USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Og for aa legge til: US har gjort dette i aarevis. Jeg humpet frem og tilbake til og fra Europa i LH First to aar foer Flyprat oppdaget DM ;)

Hei,

Mulig dette er nevnt før, men jeg prøver?

Hvis en kjøper 50K av USAirways, når kan en da kjøpe 50K til?
Må en bruke poengene før en kan kjøpe en runde til? Eller er det kun ett kjøp for hver kampanje?

Noen som vet?

mvh
Klette

Ja, da er min tid kommet her på forumet. Lurer på litt forskjellige ting angående dette, og håper noen som besitter kompetanse kanskje kan hjelpe meg. Trivelig hadde det i det minste vært.

1. Som nevnt over; Kan man kjøpe 50 000 + 13 000 for å kunne oppnå poeng til first til usa/mex/caribbean?
2. Er poengene oppgitt i form av en vei, eller i form av tur/retur?
3. Noen andre tips som kan være hjelpfulle til en nybegynner som virkelig har fått sansen for både forumet, fly generelt og spesielt reising?

Ja, da er min tid kommet her på forumet. Lurer på litt forskjellige ting angående dette, og håper noen som besitter kompetanse kanskje kan hjelpe meg. Trivelig hadde det i det minste vært.

1. Som nevnt over; Kan man kjøpe 50 000 + 13 000 for å kunne oppnå poeng til first til usa/mex/caribbean?
2. Er poengene oppgitt i form av en vei, eller i form av tur/retur?
3. Noen andre tips som kan være hjelpfulle til en nybegynner som virkelig har fått sansen for både forumet, fly generelt og spesielt reising?

1. Poenguttak er 125 000 i F. Så nei, det er ikke nok. Du må i så fall kjøpe 50 000 og få 50 000 i bonus. ( det er max ) Deretter vente på neste runde og kjøpe mer poeng/bonus poeng eller kjøpe 25 000 poeng til rett etter det første kjøpet, men til full pris.

2. tur/retur. Men det er pluss en tax på 7,5 % på kjøp av poeng. I tillegg får du en avgift på selve billettene som utgjør alt mellom noen hundelapper og og til en tusenlapp avhenging av hvor mange leg, strekninger og selskap.

3. Husker godt hvor vanskelig det var å sette seg inn i dette selv.
Jeg spurte også mye her. Men det beste jeg kan anbefale deg er å krype til korset og sette av en kveld og lese alle trådene rundt dette her.
Så stille spørsmål etter at du har lest så godt du kan :)

Last edited:

Hei,

Mulig dette er nevnt før, men jeg prøver?

Hvis en kjøper 50K av USAirways, når kan en da kjøpe 50K til?
Må en bruke poengene før en kan kjøpe en runde til? Eller er det kun ett kjøp for hver kampanje?

Noen som vet?

mvh
Klette

Det prøvde jeg nå for litt siden, jeg ringte også og sjekket.
Man får kjøpt en gang pr 'kampanje'.
Slik US holder på nå med ny kampanje hver måned så vil det si en gang pr. måned.

Du behøver ikke bruke noe av kontoen før du kjøper mer på neste kampanje.

Og for aa legge til: US har gjort dette i aarevis. Jeg humpet frem og tilbake til og fra Europa i LH First to aar foer Flyprat oppdaget DM ;)

Er sikkert pga oss Lufthansa har stengt ned F tilgjengelighet for US Airways. Eller om det US Airways som har gjort det da. I gamle dager var det jo ikke noe problem å få LH first flere måneder i forveien. Vi får bare bruke alternative selskap enn så lenge.

Så stille spørsmål etter at du har lest så godt du kan :)

Takk for kjappe svar. Interessen er større enn kunnskapen, og jeg fyrer derfor på med noen nye spørsmål...

1. Med 100 000 poeng kan man komme seg til Asia på first, right?
2. Er det mulig å kombinere Asia og Afrika på en reise?
3. Si reiserute OSL - FRA - SIN - FRA - JNB - FRA - OSL, er det mulig?
4. Vinterferien, vil mulighetene være elendige for å få tak i billetter på first?
5. Hva kan da konsekvensene bli om vi får booket og det går rett vest?

Takk for kjappe svar. Interessen er større enn kunnskapen, og jeg fyrer derfor på med noen nye spørsmål...

4. Vinterferien, vil mulighetene være elendige for å få tak i billetter på first?

Som jeg skrev så er det fint om du leser FØRST, så stiller spørsmål.
Sånn som det første og andre spørsmålet ditt hadde du fått svar på dersom du hadde åpnet tabellen.

Bestille slike billetter krever egeninnsats og at man orker å sette seg inn i ting.

3. Skjønner ikke helt hva du mener med denne routingen.
4. Sett deg ned med ANA eller andre verktøy og sjekk.
5. Skjønner ikke spørsmålet.

