USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg booket i sommer, og etter å ha spilt "agentrulletten" med vekselvis å ringe det norske og amerikanske nummeret gjentatte ganger fikk jeg booket følgende for 100k på det amerikanske nummeret.

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F
CDG-OSL SK836 C

Jeg booket i sommer, og etter å ha spilt "agentrulletten" med vekselvis å ringe det norske og amerikanske nummeret gjentatte ganger fikk jeg booket følgende for 100k på det amerikanske nummeret.

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F
CDG-OSL SK836 C

Denne ruta skulle være grei, hvorfor måtte du spille agentrulleten? For å prøve å få den for 100k? :)

Hvordan spiller man "agentruletten" uten å risikere at bonussetene blir tapt? Har lest at hvis man foretar "dummy"-bookinger som man ikke bruker, risikerer man at setene ikke blir frigitt som bonusseter igjen etterpå. Det gjelder kanskje bare hvis man setter bookingen på vent? Ringer jeg i så fall hver gang og spør om å få booke flight-by-flight, går gjennom ruten, ber om å få den priset - og så kommer opp med en unnskyldning for å avvente og ringe tilbake (uten å sette på hold) hver gang?

Last edited:

Ja, interessant spørsmål dette med allerede bookede DM turer som inkluderer SAS dersom worst case at hele sulamitten skulle gå konkurs.

Vil da US Airways booke om gratis til annen rute og carrier i Star eller vil man måtte betale et change fee på 300 dollar eller hva det er for noe ?

Snakket med US Airways om det nå. Da det forelå en offisiel uttalelse om konkurs så ville de ombooke uten kostnad. Ellers er det 150$ som gjelder.
Litt vondt i magen siden første leg er med SAS til CDG på mandag morgen.

Spurte du om det var forutsatt at det var reward-seter tilgjengelig for å booke om til? Ser bl.a på Flyertalk at det spekuleres i at de bare vil gi en liten refusjon (sikkert ikke nok til ny billett på shorthaul engang) hvis det ikke er alternativer med ledige rewardseter, mens andre mener at de også vil booke om til fullprisbilletter. Men det er vel for det meste ren gjetning.

For min del er det heldigvis snakk om to korte etapper helt på slutten av turen, så er ikke veeeldig nervøs, men tror likevel at jeg venter til mandag med å bestille.

Jameson82, blir det nødvendig må det bli LH via et sted på søndag?

Jameson82, blir det nødvendig må det bli LH via et sted på søndag?

Ser jeg har en mulighet med Brussel Airways OSL-BRU-CDG mandag morgen som gir meg 1,5 time til å rekke TG til BKK. Så vurderer å sikre meg med å betale endringsgebyret. Eventuelt OSL-FRA på søndag og FRA-CDG på mandag.

Last edited:

Snakket med US Airways om det nå. Da det forelå en offisiel uttalelse om konkurs så ville de ombooke uten kostnad. Ellers er det 150$ som gjelder.
Litt vondt i magen siden første leg er med SAS til CDG på mandag morgen.

Ok. Takker så mye, Mr. Jameson.

Kort spørsmål:

Hvor mye må man betale i skatter og avgifter ved booking av en DM tur til Nord Asia for 100 000 poeng?

Vel, t/r Sør-Asia , dvs MNL kr 562 med OZ ....

OK - det var jo ikke ille.

Fryktet at det var i gaten *A partnere for EB poeng .. det kan jo fort bli 2000 - 3000.

Avgifter til Asia varierer som sagt stortsett mellom 5-700 kroner. Ikke noe å frykte med andre ord.

Noen som har noen alternativet til det Norske nummeret? Redd jeg blir sittende fast på OSL imorgen. Vært greit å begynt jobben å bytte flights så fort som avklaringen til SAS kommer

Når man er to som skal reise (hver har sin egen konto med poeng), kan man ringe inn bestillingen i en og samme telefonsamtale, eller må det gjøres i to omganger?

Kan tenkes at de er nøye på at vedkommende som eier kontoen ringer inn?

Når man er to som skal reise (hver har sin egen konto med poeng), kan man ringe inn bestillingen i en og samme telefonsamtale, eller må det gjøres i to omganger?

Kan tenkes at de er nøye på at vedkommende som eier kontoen ringer inn?

Ja
Nei
Men man får ulik referanse, og så får man deretter ringe til flyselskapene for å ordne seter sammen.

Men man får ulik referanse, og så får man deretter ringe til flyselskapene for å ordne seter sammen.

Sist gang jeg bestilte fra tre forskjellige kontoer, satt agenten alle sammen på samme PNR, med ett ref nummer for alle. Ser at det sies at det ikke går, men det gjør det. Mulig det ikke er alle agentene som vet hvordan det gjøres.

OK - takk for raskt svar.

Jeg står vel da klar for å ringe inn bestillingen min i dag. Kombinasjon av LH i C og OZ i F.

Dere som har gjort dette før, er det noen bestemte eller spesielle ting jeg må huske på å be eller liknende? Synes å huske at det i noen av disse tusen innleggene har blitt nevnt noe om spesielle referansenummer e.l.?

Edit: Og, er det slik at det (med de ovennevnte selskapene) tillates å sette en bestilling på vent, slik at jeg så kan kjøpe poengene, ringe tilbake og bekrefte?

Last edited:
Back