USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

De har jekket opp prisene ja, det er en stund siden nå.
Var rimeligere før, det er riktig.

100 000 poeng fra Europa til Nord Asia i F ja.

Ok - supert.

Og videre, har jeg forstått det riktig at LH og LX i F ikke lenger er mulig?

Hvilke selskaper er fortsatt mulig i F til NRT og ICN?

Takker og bukker.

OZ skal være mulig. Da kommer du til ICN. Hvis ikke blir det thai da. Muligheter for a380 og nye first på 747.

LX LH er umulig. NH har jeg ikke hørt om mange med DM som har fått F billetter.

OZ skal være mulig. Da kommer du til ICN. Hvis ikke blir det thai da. Muligheter for a380 og nye first på 747.

LX LH er umulig. NH har jeg ikke hørt om mange med DM som har fått F billetter.

OK - Thai og BKK blir vel 110 000. A380 eller nye first kunne vært spennende.

Nettopp, så status nå er at F til Nord Asia for 100 000 poeng bare er mulig med OZ til ICN?

Ingen muligheter til NRT?

OK - Thai og BKK blir vel 110 000. A380 eller nye first kunne vært spennende.

Nettopp, så status nå er at F til Nord Asia for 100 000 poeng bare er mulig med OZ til ICN?

Du kan bla annet få TG first suites med B77W BKK-NRT.
ICN-NRT er det også masse muligheter til

Jo, men dette ender vel på 110 000 poeng da det blir via BKK?

YMMV. Noen kommer unna med 100k om de kun transitter i BKK.
77W suite og Thai First class Lounge/spa er vistnok noe av det ypperste der ute å kan nok være vært de extra poengene..

Har TG samme F i A380 og 773 mellom FRA og BKK?

Edit: Endret 77W til 773.

Last edited:

Videre, er det slik at ALT med LH er blokkert for US award booking, inkl. "feeder flights" i C, eks. OSL - FRA ? Eller er det bare LH F?

Videre, er det slik at ALT med LH er blokkert for US award booking, inkl. "feeder flights" i C, eks. OSL - FRA ? Eller er det bare LH F?

Nei. Det er ikke blokkert for C med LH.
Har booket det flere ganger. Også feeder flights fra OSL til FRA.
LH i klasse C er vel det noe av det som er greiest å finne.
I den grad man kan si det er greit å finne :)

ANA F til NRT kan man vel kanskje få (men ikke veldig mye ledig), eller har jeg gått glipp av noe?

ANA F til NRT kan man vel kanskje få (men ikke veldig mye ledig), eller har jeg gått glipp av noe?

Det finnes ja, f.eks. 14 november. Åpnes som regel ganske kort tid før avreise, og helst fra MUC.

[KVS Availability Tool 7.0.8.R1/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance-7D]
Code:
MUC  Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
NRT  Tokyo Narita JP [RJAA]
THU  15 Nov 2012 (12 Nov 2012 - 18 Nov 2012) | 1 Seat

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ------------
LH         714     MUC   15:45 -3  NRT   11:30 -2  346  0   FS-
LH         714     MUC   15:45 -2  NRT   11:30 -1  ***  0   FS+
LH         714     MUC   15:45 -1  NRT   11:30     ***  0   FS+
LH         714     MUC   15:45     NRT   11:30 +1  ***  0   FS+
LH         714     MUC   15:45 +1  NRT   11:30 +2  ***  0   FS+
LH         714     MUC   15:45 +2  NRT   11:30 +3  ***  0   FS-
LH         714     MUC   15:45 +3  NRT   11:30 +4  ***  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 -3  NRT   15:40 -2  777  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 -2  NRT   15:40 -1  ***  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 -1  NRT   15:40     ***  0   FS+
NH         208     MUC   19:55     NRT   15:40 +1  ***  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 +1  NRT   15:40 +2  ***  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 +2  NRT   15:40 +3  ***  0   FS-
NH         208     MUC   19:55 +3  NRT   15:40 +4  ***  0   FS-

Det rapporteres endel tilfeller på Flyertalk at US Airways ikke kan se ledige seter på NH

Etter å ha lest side opp og ned i lang tid nå, tror jeg at jeg nærmer meg å finne en bookbar reise til våren. Dette forumet er ikke sunt for lommeboken! ;)

BGO-FRA, LH C
FRA-ICN, OZ F
ICN-NRT, OZ/UA F (eller NH C). Destinasjon.
NRT-BKK, TG F. Stopover.
BKK-CDG, TG F (A380-suite)
CDG-FRA, LH C
FRA-BGO, LH C

Hvis jeg ikke får priset dette til 100k pga BKK-stopover, endrer jeg til ICN-stopover i stedet. BKK-CDG-FRA er valgt i stedet for BKK-FRA på grunn av mye bedre tilgjengelighet. Vil denne ruten være tillatt? Det er jo mange mer direkte alternativer (bl.a CPH-NRT, BKK-OSL, BKK-CPH osv, men ikke med F) - men jeg har ikke helt skjønt hvordan man regner ut MPM.