1. Ja, men ikke med Lufthansa. Så det må bli Asiania eller Thai. Og det er Nord-Asia (alle de kalde plassene)
2. Dette er nok mulig, men ikke noe jeg ville satset på! Agentene hos us-airways godkjenner støtt og stadig rare routinger, men skal nok litt til for å få igjennom.
3. Nei, ville heller prøvd å få OSL-FRA-BKK(Stopover)-Nord-Asia (HKG,PEK,TYO,ICN(destination)-FRA-OSL. Sånn jeg har skjønt det er det flere som klart å kombinere Nord-Asia og Sør-Asia til prisen for Nord (100k)
4. Nei ville ikke si det, men flere enn 1 sete gjør alt mer komplisert. 2 går, men 3 hadde jeg ikke lagt meg ut på. Hvertfall ikke med first som mål.
5. Hva går rett vest? Man kan kansellere eller bytte datoer mot en avgift.

Går det an å si noe om hvor mye en mile er "verdt"? Jeg holder på å bestille OSL-DXB og MCT-CPH med Turkish Airlines på wideroe.no nå. Laveste pris er 3800,-, da med Q til DXB (70% opptjening hos USAirways), men med P på returen (0%). Tok kontakt med kundeservice, og fikk beskjed om at de kunne booke om til E-klasse på returen (70%), med totalpris 4800,-.

I følge MileCalc er det snakk om 3371 miles, dvs 2360 på konto med E. Får med andre ord 4739 miles på konto for 4800 kr, eller 2380 for 3800,-. Men 1000 kr differanse var en del stivere enn jeg hadde trodd, er det verdt det bare for poeng?

Last edited:

Hei!

Jeg ser på en rute til Hawaii. Jeg har brukt ANA Tools og kommet frem til følgende routing:

OSL - FRA - NRT - HNL

HNL - LAX - LHR - OSL

Det er ledig på Business Class på alle legger bortsett fra HNL - LAX. (Da blir det vel uansett å betale som det var Business Class mtp miles)

Hvordan kan jeg finne ut hvor mange miles denne turen trenger? Jeg har søkt for 2 personer hele veien.

Har tittet på US DM partner airlines chart. Tar jeg feil hvis jeg tror det blir slik?

Europa --> Nord Asia = 80.000
Nord Asia --> Hawaii = 90.000
Hawaii --> Europa = 100.000

Altså 540.000 miles for 2 personer?

Første gangen jeg prøver meg på dette her ;)

Hei!

Jeg ser på en rute til Hawaii. Jeg har brukt ANA Tools og kommet frem til følgende routing:

OSL - FRA - NRT - HNL

HNL - LAX - LHR - OSL

Det er ledig på Business Class på alle legger bortsett fra HNL - LAX. (Da blir det vel uansett å betale som det var Business Class mtp miles)

Hvordan kan jeg finne ut hvor mange miles denne turen trenger? Jeg har søkt for 2 personer hele veien.

Har tittet på US DM partner airlines chart. Tar jeg feil hvis jeg tror det blir slik?

Prisen er til destination. Så Hawaii som koster 100k for 1 person i C. Tur/retur :)

Litt usikker om det er lov å fly den veien til Hawaii bare. De vil kanskje ha deg til å fly via USA?

OSL - FRA - NRT - HNL

HNL - LAX - LHR - OSL

Tidligere gikk det ganske greit å få til jorde-rundt, men det rykte at de er restriktive på det så det kan være du må t/r via mainland US.

Hei!

OSL - FRA - NRT - HNL

HNL - LAX - LHR - OSL

Allerede bra svar her fra andre.
Jeg kan jo legge til at jeg var på Hawaii i sommer på DM tur og fikk da beskjed om at jeg MÅTTE via mainland USA.
Så har andre på forumet her sagt at det går greit andre veien også.

Tror nok du kan være heldig å få det til dersom man har max flaks med agentruletten. Men skal jeg være helt ærlig så tviler jeg :)

Tusen takk for svar :) Ok, da skal jeg sjekke ut det ang "feil vei" til HNL. Var veldig vanskelig å finne ledig routing til HNL via mainland US.

Igjen, takker for svar! :)

Tusen takk for svar :) Ok, da skal jeg sjekke ut det ang "feil vei" til HNL. Var veldig vanskelig å finne ledig routing til HNL via mainland US.

Igjen, takker for svar! :)

Har hørt om flere som har klart å booke Hawaii om Asia så jeg ville ringt og gjort ett forsøk.

Som jeg skrev i post #745, så hadde jeg fint lite problemer med å booke DM-tur til HNL via NRT på utreise og ICN på hjemreise, så det er absolutt verdt et forsøk. Jeg traff på agent nr. 2, den første agenten hadde problemer med Air Japan NRT-HNL, så måtte ringe opp for å bestille UA i stedet. Men ingen av de to reagerte på rutevalget.

Hvis de mener at du bør fly via USA, så synes jeg du kan forsøke deg med å si at det ikke er tilgjengelig den veien og at du derfor har valgt via Asia som eneste mulighet. Det er et OK argument for å slippe igjennom, synes jeg.

Dessuten kan du argumentere med at søkemotoren på staralliance.com faktisk foreslår routing via Asia i noen tilfeller.

Men bedre enn å argumentere mot en sta konsulent er å be om betenkningstid for å ringe opp til en annen person.

Jeg har for øvrig veldig god erfaring med å ringe det amerikanske nummeret (+18004284322) i stedet for det "norske". Bruker Skype og ringer gratis. Har booket mange drøye DM-turer via det nummeret, og har aldri måttet ringe på nytt mer enn maks to ganger.

Last edited:
Back