det blitt reservert en tur for påsken 2013, det tok ca 10 min på det "norske" nummeret.:up:

Men er litt i tvil om jeg vil gå for denne ruten, eller bør jeg forandre litt, hva sier expertene. Dette blir jo kun min 5. DM tur.

Følgende rute:
LH SVG - FRA E90 C
OZ FRA - ICN 747 F
stopover
UA ICN - NRT 777 F
TG HND - BKK 77W F
destinasjon
TG BKK - CDG 380 F
LH CDG - FRA -SVG 320/CR7 C

Andre alternativ var OZ til NRT i F i stede for UA F (som jeg ikke her prøvd), eller OZ til HKG i C med A333 og TG A380 i F videre.

Skal ikke være lett å bestemme seg.

Og litt OT, hvis en kommer inn til BKK med TG i F som DM tur, og skal videre samme dag med TG C i en annen booking. Får en da benytte seg av F loungen?

Og litt OT, hvis en kommer inn til BKK med TG i F som DM tur, og skal videre samme dag med TG C i en annen booking. Får en da benytte seg av F loungen?

Gikk fint med meg fra TG F til TG Y. Fikk også bruke spaet. Så regner med det. :)

Da har det blitt reservert en tur for påsken 2013, det tok ca 10 min på det "norske" nummeret.:up:

Men er litt i tvil om jeg vil gå for denne ruten, eller bør jeg forandre litt, hva sier expertene. Dette blir jo kun min 5. DM tur.

Følgende rute:
LH SVG - FRA E90 C
OZ FRA - ICN 747 F
stopover
UA ICN - NRT 777 F
TG HND - BKK 77W F
destinasjon
TG BKK - CDG 380 F
LH CDG - FRA -SVG 320/CR7 C

Andre alternativ var OZ til NRT i F i stede for UA F (som jeg ikke her prøvd), eller OZ til HKG i C med A333 og TG A380 i F videre.

Skal ikke være lett å bestemme seg.

Grattis med ny tur :)
Ja, du skal kunne bruke TG spaet om du ankommer i TG F og skal videre med internasjonal TG C.

A380: Hvor mye kostet denne turen i DM?

Fikk det aldri bekreftet, men går ut fra at det blir 110.000 DM samt litt under 1000kr i avgifter. Som vanlig altså.

Å skifte fra NRT til HND bør vel gå greit når en har 10 timer på seg. Buss er vel det enkleste, men finnes det noe "luksus" transport som skikkelig bil eller helikopter mellom flyplassene :lol:

Men OZ A333 ICN-HKG i C og TG A380 HKG-BKK i F frister også...... Skal ikke være lett å ha et luksusproblem :up:

Har leeenge planlagt en tur, som begynte med god tilgjengelighet, men ser at det forsvinner radig - så må få opp farten og booke i stedet for bare å planlegge. Har gjort flere endringer siden sist jeg var innom tråden, tenker å først prøve med en kreativ rute for å få prøvd premiumklasser hos LH, SK, LX, TG og OZ (+ muligens UA eller NH i stedet for TG/OZ til eller fra TYO, men sannsynligvis går det ikke). Er det noen grunn til at denne ikke skal gå, så lenge den er innenfor MPM og 8 segmenter?

BGO - CPH, SK C.
CPH - ZRH, LX C. 20 timer layover.
ZRH - CDG, LX C. 23 timer layover.

CDG - BKK, TG F (A380). Stopover.
BKK - HND, TG F. Destinasjon.

NRT - ICN, OZ F. 21 timer layover.
ICN - FRA, OZ F. 23 timer layover.
FRA - BGO, LH C.

Vet at jeg ikke er den første på Flyprat som har vært litt kreativ med rutene. ;) Har altså planlagt stopp alle steder utenom CPH, blir det erfaringsmessig en veldig slitsom tur med så mange korte stopp?

Tar gjerne i mot innspill. Kan f.eks. gå for SK i stedet for LX på CPH-ZRH, eller NH/UA C i stedet for OZ F på NRT-ICN.

Last edited:

Hei,

Hva mener de med long sell?

Første treff på Google sier:
http://boardingarea.com/blogs/viewf...-seats-are-unavailable-but-you-know-they-are/

In order to combat this, I became practiced at asking agents to “request the seats manually” (I avoided using reservations jargon). By submitting the seats on a “NN” or “need need” basis the seats would then come back confirmed. In other words, they would ask the partner for seats, the partner would confirm those seats, because the award seats were available.

United, though, caught on to this trick and specifically instructed their agents not to do manual or ‘long’ sells of award space any longer.

Kort og godt at agenten sender en forespørsel til et partnerselskap selv om de ikke er tilgjengelig på US sine skjermer.

Back