USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Tusen takk for svar :) Ok, da skal jeg sjekke ut det ang "feil vei" til HNL. Var veldig vanskelig å finne ledig routing til HNL via mainland US.

Sjekket via ORD ?
Dersom du bestiller C slik vi gjorde via ORD så kan man ta United sin 777 direkte rute til Honolulu. Da får du Domestic First.

Og på denne ruten i alle fall så er service og servering meget god.
Absolutt ikke noe dårlig alternativ.

Kjapt Q: Er det noen mulighet for at jeg greier å få meg en tur ned i Europa og tilbake for 25 000 miles? Forstod ikke helt den open-jaw greia...

Finnes det en e-postadresse til en eller annen agent i US Airways som vi tunghørte kan bruke?

Jeg har en DM-reise i desember med ymse selskap i *A, bl.a. TG. Noen som har erfaring med å reservere sete direkte hos TG? Er ikke så fornøyd med den plasseringen jeg har blitt tildelt automatisk.

Send dem en Mail med request.. Fikk det jeg ville i løpet av kort tid...

Jeg har en DM-reise i desember med ymse selskap i *A, bl.a. TG. Noen som har erfaring med å reservere sete direkte hos TG? Er ikke så fornøyd med den plasseringen jeg har blitt tildelt automatisk.

Telefon til det danske nr fungerer også fint, har gjort det tre ganger. Alltid fått velge setene som kom opp som ledige på KVS.

Tipper han svarte om TG seat request

Uff..får allikevel forsøke ikveld og håpe på at det funker å reservere via mail.

Husker bare ikke hvordan jeg søkte opp bonusseter hos ANA nå..fiklefikle. :p

Uff..får allikevel forsøke ikveld og håpe på at det funker å reservere via mail.

Det tror jeg ikke går. På usairways.com finner jeg følgende:

Please call 800-428-4322/TTY 800-245-2966 if you are a person with a hearing impairment who needs phone assistance.

Hei. Jeg er fortsatt ganske fersk med FF-program, så beklager hvis dette er et opplagt spørsmål: jeg ser på uttakstabellen at det koster 75 000 poeng for en reise i C fra Europa til Afrika. Vil det si at jeg kan reise t/r BGO-CPT hele veien i C (inntil 5 segmenter hver vei) ved å kjøpe 2 x 38 000 miles med kampanjeprisen ($1330, ca 7600 kr), i stedet for å kjøpe det direkte hos f.eks. LH til 29 000? Og det før en eventuell kampanje på awardreiser som gjør det enda billigere? Eller tenker jeg helt feil? Hvor mye vil taxes utgjøre på en slik tur, er vel bare det som kommer utenom?

Edit: Eller i F for 1750 USD / ca 10 000 kr, i stedet for 75 000,- som lufthansa.com så fint sier at det koster ordinært. Og igjen, det er sett bort fra både kampanjepriser på awards og at jeg har en liten slant med miles på kontoen fra før av som jeg kan trekke fra. Hvis det er så mye billigere å bestille gjennom FF-program, hvorfor vet ikke alle om det? ;) En vanlig økonomibillett BGO-CPT koster jo 8500,- (og ca 6000,- fra OSL).

Har nå lest gjennom store deler av tråden, og skjønner at det faktisk ER sånn. Bare kjipt at jeg egentlig er fullbooket noen måneder fremover. :/ Har noen (vel, en del ;)) generelle spørsmål:
* Hvilke områder er det mest sannsynlig å få tilgang til C eller (helst) F på a) kort sikt og b) lang sikt? Jeg er blant annet interessert i (Sør-)Afrika og Asia (Japan, Kina, Singapore, Indonesia m.m), trolig i mars-april.
* Hvilke selskaper er mest sannsynlige til disse områdene? Har forstått at LH og LX dessverre har strupet tilgangen til F. Hva med Asiana, Singapore, Thai?
* Hvis jeg booker first på de segmenter der det er tilgjengelig, og business der det ikke er det, kan jeg da følge med og få endret bookingklasse til F hvis det skulle dukke opp kort tid før? Må jeg betale endringsgebyr i så fall (turen vil jo allerede være betalt for F hele veien).
* Devaluering har blitt nevnt flere ganger - er det lenge siden det sist ble gjort, og når forventer man at det skjer igjen?
* Har noen tips til hvordan man finner gode routinger?

Last edited:

Jeg drister meg til å stille et kort spørsmål om DM opplegget (selv om svaret kanskje står i en av disse hundre postene): er det fortsatt mulig og like gunstig å kjøpe 50 000 x 2 miles og få en reise i F til eks Tokyo eller Seol?

Jeg drister meg til å stille et kort spørsmål om DM opplegget (selv om svaret kanskje står i en av disse hundre postene): er det fortsatt mulig og like gunstig å kjøpe 50 000 x 2 miles og få en reise i F til eks Tokyo eller Seol?

Vil man sikre seg så booker man først med å sette booking på hold i opptil 3 dager før man kjøper miles

Vil man sikre seg så booker man først med å sette booking på hold i opptil 3 dager før man kjøper miles

Ok, da forstår jeg det slik at dette fortsatt er mulig. Ser 50 000 x 2 med dagen dollarkurs blir i overkant av 9 000 NOK. Har de jekket opp prisen for poengene; synes å huske at folk snakket om litt lavere beløp før? Eller er det fortsatt slik at 100 000 poeng er nok fra Europa til Nord Asia i F?

Beklager dersom jeg stiller spørsmål som er åpenbare (for noen).. Takk for hjelpen.

Ikke alltid det blir godtatt.
Fikk beskjed om det forrige uke når jeg booket at for eksempel SQ aksepterte ikke booking på vent 3 dager mer.

Ok, da forstår jeg det slik at dette fortsatt er mulig. Ser 50 000 x 2 med dagen dollarkurs blir i overkant av 9 000 NOK. Har de jekket opp prisen for poengene; synes å huske at folk snakket om litt lavere beløp før? Eller er det fortsatt slik at 100 000 poeng er nok fra Europa til Nord Asia i F?

Beklager dersom jeg stiller spørsmål som er åpenbare (for noen).. Takk for hjelpen.

De har jekket opp prisene ja, det er en stund siden nå.
Var rimeligere før, det er riktig.

100 000 poeng fra Europa til Nord Asia i F ja.

Back