Setter pris på tilbakemeldinger og eventuelle forslag, jeg er åpen for andre rutevalg. Beijing, Shanghai, Singapore, Bali og mange andre steder hadde også vært spennende reisemål, men Tokyo virker så langt som det med best F-tilgjengelig for en tur som dette. Stedene jeg ikke får meg meg på denne turen får vel jeg utforske med transport bak i bussen. ;)

Edit: Hva er best av Lufthansa og SAS på business i Europa? Har søkt uten å finne gode sammenligninger. Kan gå for CDG-CPH-BGO i stedet for via FRA, men er litt skeptisk pga turbulensen rundt SAS - er det US Airways' problem å ombooke meg hvis SAS skulle gå konkurs? I så fall hadde det jo vært kjekt å få prøvd begge produktene, flyr jo BGO-FRA på utreisen.

Last edited:

Etter å ha lest side opp og ned i lang tid nå, tror jeg at jeg nærmer meg å finne en bookbar reise til våren. Dette forumet er ikke sunt for lommeboken! ;)

BGO-FRA, LH C
FRA-ICN, OZ F
ICN-NRT, OZ/UA F (eller NH C). Destinasjon.
NRT-BKK, TG F. Stopover.
BKK-CDG, TG F (A380-suite)
CDG-FRA, LH C
FRA-BGO, LH C

Hvis jeg ikke får priset dette til 100k pga BKK-stopover, endrer jeg til ICN-stopover i stedet. BKK-CDG-FRA er valgt i stedet for BKK-FRA på grunn av mye bedre tilgjengelighet. Vil denne ruten være tillatt? Det er jo mange mer direkte alternativer (bl.a CPH-NRT, BKK-OSL, BKK-CPH osv, men ikke med F) - men jeg har ikke helt skjønt hvordan man regner ut MPM.

Setter pris på tilbakemeldinger og eventuelle forslag, jeg er åpen for andre rutevalg. Beijing, Shanghai, Singapore, Bali og mange andre steder hadde også vært spennende reisemål, men Tokyo virker så langt som det med best F-tilgjengelig for en tur som dette. Stedene jeg ikke får meg meg på denne turen får vel jeg utforske med transport bak i bussen. ;)

Edit: Hva er best av Lufthansa og SAS på business i Europa? Har søkt uten å finne gode sammenligninger. Kan gå for CDG-CPH-BGO i stedet for via FRA, men er litt skeptisk pga turbulensen rundt SAS - er det US Airways' problem å ombooke meg hvis SAS skulle gå konkurs? I så fall hadde det jo vært kjekt å få prøvd begge produktene, flyr jo BGO-FRA på utreisen.

Ang reiserute så tycker jag att det ser bra ut! flög många flighter i mars med hjälp av US, first fra-icn LH, first TG nrt-bkk, first pek-zrh.
Men måste ändå säga att OZ c mellan icn-nrt var en av de bästa flighterna! service var helt i topp :) så rekomenderar OZ starkt :)
nrt-bkk med tg suits var också helt topp, men om du ska ha stoppover där så blir det nog 110000 poäng tyvärr.
Men det kan vara värt det! du kan ju ta en TG i c-klass till hkt eller usm :D "gratis" :)

Edit* ang SAS/LH så hade jag tatt LH alla dagar i veckan.
Edit 2* Utan att ha något emot SAS! (hade en underbar flight arn-osl i september med SAS med en fin sång rätt för landing!)
Kul att få pröva LH. Inte ofta jag får gjort det :)

Last edited:

Det høres lovende ut, jeg håper på å få to F-segmenter med OZ (alternativt blir ICN-NRT med OZ/NH C), og gleder meg veldig til det. :) Hvordan var PEK-ZRH? Dessverre er det umulig å få tak i LX-seter nå. :/

Har lest om flere som har fått "North Asia-reward" selv med stopover i BKK, så jeg krysser fingrene. Går det ikke, får jeg enten ta stopover i ICN i stedet, eller spandere på meg 10 000 ekstra miles. Kan jeg i så fall låne en konto fra en venn/familiemedlem til å kjøpe de resterende 10k som 5000 + 5000 bonus til deres konto for å overføre dem til min konto, eller må de kjøpes til full pris?

