Re: USAirways bonusprogram (del 3)
Hei. Jeg er fortsatt ganske fersk med FF-program, så beklager hvis dette er et opplagt spørsmål: jeg ser på uttakstabellen at det koster 75 000 poeng for en reise i C fra Europa til Afrika. Vil det si at jeg kan reise t/r BGO-CPT hele veien i C (inntil 5 segmenter hver vei) ved å kjøpe 2 x 38 000 miles med kampanjeprisen ($1330, ca 7600 kr), i stedet for å kjøpe det direkte hos f.eks. LH til 29 000? Og det før en eventuell kampanje på awardreiser som gjør det enda billigere? Eller tenker jeg helt feil? Hvor mye vil taxes utgjøre på en slik tur, er vel bare det som kommer utenom?
Edit: Eller i F for 1750 USD / ca 10 000 kr, i stedet for 75 000,- som lufthansa.com så fint sier at det koster ordinært. Og igjen, det er sett bort fra både kampanjepriser på awards og at jeg har en liten slant med miles på kontoen fra før av som jeg kan trekke fra. Hvis det er så mye billigere å bestille gjennom FF-program, hvorfor vet ikke alle om det?
En vanlig økonomibillett BGO-CPT koster jo 8500,- (og ca 6000,- fra OSL).
Har nå lest gjennom store deler av tråden, og skjønner at det faktisk ER sånn. Bare kjipt at jeg egentlig er fullbooket noen måneder fremover. :/ Har noen (vel, en del

) generelle spørsmål:
* Hvilke områder er det mest sannsynlig å få tilgang til C eller (helst) F på a) kort sikt og b) lang sikt? Jeg er blant annet interessert i (Sør-)Afrika og Asia (Japan, Kina, Singapore, Indonesia m.m), trolig i mars-april.
* Hvilke selskaper er mest sannsynlige til disse områdene? Har forstått at LH og LX dessverre har strupet tilgangen til F. Hva med Asiana, Singapore, Thai?
* Hvis jeg booker first på de segmenter der det er tilgjengelig, og business der det ikke er det, kan jeg da følge med og få endret bookingklasse til F hvis det skulle dukke opp kort tid før? Må jeg betale endringsgebyr i så fall (turen vil jo allerede være betalt for F hele veien).
* Devaluering har blitt nevnt flere ganger - er det lenge siden det sist ble gjort, og når forventer man at det skjer igjen?
* Har noen tips til hvordan man finner gode routinger?