Skjønte ikke helt "gratis" C til HKT/USM - det blir vel for langt? Jeg har allerede 7 (3+4) etapper, og med mindre jeg treffer en veldig velvillig agent, så er vel 4+4 maks? Eventuelt må jeg kjøpe posisjoneringsflight fra BGO til FRA(/OSL/CPH) utenom, noe som ikke frister.

Når det gjelder SK/LH, har jeg aldri flydd LH, men en god del på SK tidligere (kun økonomi). Så LH er mer "eksotisk" slik sett, men cateringen deres virker veldig... sær, både på intra-EU og longhaul. Hvordan er effektivitet på transit og loungetilbudet gjennom FRA/CPH? (Edit: Fant omsider en sammenligning, som går i favør av SAS: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=517724&postcount=8 )

Last edited:

Det høres lovende ut, jeg håper på å få to F-segmenter med OZ (alternativt blir ICN-NRT med OZ/NH C), og gleder meg veldig til det. :) Hvordan var PEK-ZRH? Dessverre er det umulig å få tak i LX-seter nå. :/

Har lest om flere som har fått "North Asia-reward" selv med stopover i BKK, så jeg krysser fingrene. Går det ikke, får jeg enten ta stopover i ICN i stedet, eller spandere på meg 10 000 ekstra miles. Kan jeg i så fall låne en konto fra en venn/familiemedlem til å kjøpe de resterende 10k som 5000 + 5000 bonus til deres konto for å overføre dem til min konto, eller må de kjøpes til full pris?

Skjønte ikke helt "gratis" C til HKT/USM - det blir vel for langt? Jeg har allerede 7 (3+4) etapper, og med mindre jeg treffer en veldig velvillig agent, så er vel 4+4 maks? Eventuelt må jeg kjøpe posisjoneringsflight fra BGO til FRA(/OSL/CPH) utenom, noe som ikke frister.

Når det gjelder SK/LH, har jeg aldri flydd LH, men en god del på SK tidligere (kun økonomi). Så LH er mer "eksotisk" slik sett, men cateringen deres virker veldig... sær, både på intra-EU og longhaul. Hvordan er effektivitet på transit og loungetilbudet gjennom FRA/CPH? (Edit: Fant omsider en sammenligning, som går i favør av SAS: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=517724&postcount=8 )

PEK-ZRH var riktigt bra! Tyvärr så bytte LX flytyp på den ruten några veckor innan så vi fick inte den nya firstklassen deras.
Det med att låna en kompis vet jag inte men borde kunna gå?
Vi hade 10 flighter, OSL-FRA-ICN-NRT Stopover -BKK-SGN destination -BKK-PEK-ZRH-FRA-OSL

Kan gå for CDG-CPH-BGO i stedet for via FRA, men er litt skeptisk pga turbulensen rundt SAS - er det US Airways' problem å ombooke meg hvis SAS skulle gå konkurs?

Dette lurer jeg på også, da jeg planlegger ny tur I februar hvor ett eller to leg er med SAS...noen som vet?

Ja, interessant spørsmål dette med allerede bookede DM turer som inkluderer SAS dersom worst case at hele sulamitten skulle gå konkurs.

Vil da US Airways booke om gratis til annen rute og carrier i Star eller vil man måtte betale et change fee på 300 dollar eller hva det er for noe ?

PEK-ZRH var riktigt bra! Tyvärr så bytte LX flytyp på den ruten några veckor innan så vi fick inte den nya firstklassen deras.
Det med att låna en kompis vet jag inte men borde kunna gå?
Vi hade 10 flighter, OSL-FRA-ICN-NRT Stopover -BKK-SGN destination -BKK-PEK-ZRH-FRA-OSL
Regner med at jeg rent "teknisk" får til å booke 5000+5000 og overføre det, men er usikker på om det er tillatt, ettersom det vel egentlig er satt maks 50 000 bonus miles pr kunde tror jeg. Jeg får finlese reglene, slik at jeg ikke risikerer sletting av miles (eller i verste fall kansellering av bestilt tur).

Det er visst slutt på å kunne ta 9+ etapper for "morsomme" ruter dessverre, nå håndheves både MPM og 4+4 mye strengere enn tidligere i følge det jeg har funnet.

Back